Araikaj
Våga Vara Snäll
Har köpt mig en bladefighter från 1996. Förre ägaren snackade om att hojen var "lätt" i framänden och att den wobblade i hög hastighet, över 200 km/h. Däckena är ganska slitna, jag tänker köpa nya innan jag börjar åka i vår.
Kan ombyggnaden från sporthoj till fighter ställa till det för körbarheten eller är det mer troligt att det är kassa däck och fel lufttryck i dessa som är felkällan?
Man förändrar ju hojen en del när man bygger fighter, bort med kåpor, annat styre, men hojen skall väl ändå behålla sina fina vägegenskaper?
Tidigare hade jag en Bandit 1200 som jag gilla. Jag trodde denna skulle ha klart med vrid men när jag kollar specsiffrorna så visar det sig att bladen har lite mer vrid. Dock kommer maxvridet på Banditen vid 4500 rpm medans bladen har sitt max vid 8750 rpm. Tänker slänga på ett 14 kuggs framdrev, kommer det hjälpa så att vridet kommer tidigare tro?
Kan ombyggnaden från sporthoj till fighter ställa till det för körbarheten eller är det mer troligt att det är kassa däck och fel lufttryck i dessa som är felkällan?
Man förändrar ju hojen en del när man bygger fighter, bort med kåpor, annat styre, men hojen skall väl ändå behålla sina fina vägegenskaper?
Tidigare hade jag en Bandit 1200 som jag gilla. Jag trodde denna skulle ha klart med vrid men när jag kollar specsiffrorna så visar det sig att bladen har lite mer vrid. Dock kommer maxvridet på Banditen vid 4500 rpm medans bladen har sitt max vid 8750 rpm. Tänker slänga på ett 14 kuggs framdrev, kommer det hjälpa så att vridet kommer tidigare tro?