Blev förföljd idag...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
... av en polisbil. I ca. 1 mil. Jag skulle från Sollentuna till MC-Varuhuset idag. Han svängde in bakom mig från nån liten avtagsväg strax efter mitt hus. Sen låg han där hela tiden. När jag kom upp på motorvägen så lät han folk som körde betydligt fortare än mig bara passera men han låg kvar efter mig som körde lagligt. Han t.o.m. bytte körfält som jag gjorde. Vid ett tillfälle så svängde en lastbil in mellan mig och polisbilen. Då kör han om lastbilen och tränger sig in mellan mig och lastbilen. Jag svänger av redan vid Karolinska och tar småvägarna till Mc-Varuhuset för att se om han verkligen följede efter mig, och självklart följer han efter. Han va efter mig hela vägen tills jag parkerade utanför mc-varuhuset. Under hela vägen så gjorde han inget utan låg bara där, ville han nu stoppa mig så kunde han väl ha gjort det och inte terrorisera en ensam oskyldig motorcykilst ( :rolleyes: ).

VARFÖR?! Har inte polisen nått bättre för sig än att följa efter en hoj tíll Mc-Varuhuset?! Verkligen det man ska sätta resuserna på. *suck*

// I. Rriterad

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Jo, men du/din hoj ser lite skum ut, så jag förstår att du drar blickarna till dig :)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hhee, ibland förvånas man.
Jag har blivit stoppad flera ggr bara för att jag åkte hoj.
En gång passerade jag en fartkontroll i laglig fart utan mystiska inbromsningar eller andra underligheter, då skickade de en patrull efter mig som stoppade mig 1 mil längre bort.
De ville inget vettigt heller, bara se körkortet.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅ jävlig ser inte min hoj ut.

Faktiskt :rolleyes:

Framförallt inte bakifrån. Då ser man bara att jag saknar blinkers (står faktiskt "Dispans för körriktningsvisare" i regbeviset :D ). Men det gjorde dom inte heller nått åt så jag vet inte. :va

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
dom får gärna stanna mig för kk kontroll
då blir jag bara glad..
Hellre kolla mig massa ggr och ev få in dom som kör utan och kanske skadar mig någongång

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gandalf skrev:
dom får gärna stanna mig för kk kontroll
då blir jag bara glad..
Hellre kolla mig massa ggr och ev få in dom som kör utan och kanske skadar mig någongång

Håller med. Blev stoppad i måndags i alkohol- och körkortskontroll. Sa då till herr länsman att jag tyckte att det va bra att dom gjorde sånt istället för att hålla på och stå och skjuta med laser. Fick "Ja men du vet hastighet är också farligt så det så" till svar med bitter ton.

Vem vet, jag kanske e svartlistad hos polisen nu? :D:D :rolleyes:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
nja, poängen var väl att de kollar mc åkare mer ofta än nåt annat, det har jag märkt av, de beter sig som om man håller på med nåt skumt, i varje fall häromkring.
Det är självklart möjligt tat jag ser skum ut oavsett vilken hoj jag har:)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
nja, poängen var väl att de kollar mc åkare mer ofta än nåt annat, det har jag märkt av, de beter sig som om man håller på med nåt skumt, i varje fall häromkring.
Det är självklart möjligt tat jag ser skum ut oavsett vilken hoj jag har:)

Har märkt att dom tittar lite extra på en om man åker lagligt med hoj. Det är som om vi ALLTID skulle köra olagligt. :rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...