Biltemas tankväska bra eller dålig?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
Jag kör med den. Fungerar bra, kg brukar dock även dra fast den med remmar och verkligen spänna fast den mot tanken. Bra att packa i om man packe den i det fulla läget, skönt att luta sig emot oxå då man kör. Repar såklart tanken om man är oförsiktigt men håll tanken rent frun skit så slipper man mycket sånt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

oloand

Ny medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
Triumph S3 -02 (krash). Nu Tiger XC -13
Håller med föregående post.
Biltemas tankväska fullt expanderad och monterad på triplen (se bilden nedan). Magneterna är värdelösa med plasttank :glömdet och de medföljande remmarna är alldeles för korta så jag fick sy på förlängningar med snabbspännen för att kunna plocka bort snabbt vid tankning. (Syns inte så bra för hjälmen hänger ivägen). Blixtlåsen går lätt sönder så vävtejp för snabbfix är att rekommendera.

DSC_5850.jpg

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Har ingen annan att jämföra med, men körde att antal mil med den förra året och den funkade klockrent. Hade den på en Yama XJ 600 och på den räckte även remmarna runt.

Tillindra

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2010
Hoj
Tjo
Jag körde med en sån tankväska på min ducce monster 98 och det fungerade hur bra som helst, inga repor och den höll sig bra på plats. Har dock inte provat den på gsxr som jag kan tänka att den kanske kommer lite i vägen.

reload

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
1988, Kawasaki ZX-10
Tack så mycket för era svar! Jag köpte den igår och ska prova att sätta på den på hojen i eftermiddag.
Den är rätt stor ändå så det känns som att man kommer få med sig rätt mycket saker :)

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Hoj
Snart
Sätt en aluminiumplåt i kartfacket och skruva fast i tanklocket, blir mycket lättare att tanka.

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
Köpte en tankväska från Lidl för en drygt 2år sen, kmr inte ihåg märket just nu. Men det var grymt bra, fäster på tanken med magneter, riktigt kvalitet, samt prisvärd, återkommer med märke.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA