Bli-bättre-på-sporthoj-kurs för tjejer!!

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Tjejer!

Nu är det dags att lära sig åka hoj lite bättre och lite snabbare än innan!!
Vi kommer att ha en tjejgrupp i succén från några år tillbaka, -HW's "körafortkurs".

Den anordnas i år som en SMC Sporthojskurs- Steg 4. (individuell coaching)
Denna grupp riktar sig speciellt till tjejer och det finns 1-2 instruktörer på 3-6 tjejer.

Datum: 20 Juli
Plats: LMS- Linköpings MotorStadion

Anmäl er snarast, för antalet platser är begränsat!!! :yoparty

http://kurser.svmc.se/shk/

/Sara

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Detta innebär såklart inte att ni redan måste vara supersnabba! :D
Instruktörerna är kanonbra och man får mycket individuell coaching.

Det finns lite platser kvar för de som är intresserade!

/Sara

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag ska anmäla mig med....ska kolla med den andra delen i mitt äktenskap om han vill köra då med. I så fall kommer vi.

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Skulle lätt vilja utan tvekan.. Men finns inte en möjlighet till att man klarar av steg 1-3 innan dess, för det måste man va? :näsblod Får bli vid ett senare tillfälle :(

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Skulle lätt vilja utan tvekan.. Men finns inte en möjlighet till att man klarar av steg 1-3 innan dess, för det måste man va? :näsblod Får bli vid ett senare tillfälle :(

Nej det är inget krav i tjejgruppen. Du skall kunna åka hoj och hålla ett relativt konsekvent spårval på banan. Resten kommer du få lära dig under dagen. (inte allt, men mycket!)

Ps. Det går att klara 1-3 innan. Det är sh-kurser 6:e, 7:e, 8:e juli på samma bana. ds.

/HW

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Nej det är inget krav i tjejgruppen. Du skall kunna åka hoj och hålla ett relativt konsekvent spårval på banan. Resten kommer du få lära dig under dagen. (inte allt, men mycket!)

Ps. Det går att klara 1-3 innan. Det är sh-kurser 6:e, 7:e, 8:e juli på samma bana. ds.

/HW

Jag borde få komma och köra det som en fortbildningsdag om det finns platser kvar tycker jag:tummenupp

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
:hjälm :wiggle
Eeehhh,
jag har precis anmält mig. Det passade bra med min kalender och så var jag lite less för att jag inte kan vara med på tjej-b&k i början på augusti. Och jag vet inte ens om min hoj räknas som en "riktig" sporthoj!? Får väl fixa en annan i värsta fall... Får jag vara med?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Är det som vanligt, att jag är både blind, döv och dum?!? :va Blir man automagiskt anmäld till tjejgruppen om man är tjej och anmäler sig till Linköping 20/7 steg 4 eller är det en helt annan kurs eller what?!? :confused:

Eller har jag missuppfattat allt och måste gå kurs i att anmäla sig på SMC:s hemsida?!? :gnissla

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Är det som vanligt, att jag är både blind, döv och dum?!? :va Blir man automagiskt anmäld till tjejgruppen om man är tjej och anmäler sig till Linköping 20/7 steg 4 eller är det en helt annan kurs eller what?!? :confused:

Eller har jag missuppfattat allt och måste gå kurs i att anmäla sig på SMC:s hemsida?!? :gnissla

Du är född tjej, oavsett hur / vart du anmäler dig. :D

/HW

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08

Det går med Automagi! :tummenupp (om inte nån tjej anmäler sig med ett mans-namn då förstås.... :rolleyes: )

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
...och jag vill förtydliga att i tjej-gruppen är det inte några tävlingstider som gäller! :tummenupp

Alla tjejer som har körkort, håller sitt spår och kan framföra hojen på ett säkert sätt kan anmäla sig!

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
En fråga, vad är det tänkt att vara för instruktörer i tjejgruppen? Ni kanske inte har utsett dem än, men ni har säkert en aning om det... *nyfiken*

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Snigeln

...och jag vill förtydliga att i tjej-gruppen är det inte några tävlingstider som gäller! :tummenupp

Alla tjejer som har körkort, håller sitt spår och kan framföra hojen på ett säkert sätt kan anmäla sig!

Det låter bra! Jag har kört på Gotland Ring nu och det gick fint (fast inte så fort). Jag vågar komma med. :) Hoppas på att få lära mig att gasa lite mer.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
En fråga, vad är det tänkt att vara för instruktörer i tjejgruppen? Ni kanske inte har utsett dem än, men ni har säkert en aning om det... *nyfiken*

Det är hemligt, men de är väldigt duktiga! :tummenupp

Det låter bra! Jag har kört på Gotland Ring nu och det gick fint (fast inte så fort). Jag vågar komma med. :) Hoppas på att få lära mig att gasa lite mer.

Vad kul!
Du kommer att få lära dig mycket! :)
Jag ska själv vara elev denna gång....

Välkommen!

Last edited:

HW

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Är det inte fler brudar som vill lära sig köra lite bättre, säkrare och snabbare? :va :tuttar

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Det är faktiskt över 10 tjejer som anmält sig! :tummenupp :yoparty

Det är faktiskt över 10 tjejer som anmält sig! :yoparty

Jag har fixat så att boende på banan ingår i mån av plats för dem som vill!
V.v. maila: poolhajen "at" delete.nu om ni vill ha sovplats... :tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM