Blir det jobbigt..

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
..för mig att byta framdrev o kedja på hojen, där den står på sitt sidostöd på en grusgång i stekande sol?

Insexnyckel för kåpan framför drevet
mejsel för vikbrickan
hylsa för drevbulten
hylsa för hjulnavsbulten
skiftnyckel för kedjesträckskruven
nitverktyg
keps
oljespray

Behövs något mer, bortsett från att inte få hojen över mig där jag ligger på knä som en undersåte?

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
..för mig att byta framdrev o kedja på hojen, där den står på sitt sidostöd på en grusgång i stekande sol?

mejsel för vikbrickan
hylsa för drevbulten
hylsa för hjulnavsbulten
nitverktyg
keps
oljespray

Behövs något mer, bortsett från att inte få hojen över mig där jag ligger på knä som en undersåte?
En sak som strulade för mig var att det var helvetiskt jobbigt att få loss drevbulten. Efter flera dagars försök och svordomar slutade det med att jag fick åka och köpa en mutterknackare för att få loss den.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

mejsel för vikbrickan
hylsa för drevbulten
hylsa för hjulnavsbulten
nitverktyg
keps
oljespray

Beroende på hur drevmuttern sitter…
Ett par slag med mutterknack är betydligt mindre risk för drama än aldrig så långa förlängare. Kanske inte ens behöver spärra hjulet!
Har du någon som kan hålla hoj, fot och handbroms då är det bra. Har jag inte behövt än men hängslor, livrem samt strumphållare är inte bara snyggt utan även säkert.

Edit;
Blocknycklar av någorlunda kvalitet trumfar skiftnyckel.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
En sak som strulade för mig var att det var helvetiskt jobbigt att få loss drevbulten. Efter flera dagars försök och svordomar slutade det med att jag fick åka och köpa en mutterknackare för att få loss den.
- Hm ja, jag har använt mutterdragaren på de två senaste hojarna av just den anledningen. Får försöka låsa bakhjulet på ett vettigt sätt...på något sätt alls.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Beroende på hur drevmuttern sitter…
Ett par slag med mutterknack är betydligt mindre risk för drama än aldrig så långa förlängare. Kanske inte ens behöver spärra hjulet!
Har du någon som kan hålla hoj, fot och handbroms då är det bra. Har jag inte behövt men hängslor, livrem samt strumphållare är inte bara snyggt utan även säkert.
- Får nog engagera tjejen i den här operationen ja, tack för heads up:en som jag inte ens haft i åtanke otroligt nog.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

mejsel för vikbrickan
hylsa för drevbulten
hylsa för hjulnavsbulten
nitverktyg
keps
oljespray

Är det en kawa kan det behövas både värme, mutterknack, tålamod och god öl.

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000

mejsel för vikbrickan
hylsa för drevbulten
hylsa för hjulnavsbulten
nitverktyg
keps
oljespray

Hammare till att knacka vikbrickan kanske.
Sen tycker jag det är meckigt att justera kedjespänningen när den står på sidostödet, jag vill gärna ha hojen på depåstöd när jag gör det.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Vad folk gör för att motivera sitt ölintag.
Vill du ha öl, tag öl.
Sunkigaste knacken från ”car theme” har alltid räckt på min kawa, meeen, jag gjorde inte första bytet.
- Första, andra, tredje eller fjärde...det är en utmaning värdig Mutterdragsgudarna ändå på 90-talarna enligt min erfarenhet.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
- Har man jobbat med 90-tals ZX7:eek:rs drevbultar finns ingen känd bot inom psykologin.
Det positiva i det hela är ju att när du väl är klar kommer det stå en fullt utrustad verkstad ovanpå den där grusgången, vilket kommer göra kommande byten av drevpaket mycket enklare. Glöm inte ansöka om bygglov bara.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Det positiva i det hela är ju att när du väl är klar kommer det stå en fullt utrustad verkstad ovanpå den där grusgången, vilket kommer göra kommande byten av drevpaket mycket enklare. Glöm inte ansöka om bygglov bara.
- En får tacke för uppbackningen i sann SH-anda.

Undrar om låtsasfrun uppskattar det lika mycket som jag :unsure:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
- En får tacke för uppbackningen i sann SH-anda.

Undrar om låtsasfrun uppskattar det lika mycket som jag :unsure:
Genom att du involverar henne i processen så hon får se all smärta och vedermödor kommer hon åtminstone få viss empati för hur det hela utvecklar sig och inse varför den där verkstaden till slut blev en helt oundviklig följd. Var ju inte ditt fel, utan drevets. När hjälten dödat skurken i actionfilmen vinner han alltid tjejen på slutet.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Genom att du involverar henne i processen så hon får se all smärta och vedermödor kommer hon åtminstone få viss empati för hur det hela utvecklar sig och inse varför den där verkstaden till slut blev en helt oundviklig följd. Var ju inte ditt fel, utan drevets. När hjälten dödat skurken i actionfilmen vinner han alltid tjejen på slutet.
- Jag inbillar mig ju att jag redan vunnit tjejen, men visst blir det här en utmaning på flera plan.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
- Jag inbillar mig ju att jag redan vunnit tjejen, men visst blir det här en utmaning på flera plan.
Bara hon inte sett tjejtråden och tror att det räcker att pluta med munnen, i minimal utstyrsel och onaturliga poser. Trevligt men hjälper inte, utom kanske på motivation och grannsämja…på båda håll, that is.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA