Biltemabatteri till FZR 1000....

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Jag har ett biltema batteri (ej slutet) köpt i våras funkar hur bra som helst än så länge iallafall. Nu kommer jag inte ihåg vilket men det finns bara ett som stämmer någolunda med org (mått och ah) och har inte haft nåt läckage vid weelies :hihi

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Tomasol skrev:
Jag har ett biltema batteri (ej slutet) köpt i våras funkar hur bra som helst än så länge iallafall. Nu kommer jag inte ihåg vilket men det finns bara ett som stämmer någolunda med org (mått och ah) och har inte haft nåt läckage vid weelies :hihi
Du blir min referens!
du inser nu att du kommer bli tvärt anklagad för att mitt batteri skvätt elektrolyt över biken! :tungan
Nej, men blir det ingen runda till Biltema så tjöper jag ett tjock phetbra öppet skitbilligt batteri i närmaste korvkiosk.
För får jag inte köra hoj i helgen får jag fan ta mig krupp, kanske lite nageltrång med :p
//Tobbe

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
gixxer750-98, köp den!
tobbeviking skrev:
Vart har du sett att det är ett C klassat batteri?
EXAKT på vilket vis får batteriet fel laddström?
Hur många lägen tror du att det finns på en vanlig batteriladdare?
Vad har du laddregulatorn till på din hoj, handvärmare?
Skulle 2Ah spela så stor roll så kan man ju lika bra gräva ner hojen eller :kocko
//Tobbe

Då ska vi se... Svaret på frågan hur jag vet om det är c-klassat, jo när jag föddes ingick 2 ögon och tror det eller ej en gnutta sunt förnuft. Tror du att biltemas skitbatteri är A-klassade eller? Du får inte ett BRA batteri för den pengen. Att folk e så dumsnåla och handlar skit när det ändå är en ganska viktig del förstår inte jag. Sen tror du tydligen att det bara finns en typ av laddningsregulator på vår jord... Du tror inte att den du har ska lämna en laddström som är avsedd för det batteri som sitter från början??? Det tror jag dom har tänkt på sörru! Men för all del gräv ner skiten... :fatta!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Alla batterier förr var ju öppna och det rann väl inte syra överallt för det? Dra slangen rätt bara. Det är lugnt. Dock måste det stå plant från början och sitta still annars lär du vara stekt.

För övrigt har jag aldrig köpt originalbatteri till varken bil eller mc. Har alltid köpt på Biltema (bil och mc) och Clas Ohlson (mc). Har hört en del skräckhistorier från vissa men det verkar som om dessa personer alltid drabbas av "otur" och "undermålig kvalitet". Jag vet hur man sköter prylar och mina grejer håller. Laddar man med billaddare får man ju inte bli förvånad om syran kokar bort. Dock blir jag alltid lika förvånad när de säger att de minsann fyllt på med vatten och tror att det är fullt tillräckligt, särskilt efter att de blottlagt cellerna... :rofl

Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
turken skrev:
Då ska vi se... Svaret på frågan hur jag vet om det är c-klassat, jo när jag föddes ingick 2 ögon och tror det eller ej en gnutta sunt förnuft. Tror du att biltemas skitbatteri är A-klassade eller? Du får inte ett BRA batteri för den pengen. Att folk e så dumsnåla och handlar skit när det ändå är en ganska viktig del förstår inte jag. Sen tror du tydligen att det bara finns en typ av laddningsregulator på vår jord... Du tror inte att den du har ska lämna en laddström som är avsedd för det batteri som sitter från början??? Det tror jag dom har tänkt på sörru! Men för all del gräv ner skiten... :fatta!
Använd dina två ögon och LÄS :fatta!
Men vad baserar du dina uppgifter på?`
För dina ögon sviker tydligt, dom litar jag inte på eftersom du uppenbarligen inte har koll på situationen :7peta

//Tobbe

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Vafan, ngn som kör in och tjackar ett batteri på biltema och kommer hit med det?
Jag bjuder på, sega bondkakor och kaffe :D
//Tobbe

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Sådär ja, nu sitter det ett öppet batteri från mekonomen i biken.
Så mkt lågbudget blev det iaf inte :gnissla 500:- Men men jag kan iaf köra hoj i helgen. :tummenupp
Nu FAN TA DENNA HOJ!! om det är ngt mer som skiter sig, den skulle bara våga! Då tar jag fram spaden och hoppas att jag sansar mig innan gropen är tillräckligt stor för en FZR1000 :tungan
Kör försiktigt allez!
Nu ska jag ut och glajda lite :yoparty
//Tobbe

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
turken skrev:
Då ska vi se... Svaret på frågan hur jag vet om det är c-klassat, jo när jag föddes ingick 2 ögon och tror det eller ej en gnutta sunt förnuft. Tror du att biltemas skitbatteri är A-klassade eller? Du får inte ett BRA batteri för den pengen...

Jaså Biltema säljer medvetet undermåliga batterier?
Du har inte funderat på vilka marginaler MC-handlaren resp. Biltema har på batterierna? För att inte tala om inköpsvolymerna...
Jag säger inte att Biltemas är lika bra som ett "Yuasa-märkt" men att rakt av klassa kvalitet efter utpriset låter inte vettigt med tanke på ovanstående resonemang.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år