Bli lurad på blocket.se....

Status
Ej öppen för fler svar.

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Tja alla goa sporthojjare.

På blocket finns åtminstone en riktig skojjare.
Han uppger sig heta Peter Andreasson och tar förskottsbetalning för en mobil som han sen ska skicka hem till dig. När han fått in pengarna går dte inte längre få kontakt med honom.

Han påstår sig bo i Halland. Men befinna sig i norge, danmark eller liknande och kan därför skicka telefonen med expressbrev eller liknande.

Kontot han anger tillhör en Jimmy Andreasson 851227 som jag tror bor i Oxie eller i närheten av Oxie. Kontot ska iaf va öppnat där.

clearing nr. 8214-9
kontonr. 994-857-4455

Eftersom att killen inte e myndig ännu så är det ju hans morsa som har ansvar för kontot. Men banken vill inte läman ut några uppgifter.

Hur kan jag kolla upp vad hans morsa heter? Var hon bor etc.?

Jag har redan gjort anmälan hos polisen men vill försöka reda ut det själv ändå. Tror inte polisen kan göra så mycket... :(

Har ni några tips?

Jag är INTE den enda han lurat hitintills.

Han har tre annonser ute på blocket.se under Hallands län. De sattes ut 28november 23.02, 23.03 och 23.04.

Hjälp mig. Pengarna är inte den stora saken. Det är principen. Eftersom att jag är medveten om att han har blåst en hel del på pengar så vore det kul om han åkte dit för det och får stå till svars för vad han gjort.

Tacksam för svar.

mvh Fredrik aka No_Fear

Therudeboy

Guest
Kolla upp alla med just det efternamnet och sen ringer du och frågar efter en jimmy eller peter som sökt dig från detta tele nummret så får du ju snart fram vem hans mamma är.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Har själv gjort en del affärer på blocket med förskotts betalning åt båda hållen!
..hittils har det funkat bra, tycker det är rätt skönt när allt går rätt till, att det finns ärliga mäniskor där ute!

Förjävligt att vissa *Piiiiiiiiip* ska komma o utnjyttja folks förtroende mot mänskilgheten :fatta!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Therudeboy skrev:
Kolla upp alla med just det efternamnet och sen ringer du och frågar efter en jimmy eller peter som sökt dig från detta tele nummret så får du ju snart fram vem hans mamma är.
Sveriges vanligaste efternamn? ...lätt Top10 iaf!

men lycka till :)

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Sökning på gulasidorna visar att det finns 3 familjer som heter Andreasson i Oxie
Ring dessa och fråga efter Jimmy. Säger dom att det inte bor någon jimmy där, så har du ringt fel, annars ....... bingo. Kostar ju nästan inget att prova iaf.

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Om det har med en Silvirg E700 att göra så har han lurat flera andra.

Therudeboy

Guest
kajlyl skrev:
Sveriges vanligaste efternamn? ...lätt Top10 iaf!

men lycka till :)

Du måste vara väldigt efterbliven eller nåt, han sa ju att han bodde i oxie eller runt, så jävla många Andreasson kan det väl ändå inte bo där?.

HanneZ

Guest
är familjen kriminella så står dom säkert inte med i telefonboken.

KIRE

Guest
Om du inte får fram adress m.m till kontots innehavare PM:a mig

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Therudeboy skrev:
Du måste vara väldigt efterbliven eller nåt, han sa ju att han bodde i oxie eller runt, så jävla många Andreasson kan det väl ändå inte bo där?.
Hoppas du inte mena det :fatta!
..att jag e efterbliven alltså då blir det straff kn*ll

hehe... tänkte bara på att jag känner 4-5familjer som heter Andreasson och Oxie hade jag hört förr så jag trodde det var stoort :p

Men även jag kan tydligen ha fel :va

Jay-Jay

Poser MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ktm
Hallå Fredrik!

Fan va surt det här är , har du fått fram någonting än. Jag hjälper gärna till om det är något och stefan brukar inte vara svår heller. Har du kollat med blocket om dom kan få fram uppgifter iaf till polisen.

Last edited:

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Ring till din bank och be dom dra tillbaka överföringen så får du åtminstone tillbaka pengarna, och ja man kan göra så jag har gjort det själv när jag råkade ut för en oärlig idiot.

Ett annat tips är att ringa till olika bankkontor och fråga om du kan få dom uppgifterna. Jag lyckades få fram namn, telenummer, fruns namn och adress genom det. Berätta för dom varför du vill ha uppgifterna. Om dom inte ger med sig kan du fråga om dom kan om det du har stämmer. Men huvudtipset är som sagt att ringa olika kontor för olika personer är olika medgörliga.

Therudeboy

Guest
kajlyl skrev:
Hoppas du inte mena det :fatta!
..att jag e efterbliven alltså då blir det straff kn*ll

hehe... tänkte bara på att jag känner 4-5familjer som heter Andreasson och Oxie hade jag hört förr så jag trodde det var stoort :p

Men även jag kan tydligen ha fel :va

Nä jag menade vl inte det igentligen, är trött och iriterrad och det fick gå ut över dig. Sorry man

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Therudeboy skrev:
Nä jag menade vl inte det igentligen, är trött och iriterrad och det fick gå ut över dig. Sorry man

Jag behöver mer silvertejp och är nu sur för det - Kajlyl, jag kan väl få mena att du e efterbliven åtminstone?
Bara lite då?

Har du silvertejp Kanylen? Jag behöver lite grann......

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Therudeboy skrev:
Ingen fara, du kommer undan me r*ven i behåll för den här gången :arsele

:hej

Mavve skrev:
Jag behöver mer silvertejp och är nu sur för det - Kajlyl, jag kan väl få mena att du e efterbliven åtminstone?
Bara lite då?

Har du silvertejp Kanylen? Jag behöver lite grann......
Visst får du det, din efterblivne sate!

Silvertejp har jag massor men allt e nog borttappat :p

Ska jag springa o köpa lite imorrn? :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...