Blir sporthoj.sirap = sporthoj.com nu när motorad är med i bilden ?

Vad tycker du ?

• Antal röstningar
    0

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Ja en bra fråga att ställa..

jag med många upplever sporthoj.com som väldigt segt. faktist väldigt mycket segare än alla andra mycket större forum här på nätet..

så jag tänkte polla lite.. vad tycker du ?. är det dags att swiijdie får tummen ur ?.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Det var väldigt längesen det var segt så det inte gick att posta, läsa, logga in etc. en klar förbättring jämfört för några månader har ju redan hänt

se positivt

edit: tog ca 1 sek o ladda in inlägget samt 1 o editera det.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ibland är det faktiskt internetleverantören som seger ihop kopplingen mot SH.

För när det kan gå segt för mig så kollar jag med andra och dom går det då ibland blixtsnabbt hos.

så att be mig att få tummen ur att fixa något som kanske inte behöver fixas är ju lite svårt...

berätta gärna var på sajten det brukar gå segt, om det är en specifik grej, eller om det är allting.

vad för internet sitter du på t.ex?
dator? osv... behöver mer info än "sporthoj.sirap"

Förövrigt samarbetet med motorrad ger ingen extra seghet i sig. bara mer innehåll (vilket i sig inte segar ner sidan).

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
byt internetleverantör då ..

säger som s många gånger förut innehålet är vi , utan innehåll inga pengar i kassan..

nu har jag till och med gett dig en poll där du kan få svart på vitt..

ja ja byter ju inte internet när jag byter till andra sighter och t.ex zatzy.com som är bra mycket snabbare.. och jag kör 10Mbit fullduplex

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010

säger som s många gånger förut innehålet är vi , utan innehåll inga pengar i kassan..

ja ja byter ju inte internet när jag byter till andra sighter och t.ex zatzy.com som är bra mycket snabbare.. och jag kör 10Mbit fullduplex

Varför ska han byta leverantör??? Vad pratar du om?

Jag tycker det funkar hur snabbt/bra som helst sen sista kraschen för.. 6 mån sedan? Toksnabbt och stabilt. Inte en enda timeout eller något.

Bra jobbat Swedie! :tummenupp

Edit: Är det inte bara zatzymuppar som hänger på zatzy.com förresten? :D
http://schneberger.justgotowned.com/

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

internet består inte av enbart 1 kabel. det är routrar och ofta en mängd olika internetservrar du passerar innan du når till sporthoj.com-servern i sig. däremellan kan mycket gå fel hos just dig.

Vad för leverantör har du på din 10mbit lina?

(jag försöker faktiskt hjälpa och ser över neggo-raderna du skriver oxå =))

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

ojojoj de där beror på vilket nät SH ligger på å vilket nät som du sitter å surfar på, bara för att du har BBB fiber är de inte samma fiber som SH har å där men kan knutpunkter så som routers bryggor osv störa mer för vissa andra.

det beror helt enkelt på om man ligger på samma fibernät eller ej. nu vet jag inte va Swedie har för ISP men för mig som ligger på TDC Song´s fibernät är de kanon så länge de är inom TDC sverige nät, de blir värre när man måste hämta data från tex Telias fibernät *backbone*

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Långsammare site finns inte, helt allvarligt.
Alla andra sidor går markant fortare, alla tider på dygnet.

T.ex kan det ta upp till 15-30sek att ladda en forumdel, och samtidigt kan jag prova flashback, gigantiska musikforum, aftonbladet, sidor i asien, USA, you name it, så går det bra mkt fortare.

och frågan i ämnet är befogad, innebär motoradsamarbetet nån skillnad?

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
internet består inte av enbart 1 kabel. det är routrar och ofta en mängd olika internetservrar du passerar innan du når till sporthoj.com-servern i sig. däremellan kan mycket gå fel hos just dig.

Vad för leverantör har du på din 10mbit lina?

(jag försöker faktiskt hjälpa och ser över neggo-raderna du skriver oxå =))

Tror inte det är klientens ISP som brukar vara den som flaskhalsen ligger på. Om det går fort att surfa på 95% av alla sidor brukar problem ligga hos servern på de sidorna som går slött....

Har du en snabb (dyr) leverantör som erbjuder dig fibernät och har en duglig plattform så skall det gå undan rejält. Bara att kolla t ex facebook, som också mot alla odds är byggd i PHP..

dock tycker jag att sporthoj.com är en av de snabbare sidorna jag surfar på just nu. ds

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Istället för att bara vara negativ och klaga så kan man ju försöka framföra sin kritik på ett lite mer kontruktivt sätt... Är antagligen inte så roligt att lägga ner mycket arbete på en sida som alla som vill får använda och sedan få en massa otrevliga (?) klagomål...

Jag tycker i alla fall att det har flytit på bra sedan den senaste "fixen". Ibland lite då och då kan det vara lite slött, men ingenting som jag har stört mig på desto mer.

Keep up the good work Swedie!

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag tycker det funkar bra överlag och bra mycket bättre än för ett halvår sedan. Det enda strulet jag upplever är att ibland så kan jag inte ens ladda fram sidan, men två minuter senare så går det blixtsnabbt. Det kan dock bero på jobbets leverantör och att kabeln härifrån antagligen inte är spikrak...

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Swedie menade att ANVÄNDARNA i så fall får byta leverantör!
Jag tycker det går lysande att surfa SH. Mitt 100Mbit svarar på bra mot SH.

MKT bättre nu är det var för några månader sen.

Bra Swedie! :tummenupp

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Mina 2 cent. Siten i sig är så snabb som man kan förvänta sig. Inte toksnabb, men absolut inte seg efter de senaste ändringarna för en tid sedan. Detta gäller för de senaste 5 operatörerna jag har kört ifrån. Sedan om SHs leverantör har taskig/full peering med någon ISP så kan det vara så att just dessa stackare har det seeeeegt.
Generellt kan sägas att för varje 1000 personer så är det ett fåtal som upplever saker och ting som långsamma/ej fungerande. Detta fåtal personer är i sin fulla rätt att klaga och men bör faktiskt bidra med att ange ISP / OS / Webbläsare osv. Till slut kanske man hittar 2-3 personer med samma problem / förutsättningar och kan dra slutsatser utifrån det.

Senast igår hade jag en skön lirare på kroken:
-Det funkar inte!
-Vad funkar inte?
-Ljudet!
-Aha, vad försöker du lyssna på?
-xxxxxxx
-Vilken kanal?
-Ingen funkar!
-Ser att de har över 30´000 lyssnare just inkl mig så det verkar fungera.
-Nej!
-Jo, det ser abslut ut som så.
-Ni har fel på eran tjänst!
-Har du kollat volymen eller mute?
-Tror du jag är dum!
-Nej, men jag måste fråga iaf. Inga hörlurar inpluggade?
****Tystnad**** (sedan hör man hur musiken går igång högt)
-Hmm, ja .... nu ..... verkar det funka igen. Hejdå.

(Bara en liten anekdot ur mit liv)

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös

Är du en sån som infekterar din dator genom att surfa runt på zatzy:näsblod

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
Motorad lär ju knappast sega ner sidan. För jag har inte märkt att SH och Motorad samarbetar förrens nu, när jag läste det här. :va
Ibland så upplever jag skillnad på hastighet men ofta så ligger nog problemet i den egna uppkopplingen.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Långsammare site finns inte, helt allvarligt.
Alla andra sidor går markant fortare, alla tider på dygnet.

T.ex kan det ta upp till 15-30sek att ladda en forumdel, och samtidigt kan jag prova flashback, gigantiska musikforum, aftonbladet, sidor i asien, USA, you name it, så går det bra mkt fortare.

och frågan i ämnet är befogad, innebär motoradsamarbetet nån skillnad?
frågan är redan besvarad.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...