Blöt mobil, hur fixa?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Råkade somna på soffan 10 min och vaknar av att min dotter står och doppar min mobil i ett vattenglas. Den funkade direkt efter men jag stängde av den för säkerhetsskull. Nu går det inte att sätta på den, går det att fixa med typ hårtorken eller är det bara att slänga?

FUBAR skrev:
Råkade somna på soffan 10 min och vaknar av att min dotter står och doppar min mobil i ett vattenglas. Den funkade direkt efter men jag stängde av den för säkerhetsskull. Nu går det inte att sätta på den, går det att fixa med typ hårtorken eller är det bara att slänga?

ta loss batteriet och sätt ungen på låg värme och låt den ligga där länge.. sen prova att starta

Jo det borde nog gå, skruva sönder den och torka den med hårtorken eller liknande så ska den nog gå igång pånytt...Men akta dej för saltvatten, det e rena döden för mobilen.

spectre skrev:
ta loss batteriet och sätt ungen på låg värme och låt den ligga där länge.. sen prova att starta

Hallå där,låt inte det stackars barnet få vätskebrist bara för att telefonen är blöt!

Ljunghusen skrev:
Japp den kan få liv igen

Min dator lufftorkade i 4 dygn så började den funka igen

badade du med datorn?? :va

Till Trådskaparen... se till att torka den ordentligt, mobiltelefoner är jääävligt kinkiga mot fukt, kretskorten börjar "oxidera"

Fixx_ skrev:
Hallå där,låt inte det stackars barnet få vätskebrist bara för att telefonen är blöt!

Barnhelvetet ska grillas i bastun. Telefonen ska in i ugnen.

Fluxir skrev:
badade du med datorn?? :va

Till Trådskaparen... se till att torka den ordentligt, mobiltelefoner är jääävligt kinkiga mot fukt, kretskorten börjar "oxidera"

Jag tror att han tankade datorn med öl :yoparty

spectre skrev:
Jag tror att han tankade datorn med öl :yoparty

dedär med datorer å öl kan jag.. eller iaf öl å tangentbord.. de luktar fan om man inte sköljer bort ölen :hihi

Ok så jag ska alltså lägga den i ugnen, hur låg värme då :va , vill ju inte smälta sönder den. just nu ligger den under takfläkten utan batteri och torkar. Ugn låter lite farligt, någon som testat?

FUBAR skrev:
Ok så jag ska alltså lägga den i ugnen, hur låg värme då :va , vill ju inte smälta sönder den. just nu ligger den under takfläkten utan batteri och torkar. Ugn låter lite farligt, någon som testat?

typ 50 grader max... mer kan va skadligt.... akta så inte tanten kommer å ska baka bullar bara... :rolleyes:

FUBAR skrev:

Kompisen badade med sin ( i havet) vi tog lös batteriet och ställde den framför en bordsfläkt några timmar. Sedan funkade den. Dock så var både kameran och displayan bra mycket sämre.

FUBAR skrev:

ja jag har testat det och det funkade på en nokia 3210, mobiltelefonernas volvo 240..

spectre skrev:
ja jag har testat det och det funkade på en nokia 3210, mobiltelefonernas volvo 240..
Möjligtvis då p.g.a. att det finns så många av den. Den höll ju knappast bra, tappa skiten så gick den sönder. Ericsson 688 <-- De va mobil de, tappa från flera våningar ner i marken o den höll fin fint!

Hmm, hade den inne i ugnen 30-40 min men den funkar fortfarande inte. Jag har garanti kvar på den, kan "verkstan" se att den är fuktskadad?

FUBAR skrev:
Hmm, hade den inne i ugnen 30-40 min men den funkar fortfarande inte. Jag har garanti kvar på den, kan "verkstan" se att den är fuktskadad?

Ja de kan dom, finns en liten tejp givare som de ser på, visar direkt att den varit blöt, = ingen garanti....fuck

Vänta en dag eller två, så ska du se att den funkar...ha lite tålamod..
Låt den ligga i rums temp bara.

FUBAR skrev:

Kör den i ugnen ett par timmar iallfall, sen kolla om den funkar. Funkar den inte då så kan du väll försöka få det på garantin.

spectre skrev:
...nokia 3210, mobiltelefonernas volvo 240..

Det här är en Volvo 240, till höger ser du kombin.

Bifogat

• delete1.jpg
    delete1.jpg
    15.5 KB · Visningar: 105
  • delete 2.gif
    delete 2.gif
    12.8 KB · Visningar: 114
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back