Blev haffad idag.

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
Kom vid S-bankhuset vid Rissne och strax före Rinkebykorset så blev jag stoppad av en MC-snut som sa att de hade sett mig när de stog med en videobil och övervakade rödljuset. Jag körde på bakhjulet stående max ca 20 meter. De fick det till femtio men men. Då det va lite trafik klassades det som vårdslöshet i trafik och skulle gå vidare till åklagare. Vad tippar ni straffet blir?
Jag tänkte köra på att jag precis drevat ner hojen för enduro och när jag stog upp för att få bättre sikt och gasade så gick bakhjulet lite lätt upp, ofrivilligt. Hoppas att man kan slippa det totalt då men det är väl inte så troligt. Är det dagsböter eller dras körkort in en period? Har inga tidigare trafikbrott eller andra heller för den delen och ingen prövotid.

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
säg inte att hojen resta av misstag... då har du erkänt att du åkte på bakhjulet... neka helt istället, vilket inte heller kommer att hjälpa p.g.a att det är en snut som kommer att vittna mot dig i rätten... det blir dagsböter och indraget körkort.

Jag fick 30 dagsböter och indraget kort i 4 månader för en liten bakhjulsåkning!!!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ajdå! Inte bra inte bra! Du kan ju dra till med att det säkert ser ut som om du kör på slangen när du reste dig upp och kollade trafiken!

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
Det va i princip det jag sa när jag snacka med snuten. Grejjen är att jag ju inte sett filmen plus att snuten som tog mig inte hade sett nåt utan bara hört via radio så jag vet ju inte riktigt hur mycke de har sett men de lär ju inte tagit mig om de inte sett att jag defenitivt körde på bakan.

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
Fick papper från åklagarmyndigheten idag. Jag älskar Jan Wengle!

Bifogat

• imgp1492.jpg
    imgp1492.jpg
    19.5 KB · Visningar: 756

nike83

snart NYdöd sporthojare
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ZXR750
.

hmm man ska fan aldrig erkänna... man vinner oftast inget på de men man förlorar inget på de heller... eller det blir större chans att man lyckas hitta på något som gör så att det mildrar straffet eller går fri..

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
GRAttiS!!!

fan, jag som ALLTID drar upp på bakhjulet vid varje rödljus. kan inte hålla mig :rolleyes: :D

orkar fan inte stanna å bli av med kortet för en sådan liten sak :gråta ,
skall nog börja planera olika rymdvägar på vägen till å från jobbet. :brynad

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Grattis att du slapp, lite trist om kortet hade åkt men >EGENTLIGEN< så är de ju inte nått så strålande väder... hade känts mer om de hade varit mitten av juni typ =)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Hur gjorde du då? Överklagade mha. trafikjurist eller en klassisk blånekning?

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
DwD skrev:
GRAttiS!!!

fan, jag som ALLTID drar upp på bakhjulet vid varje rödljus. kan inte hålla mig :rolleyes: :D

orkar fan inte stanna å bli av med kortet för en sådan liten sak :gråta ,
skall nog börja planera olika rymdvägar på vägen till å från jobbet. :brynad

Jobbar du på MIR eller..? :D :hej

Therudeboy

Guest
Fick ett lika dant papper när jag blev tagen på moped i 90km/h,Men jag erkännde direkt,och tack vare det så hjälpte snuten mig att få det nerlagt,så det finns trevliga svin med,men dom är väldigt sällsynta :fakta

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy