Pettersson
Ny medlem
Kom vid S-bankhuset vid Rissne och strax före Rinkebykorset så blev jag stoppad av en MC-snut som sa att de hade sett mig när de stog med en videobil och övervakade rödljuset. Jag körde på bakhjulet stående max ca 20 meter. De fick det till femtio men men. Då det va lite trafik klassades det som vårdslöshet i trafik och skulle gå vidare till åklagare. Vad tippar ni straffet blir?
Jag tänkte köra på att jag precis drevat ner hojen för enduro och när jag stog upp för att få bättre sikt och gasade så gick bakhjulet lite lätt upp, ofrivilligt. Hoppas att man kan slippa det totalt då men det är väl inte så troligt. Är det dagsböter eller dras körkort in en period? Har inga tidigare trafikbrott eller andra heller för den delen och ingen prövotid.
Jag tänkte köra på att jag precis drevat ner hojen för enduro och när jag stog upp för att få bättre sikt och gasade så gick bakhjulet lite lätt upp, ofrivilligt. Hoppas att man kan slippa det totalt då men det är väl inte så troligt. Är det dagsböter eller dras körkort in en period? Har inga tidigare trafikbrott eller andra heller för den delen och ingen prövotid.