Biltemakapell, vattentätt?

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
De funkar bra! Jag har 2 sådana. Lite fuktigt kan det bli på insidan där det ligger imot, men annars funkar det bra.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Har ett sådant liggandes. Kan testa det imorrn!!:)

Uppskattas! Är det så billigt och vattentätt kan man ju ha de liggandes i buskarna här hemma utan att behöva bry sig spec. mycket om nån knycker det. KTM's kapell förvarar man helst inte i buskarna :D

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Mitt håller tätt i ösregn! Har haft det i 3 år nu.
Klart värt pengarna :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag skulle inte säga att biltemas kapell är så bra, iaf för lägre hojjar som sporthojjar. Köpte ett kapell förra året från biltema. När det blev blött o tungt, "klibbade" det sig fast i Mcn pga att det även blev fuktigt på insidan, Visst skyddar mot direkt regn ,men det blir blött så småningom. Funkar kanske bättre till hojjar med hög ruta o stora backspeglar, då kanske inte själva kappellet ligger emot tank o plastdetaljer så mkt...

Jag har lagt till ett par hundralappar o köpte ett som vettigt:100% wasserdicht som tyskarna säger :D
10005186_820_FR_06.JPG

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Funderat på ett dyrt & fint märkeskapell (gärna direkt från KTM) men inser ju att jag aldrig kommer vilja rulla ihop det och bara slänga det i buskarna på morgonen. Att behöva gå in med det igen alt. pula ner det i en ryggsäck funkar inte, vill ha så billigt som möjligt så man slipper bry sig om klåfingriga glinisar.. För mig är det lika viktigt att Pundar-Peter eller Kåk-Roffe inte ser vad det är för hoj utan att lyfta på skynket som att skydda mot väta.

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag gjorde likadant, rullade ihop det o gömde det antingen ihopklämt i ett cykelställ eller runt en stolpe där min mc stod. Nu bor jag i bostadsrätts område så jag har ett cykelgarage 4m ifrån där hojjen kommer stå, så jag kommer slänga in det där...

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Frakten från Alienmoto är lika dyr som hela kapellet hos Biltema....

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Vet inte om det är specifikt för biltema men kompisen hade biltemakapell och det skadade hans lack rätt rejält på ett par månader

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Funderat på ett dyrt & fint märkeskapell (gärna direkt från KTM) men inser ju att jag aldrig kommer vilja rulla ihop det och bara slänga det i buskarna på morgonen. Att behöva gå in med det igen alt. pula ner det i en ryggsäck funkar inte, vill ha så billigt som möjligt så man slipper bry sig om klåfingriga glinisar.. För mig är det lika viktigt att Pundar-Peter eller Kåk-Roffe inte ser vad det är för hoj utan att lyfta på skynket som att skydda mot väta.

Jag har ett från KTM till min SD och ett från Biltema till R1'an, jag tror att Biltemas står emot vatten bättre. När jag var på Lelleveckan hade jag KTM's kapell under Biltemas. Det kom en riktig störtskur ena natten och den gick inte igenom Biltemas över huvud taget. Så köp!

Vet inte om det är specifikt för biltema men kompisen hade biltemakapell och det skadade hans lack rätt rejält på ett par månader

Nu vet jag inget om din polares hoj men jag tror att det är viktigt att hojjen är ordentligt ren när man drar av och på kapellet så att det inte finns en massa smuts som kan repa.

Last edited:

Zeta84

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
05 Yamaha Yzf R6
billigt å billigt..köpte mitt Motul kapell på mc varuhuset för 100 bagis helt klockers...:tummenupp

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Har haft ett sånt kapell från Biltema i två säsonger nu och har funkat jättebra. Inga skavmärken och det är även vattentätt. Man bör dock köpa en storlek mindre än vad som står på paketet.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC