Blinkersproblem!

Hampe

Slan
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda XR600 -93
Hej!

Är hemma i Nyköping där jag får hjälp med att montera blinkers på min Honda XR 600 inför besiktning. Vi har drabbats av ett problem med relät. Jag är rädd att reläet vi använder inte kommer att fungera, men jag ger det ett försök här innan vi ger upp. (Påskhelgen gör att jag inte kan pysa iväg och köpa ett nytt nu). :(

Normalt har jag sett att 3-poliga relän är det som brukar användas. Reläet vi har är ett 4-poligt relä från Biltema. På reläet finns en bild som förklarar kopplingarna. Kommer det här gå att använda till blinkers? Förklara gärna väldigt ingående hur kopplingen ska ske.

Bifogar en avritning av bilden på relät. (Siffrorna är annorlunda, 87, 31 etc, ungf. Antar att det kvittar för tillfället).

Bifogat

• relä.JPG
    relä.JPG
    8.9 KB · Visningar: 52

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Hej!

Är hemma i Nyköping där jag får hjälp med att montera blinkers på min Honda XR 600 inför besiktning. Vi har drabbats av ett problem med relät. Jag är rädd att reläet vi använder inte kommer att fungera, men jag ger det ett försök här innan vi ger upp. (Påskhelgen gör att jag inte kan pysa iväg och köpa ett nytt nu). :(

Normalt har jag sett att 3-poliga relän är det som brukar användas. Reläet vi har är ett 4-poligt relä från Biltema. På reläet finns en bild som förklarar kopplingarna. Kommer det här gå att använda till blinkers? Förklara gärna väldigt ingående hur kopplingen ska ske.

Bifogar en avritning av bilden på relät. (Siffrorna är annorlunda, 87, 31 etc, ungf. Antar att det kvittar för tillfället).

ehy.. du skulle ha köpt ett 3 poligt :7peta
kanske inte hjälper dig nu men ni får säkert öppna relät o ta bort ett stift.. (rätt stift) o sen klura ut vilket det är..
kolla o mät hur strömme går i xr,n o klura sen...
(visste inte ens de fanns 4 poliga)

vad är de värsta som kan hända... jo just ja.. de är en xr600, utan säkringar va? :tungan

annars har biltema fina relän med 3 poler som du kan köpa..

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
ormalt har jag sett att 3-poliga relän är det som brukar användas. Reläet vi har är ett 4-poligt relä från Biltema. På reläet finns en bild som förklarar kopplingarna. Kommer det här gå att använda till blinkers? QUOTE]

Ditt fyrpoliga relä går inte att använda. Du behöver ett trepoligt relä.

Hampe

Slan
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda XR600 -93
Tack för era svar. Det var ungf vad vi kom fram till. Vänta tills efter påsk, sen en ny resa och på det igen, med annat relä. Skulle enduroreggat det lilla kräket.... :huvet

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Köp det reläet som heter 42-140 på biltema o koppla lika dant som på bilden. (Jag kopplade dock kontroll lampan anorlunda . min kontroll lampa är kopplad innan blinkers knappen och sedan är den jordad.) Reläet är lastoberoende och funkar då bra med tex mini blinkers eller anat kul:)

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Reläet vi har är ett 4-poligt relä från Biltema.
Om det är ett blinkrelä och inte ett vanligt relä så går det att använda som blinkrelä.
"3-poliga" relän är egentligen "4-poliga" med ena kontakten ihopkopplad med ena uttaget på reläspolen. Alltså i ditt bildexempel uttag 1 och 2 ihopkopplade.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept