TomK
hela världen är min rejsingbana
Hur ser det ut på mekarfronten i år? Nya spännande saker i görningen eller är det dött?
Jag har en del lösa planer på förgasarfräsning och allmän injustering (i bänk), men inget riktigt bestämt. Det vore nämligen skoj att få upp knarren i bänk för första gången sedan, tja väldigt länge... Vill se vad rovan ger och få stil på lambdavärdet som bara är grovjusterat med rumpdyno. Inga stora och dyra historier med andra ord och inte tidskrävande heller - vi har nämligen lagt det mesta av stålarna på taket och helt nytt kök i år (min mek-abstinens stillas faktiskt en del av att dra el och köra tigersåg i allt jag kommer över för att inte tala om vilka biceps man får av att handsåga ekskivor )
Hittills har jag bara klappat sadeln lite förstrött - alltid en början. Sedan är det Uralen som nog ska säljas i väntan på mer tid och ork (för att nångång byta upp sig några årsmodeller - det är ju faktiskt riktigt roliga maskiner att köra omkring med). Där måste en packning bytas, frambromsen justeras och förgasarnas bestyckning ses över innan den är säljbar och så en besiktning på det. Inget stort jobb egentligen - det är bara det att garaget där den står är fullt av diverse junk, som måste ut innan man kommer åt att skruva. Något för mellandagarna kanske? Någon som är sugen på en ryss-maskin med sidvagn? Man väcker garanterat uppmärksamhet - mycket mer än med en 09:ans R1:a eller glidarmoppe med fransar...
Jag har en del lösa planer på förgasarfräsning och allmän injustering (i bänk), men inget riktigt bestämt. Det vore nämligen skoj att få upp knarren i bänk för första gången sedan, tja väldigt länge... Vill se vad rovan ger och få stil på lambdavärdet som bara är grovjusterat med rumpdyno. Inga stora och dyra historier med andra ord och inte tidskrävande heller - vi har nämligen lagt det mesta av stålarna på taket och helt nytt kök i år (min mek-abstinens stillas faktiskt en del av att dra el och köra tigersåg i allt jag kommer över för att inte tala om vilka biceps man får av att handsåga ekskivor )
Hittills har jag bara klappat sadeln lite förstrött - alltid en början. Sedan är det Uralen som nog ska säljas i väntan på mer tid och ork (för att nångång byta upp sig några årsmodeller - det är ju faktiskt riktigt roliga maskiner att köra omkring med). Där måste en packning bytas, frambromsen justeras och förgasarnas bestyckning ses över innan den är säljbar och så en besiktning på det. Inget stort jobb egentligen - det är bara det att garaget där den står är fullt av diverse junk, som måste ut innan man kommer åt att skruva. Något för mellandagarna kanske? Någon som är sugen på en ryss-maskin med sidvagn? Man väcker garanterat uppmärksamhet - mycket mer än med en 09:ans R1:a eller glidarmoppe med fransar...