Biltemas lövblås

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nu orkar jag inte kratta mer, jag kapitulerar & ska ha en lövblås...
Biltema har en billig rackare, någon som testat? eller duger hårtorken lika bra?

429:- låter misstänksamt billigt...

"Kombinerad lövsug och lövblås 2400 W. Maler effektivt ned löven vid uppsugning. Utrustad med 45 liters uppsamlingssäck, axelrem och stödhjul för enkel användning. Tekniska data Artikelnummer: 17-4091 Modell: Lövsug/blås 2400 W Spänning/frekvens: 230 V/50 Hz Motoreffekt: 2,4 kW Varvtal: 6.000–13.000 rpm Max. blåshastighet: 58 m/s Max. luftflöde: 720 m³/h Nedmalning: ca. 1/10 storlek Uppsamlingssäck: 45 l Vibration avhw: 3,95 m/s² Ljudtrycksnivå LPA: 87 dB (A) Ljudeffektnivå LWA: 102 dB (A) Isolationsklass: II Mått: 120 x 20 x 100 cm Vikt: 4,2 kg "

Bifogat

• 17-4091_l.jpg
    17-4091_l.jpg
    15.8 KB · Visningar: 570

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag är ytterst tveksam till sådana.
Tror inte att de klarar våta löv (torra löv ser man sällan i Sverige) och har svårt för att tro att det ryms särskilt mycket i påsen om man får för sig att suga med den.
Men jag kan ha fel.

Har kört med fristående uppsamlare (borstar upp löv och gräsklipp i en skopa) efter åkgräsklipparen.
Fungerade över förväntan.
Men det kräver att man har något att dra den med (har jag) och att man köper den (jag lånade), vilket är ganska dyrt.
Jag sågade ner alla träd med stora löv i stället.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
2,4 kw låter ju som att det skulle räcka, men samtidigt misstänkt billigt ja... Men å andra sidan, rör det sig nu om så lite pengar kanske man skulle ta och testa en bara för att? Inga större summor att förlora:)

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Jag har två såna här as, och de löven ruttnar inte heller om man låter dem ligga.
querrob15.jpg

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Körde med nått liknande lågprismärke (kommer inte ihåg vilket).
Men som sug var den ganska värdelös, blev stop på stop.. :gnissla
Som blås var den faktiskt helt okey, inte jämförbar med lite större/dyrare varianter men över förväntan.
Nackdelen var att händerna domnande bort ganska fort, vibrerade som..:död.

Nu var detta inte biltemas men såg ganska snarlik ut.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag som såg fram emot din review...:(

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Köp inte, sugfunktionen fungerar väl men det är mer jobb att tömma påse och rensa än att pula ner löv i en säck med nävarna. Blåsfunktionen är en gimmick.

Köpte en Partner 345 efter att ha provat en elmaskin.
http://www.partner.biz/se/produkter/lovblasar/partner-gbv-345/

Är mångdubbelt mer effekt i den, vad databladen än säger.
Ingen husqvarna, men är klart användbar. Skippa bilteman, den använder du bara en gång.

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Honda 125 Räser
Köpte en sån för några år sedan. Sugförmågan var väl ok men så fort man fick in en kvistbit så stanna skiten. Blåsfunktionen fungerar på en 4-5 kvadratmeter stor yta, sedan blir lövhögen för stor att flytta vidare. med en 2000m2 stor tomt blev det mååånga små högar att plocka upp för hand.
Mycket smidigare att bara köra över skiten med åkgräsklipparen & låta det ligga kvar över vintern!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin