maveric
hojfreak
- Gick med
- 19 Jul 2007
- Hoj
- suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Köpte dessa väskor 2009 när vi skulle ner till Italien gjorde två stödbågar så att dom inte skulle skava mot lacken på hojen. funkade helt ok utöver att det var lite fiddligt o ta på o av ,vi hade tur med vädret så inga problem med den delen.
Året efter stack jag till UK o körde hela vägen ner till Calais.
Nu hade jag förstärkt väskorna med en plåt i ryggen mot stödbågarna s å jag enkelt skruvar dit väskorna + dom sitter där dom ska. Eftersom det regnade hela vägen ner till holland så kastade jag regnskydden nånstans i belgen eftersom dom var i strimlor. men ett tips är att packa i grova sopsäckar med påsförslutare inuti väskorna så håller sig packningen torr.Blev drygt 700mil på den resan i liiittee hög hastighet ibland
men dom funkade.
I nuvarande status kommer vi att dra till UK i sommar igen så samandraget kan man säga efter lite moddande är dom helt ok för min del.
/Maveric
Året efter stack jag till UK o körde hela vägen ner till Calais.
Nu hade jag förstärkt väskorna med en plåt i ryggen mot stödbågarna s å jag enkelt skruvar dit väskorna + dom sitter där dom ska. Eftersom det regnade hela vägen ner till holland så kastade jag regnskydden nånstans i belgen eftersom dom var i strimlor. men ett tips är att packa i grova sopsäckar med påsförslutare inuti väskorna så håller sig packningen torr.Blev drygt 700mil på den resan i liiittee hög hastighet ibland
I nuvarande status kommer vi att dra till UK i sommar igen så samandraget kan man säga efter lite moddande är dom helt ok för min del.
/Maveric