Blinkers blinkar för fort...

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Bytte till mini blinkers i bak på min nsr och efter de så började den blinka dubbelt så fort...
Hojen ska besiktas på torsdag spelar de nån roll att de är så?

Är inte så bra på sånt här men visst är de fel watt på lampan i den nya blinkersen som spökar till de?

Ska sitta 21W lampa i den nya blinkersen, men vad sisster de orginal nån som vet? Förmodligen inte samma iaf.. Men finns de 21W lampor att få tag på till nsr? Vart i så fall?

Tack på förhand!

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Det spelar roll, måste blinka rätt tack och med rätt färg. Köp ett motstånd så löser det sig

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
om dom inte är E godkännda kan du få en anmärkning på besiktningen också, är det inte säkrast att ha orginal på ? då vet du att att det inte är några problem :tungan

Mad_Skillz

Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
E godkända de är dom så de ingen fara...

Men borde de inte räcka med att byta lampa? För antagligen så är de väl de som spökar eller vad tror ni? Är ju inte så bra på sånt här...

Men anledningen till att jag bytte blinkers är för att ena blinkersen har smält visserligen funkar den men tror ni dom klagar på besktningen om de?

Annars måste de lätaste vara å slänga i 21W lapor i fram plinkersen skulle jag tro.. koplar jag ur fram blinkers så blinkar den som den ska...

Men finns de ens 21W som passar? :S

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
E godkända de är dom så de ingen fara...

Men borde de inte räcka med att byta lampa? För antagligen så är de väl de som spökar eller vad tror ni? Är ju inte så bra på sånt här...

Men anledningen till att jag bytte blinkers är för att ena blinkersen har smält visserligen funkar den men tror ni dom klagar på besktningen om de?

Annars måste de lätaste vara å slänga i 21W lapor i fram plinkersen skulle jag tro.. koplar jag ur fram blinkers så blinkar den som den ska...

Men finns de ens 21W som passar? :S

Antingen monterar du annan glödlampa som är på mer watt eller så monterar du Effektmotstånd. Finns en tråd som förklarar hur du ska göra men hittade den inte men söker du så finner du nog.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Mad_Skillz

Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Jag fick tag på en lampa på 21W och satte i men då blinkade de inte alls lampan bara glödde lite svagt och var på hela tiden så förmodligen vart de väl för många watt för relät så de pallade inte med de eller vad tror ni?

Nu skulle iaf farsan kolla om han kunde få tag på 10W lampor till min nya blinkers vilket jag tyvär inte tror kommer gå...

För mej låter de som att de enklast skulel vara att byta till de där volvo relät på biltem (om de värkligen passar?) för då borde jag väl endå kunna köra med mina 21W lampor så slipper jag jaga lampor över hela stan sen..

Annars de där motståndet hur funkar de? Kan jag ha olika Watt på lamperna då alltså?
fast de låter iof lite krångligare men men ska se om jag hittar tråden om de!

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag fick tag på en lampa på 21W och satte i men då blinkade de inte alls lampan bara glödde lite svagt och var på hela tiden så förmodligen vart de väl för många watt för relät så de pallade inte med de eller vad tror ni?

Nu skulle iaf farsan kolla om han kunde få tag på 10W lampor till min nya blinkers vilket jag tyvär inte tror kommer gå...

För mej låter de som att de enklast skulel vara att byta till de där volvo relät på biltem (om de värkligen passar?) för då borde jag väl endå kunna köra med mina 21W lampor så slipper jag jaga lampor över hela stan sen..

Annars de där motståndet hur funkar de? Kan jag ha olika Watt på lamperna då alltså?
fast de låter iof lite krångligare men men ska se om jag hittar tråden om de!

Jag lovar att det passar din hoj. Det är universal.
Ang. motstånd, ska du ha motstånd så får du räkna ut hur stort motståndet ska vara, med ohms lag. U=RxI

Mad_Skillz

Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Jag lovar att det passar din hoj. Det är universal.
Ang. motstånd, ska du ha motstånd så får du räkna ut hur stort motståndet ska vara, med ohms lag. U=RxI

Aha okok aa de där med motståndet låter för jobbigt då...
De får nog bli de där då så får vi hoppass att de funkar då!

Tack så mycke för hjälpen ska ni ha iaf!! :yoparty

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...