bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Köpte Biltemas luftfilterolja och oljade i skumfilter till min CB250N för drygt två år sen och tänkte inte så mycket på detta med filteroljor.
Nu har jag dock två helt nya filter som ska oljas in ett Ramair som ska på n HSR42 till Hondan då den kompressormatas och sen köpte jag ett nytt Uni filter till KLR:en. Hur är det med filterolja duger biltema eller vad ska man ha? Ska man gå på de miljövänliga No Toil eller TwinAir?
Hondan lär ju inte köras mycket och kommer ju bara gå på asfaltväg, KLR:en lär uteslutande rulla efter grusvägar så där lär det ju vara mer dammigt men har på känn att det räcker att rengöra filtret på KLR:en en eller max två gånger på år.
Vad säger ni om filterolja och filterrengöring?
Nu har jag dock två helt nya filter som ska oljas in ett Ramair som ska på n HSR42 till Hondan då den kompressormatas och sen köpte jag ett nytt Uni filter till KLR:en. Hur är det med filterolja duger biltema eller vad ska man ha? Ska man gå på de miljövänliga No Toil eller TwinAir?
Hondan lär ju inte köras mycket och kommer ju bara gå på asfaltväg, KLR:en lär uteslutande rulla efter grusvägar så där lär det ju vara mer dammigt men har på känn att det räcker att rengöra filtret på KLR:en en eller max två gånger på år.
Vad säger ni om filterolja och filterrengöring?