Biltemas lädervårdserie/Lädervård

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Tänkte tvätta och fetta in mitt daineseställ och mc butiken tyckte jag tog ut ett hutlöst pris på lädervårdsgrejerna jämfört med t.x biltema som står att det skall funka till mc-ställ. nu till fråga är det någon som provat serien med ett lyckat resultat? jag har vita inslag i stället som jag inte vill skall mörkna!? fyll tråden med allt ni vet och vill veta om lädervård. Vilken ordning skall man köra de olika fetterna? osv

MVH Bais

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
636
Lädertvålen har jag provat med mycket gott resultat, räddade ett par vita sneakers som var nedsmutsade med en blandning av sligdamm och smörjfett så lite insekter och vägdamm lär inte vara något problem att tvätta bort. Resultatet blev faktiskt perfekt, skorna såg som nya ut. Smorde in dem med Biltemas läderfett efter rengöring och de höll sig fräscha ett bra tag efter det, inga tendenser till missfärgning.

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Har använt Biltemas grejor till min läderinredning i bilen och mitt mcställ. Inga problem funkar perfekt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Samma här! Kalasbra resultat på ställ, handskar och stövlar.

Tycker att andra produkter ofta är svåra att stryka ut och lämnar rester i sömmar t ex och ofta torkar de till något kritliknande. Biltemafettet är lätt att stryka ut, lämnar inga rester och ger en skinande finish. :)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har provat (Svart delat skinnställ)

Express läderbalsam (jag köpte det på Domus)
Mycket lätt att lägga på och går in bra i lädret över natten. Mycket bra

Boston Real mink oil (jag köpte det på Domus). Mycket bra

och vill man att det skall bli riktigt tätt

Fiskarsmorning, lite kladdigt först (tanken) men
det torkar in efter ett tag. Sen kan man åka i regn och rusk utan att bli blöt under.

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
använder mink olja varje år men mitt gamla halvarsson börja tappa färjen...hjälper biltemas produkter något mot sånt eller är det nån som vet nåt annat...alla tips välkomna...har ny lackade hoj och sliten ställ....och ingen lust att köpa ny....har provat den i backen ett par gånger och den funkar utmärkt:D

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Tack för tipsen, passade på att inhandla serien på biltema när det var kasst väder ute och resultatet vart mer än tillfredställande. Stället vart skinande rent. jag har tvättat med glycerin tvål och kört med läderoljan. Skall man fetta på med balsamet också?

MVH /B

Last edited:

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
använder mink olja varje år men mitt gamla halvarsson börja tappa färjen...hjälper biltemas produkter något mot sånt eller är det nån som vet nåt annat...alla tips välkomna...har ny lackade hoj och sliten ställ....och ingen lust att köpa ny....har provat den i backen ett par gånger och den funkar utmärkt:D

Lånar tråden lite kort. Nope, tvål o infettning är inte färg. Jämför med skopustmedel. Det svarta är svart pga pigmentering, likväl som det vita/grå/bruna/röda osv osv.

För att återgå till tråden :)

Japp. Biltemaprylarna funkar utmärkt för mig också.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!