Biltemas underhållsfria batterier?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
ja frågan e då om biltemas underhållsfria batterier e nåt o ha eller om man ska investera i ett dyrare batteri o i sånna fall vilket?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
du ser ut att ha en 600 radfyra. Då brukar biltema fungera kanon.

Startströmmen är ibland inte lika bra på Biltema men din hoj bör vara relativt lättstartad och därmed inga större problem. Snoris aka Boris länkade till någon sida häromdagen där man kunde köpa "original" Yuasa för 1000 pix vilket är klart intressant.

Sedan har vi ju lättviktsbatterier. Allt från de 500:- ackar jag rekomenderar till Shorai som en del andra rekomenderar för 1500:-

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Eftersom det står biltema på dem så är de per automatik skit. Eller så läser du endel andra trådar och inser att de funkar bra med bra garantier. Vill du ha lättvikt så kolla på hobbyking.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
du ser ut att ha en 600 radfyra. Då brukar biltema fungera kanon.

Startströmmen är ibland inte lika bra på Biltema men din hoj bör vara relativt lättstartad och därmed inga större problem. Snoris aka Boris länkade till någon sida häromdagen där man kunde köpa "original" Yuasa för 1000 pix vilket är klart intressant.

Sedan har vi ju lättviktsbatterier. Allt från de 500:- ackar jag rekomenderar till Shorai som en del andra rekomenderar för 1500:-

kika lite på 24mx o ett yuasa till min hojj kosta 2500:-:huvet tror det blir biltemas underhållsfria:tummenupp billigt o borde ju hålla 2 sesonger:yoparty

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
kika lite på 24mx o ett yuasa till min hojj kosta 2500:-:huvet tror det blir biltemas underhållsfria:tummenupp billigt o borde ju hålla 2 sesonger:yoparty

Funkar kanon till din hoj. Går dock att köpa Yuasa för 1000 pix som sagt...

Hobbyking för 500pix så får du ett batteri som väger en tredjedel så mkt men kanske inte samma livslängd och stabilitet.

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Funkar kanon till din hoj. Går dock att köpa Yuasa för 1000 pix som sagt...

Hobbyking för 500pix så får du ett batteri som väger en tredjedel så mkt men kanske inte samma livslängd och stabilitet.

tror nog att jag köper biltemas... ska jag för dom pengarna som jag ska köpa ett yuasa så kan jag köpa ett nytt batteri varge sesong ett bra tag innan jag kommit upp i dom pengarna, o funkar det lika bra så e det ju inte o fundera på...:)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife