Blivit blåst??

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Verkar som jag blivit lurad,köpte en mobil på blocket i söndags o förskottsbetalade(dum som man är) sen i måndags pratade jag med killen o han hade fått pengarna o skickat mobilen,sen under veckan har jag bett om kollinr 3ggr men inte fått det och nu svarar han inte på mobilen varken idag eller igår.
Ett paket kan väl inte ta så lång tid? Får man tag på en person genom hans kontonr?
Om jag blivit lurad har nog fler det för han har fler annonser.
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Gör en polisanmälan om inte paketet kommer. Jag är lika blåögd. Betalar med glädje in på andras konton och förutsätter att det är ärligt folk.
Tycker att banken borde hjälpa till att fixa namn på kontoinnehavaren om du gjort polisanmälan. Även telia kan väl se i vilket område mobiltelefonen befunnit sig. Kanske krävs grövre brott för att få fram detta?

Blir så trött på oärligt folk. Hoppas det löser sig. Gla missommar!
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ja kommer det inget på måndag och om han inte svarar före det ringer jag polisen,är iofs bara 2600kr men det är inget jag tänker ge bort utan kommer att leta honom några år även om polisen inte hjälper mig.


TomTroll skrev:
Gör en polisanmälan om inte paketet kommer. Jag är lika blåögd. Betalar med glädje in på andras konton och förutsätter att det är ärligt folk.
Tycker att banken borde hjälpa till att fixa namn på kontoinnehavaren om du gjort polisanmälan. Även telia kan väl se i vilket område mobiltelefonen befunnit sig. Kanske krävs grövre brott för att få fram detta?

Blir så trött på oärligt folk. Hoppas det löser sig. Gla missommar!
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
Blanda inte in polisen! Dom gör inget endå! Om polisen ska ge sig på någon måste man ha kört i 54km/h på 50-väg! Jag hade letat upp fanskapet och slagit honom sönder och samman!

Jag har en polare som blev hotad av en kille via ett forum. Personen som hotade sa att det skulle gå illa för polarens fru och barn. :kocko Polaren testade allt för att snoka rätt på vem killen var. Via IP (tror jag) och lite hjälp från en annan vän (som jobbade med data-brott) fick han fram en adress. I samma sekund som han fick adressen satte polaren sig i bilen. Han åkte 64 mil enkel resa... gick till en telefonkiosk, ringde upp killen och frågade om han va hemma! Han sa att han hade pratat med honom över den där forumet (fast med ett annat nic-name). Då hörde han på rösten att det var rätt kille (eftersom att han inte nekade till att han varit på forumet). Polaren sa att han gärna kikade in på lite fika! När dörren öppnades kom första slaget rakt i ansiktet. :mad: Snubben åkte i golvet. (Nu hör det till saken att polaren inte är rädd för något!) Han släpade in den blodiga killen i en fåtölj. Där satt han i 2 timmar och fick ordentligt med stryk! :fatta! Till slut erkände han :Bugar att det var han som hotat. Polaren sa att om han hörde ett ljud till från honom skulle han komma beväpnad nästa gång! När han gick ut var hans sita ord: Nästa gång är jag här för att döda! ¨ :död

Han har inte hört något sedan dess.....
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Som en utomstående måste jag säga att din "polare" verkar vara en rätt sjuk människa. :3freak

Om jag varit inblandad i hoten hade jag kanske förstått misshandeln, men jag var inte inblandad...
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
JoS skrev:
Som en utomstående måste jag säga att din "polare" verkar vara en rätt sjuk människa. :3freak

Om jag varit inblandad i hoten hade jag kanske förstått misshandeln, men jag var inte inblandad...


Nä, det stämmer.... han är lite speciell! En gång (för 20-25 år sedan) stod han i kö till någon tillställning... Snubben bakom honom trampade av honom skorna, först en gång, sen en gång till - då bad han honom sluta! Sen trampade killen av honom skorna en gång till - då sa polaren att gör du det en gång till smäller det! 5 sekunder senare åkte skorna av en gång till! Då plockade polaren av sig sin klocka och gav den till sin tjej... kavlade upp armarna och satte i gång sin lilla makeover av ansiktet på den där sunbben! Det slutade med att alla framtänder fick bytas i käfen! Sen var det tydligen en nämdeman han hade nitat! Det resulterade i 6 månaders fängelse! Kanske lite onödigt - men hade någon hotat min familj.... då finns det inga ursäkter!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ta det via polisen.
Lämna så mycket information du kan om personen.
Telnr, ipnr, kontonummer, hemadress, osv.
Gör inget på egen hand.
Vill du att polisen skall agera snabbare får du kanske ligga på dom lite och tjata.
Att tillgripa våld och riskera att hamna i fängelse själv är onödigt och korkat.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ska göra det,har rätt mycket på honom men kan ju lika gärna vara en annans uppgifter han gett mig,men hur som helst måste dom kunna spåra honom via hans bank konto.

Wiseguy skrev:
Ta det via polisen.
Lämna så mycket information du kan om personen.
Telnr, ipnr, kontonummer, hemadress, osv.
Gör inget på egen hand.
Vill du att polisen skall agera snabbare får du kanske ligga på dom lite och tjata.
Att tillgripa våld och riskera att hamna i fängelse själv är onödigt och korkat.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Jag råkade ut för något liknande. "Sätt in pengarna på mitt konto så skickar jag datorprylarna..."
Enda info jag hade var ett mobilnummer (kontantkort?), bankkontonummer och en mailkorrespondens (där ip loggades).

Jag gjorde en polisanmälan när inte det jag köpt kom med posten och han slutat svara på mobilen.

Det slutade med att han dömdes för bedrägeri. Domen: Betala tillbaka pengarna plus skadestånd och skaka galler i 6 månader. Nu var det inte pengarna jag såå gärna ville ha tillbaka, utan det kändes så fel att någon människa ska utnyttja andras godtrogenhet och komma undan med det.

Jag fick delta i rättegången via telefon. Ville fråga om han hade något mer att sälja... :arsele
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
hoppas det går lika bra för mig......


JoUh skrev:
Jag råkade ut för något liknande. "Sätt in pengarna på mitt konto så skickar jag datorprylarna..."
Enda info jag hade var ett mobilnummer (kontantkort?), bankkontonummer och en mailkorrespondens (där ip loggades).

Jag gjorde en polisanmälan när inte det jag köpt kom med posten och han slutat svara på mobilen.

Det slutade med att han dömdes för bedrägeri. Domen: Betala tillbaka pengarna plus skadestånd och skaka galler i 6 månader. Nu var det inte pengarna jag såå gärna ville ha tillbaka, utan det kändes så fel att någon människa ska utnyttja andras godtrogenhet och komma undan med det.

Jag fick delta i rättegången via telefon. Ville fråga om han hade något mer att sälja... :arsele
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ju mer information polisen får desto enklare blir utredningen.
Headers från mailen, mail-adressen, exakta tidpunkter när du ringde honom, osv.

Kolla in på denna sida ifall du vill gräva upp mera info om en person. http://www.fgj.se/ kolla under /research/person
En liten lathund i pdf-format om hur man kartlägger personer.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
hörru Holger titta nu vad Wiseguy skrev... Du går in på http://hitta.se och skiver in hans mobilnummer och vipps du får upp adress, hans hemtelefon, hela hans namn... "and u named it" :tummenupp

// mvh QuaYa
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
JoUh skrev:
Jag råkade ut för något liknande. "Sätt in pengarna på mitt konto så skickar jag datorprylarna..."
Enda info jag hade var ett mobilnummer (kontantkort?), bankkontonummer och en mailkorrespondens (där ip loggades).

Jag gjorde en polisanmälan när inte det jag köpt kom med posten och han slutat svara på mobilen.

Det slutade med att han dömdes för bedrägeri. Domen: Betala tillbaka pengarna plus skadestånd och skaka galler i 6 månader. Nu var det inte pengarna jag såå gärna ville ha tillbaka, utan det kändes så fel att någon människa ska utnyttja andras godtrogenhet och komma undan med det.

Jag fick delta i rättegången via telefon. Ville fråga om han hade något mer att sälja... :arsele

Och i vilket land bodde du då?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fråga: Skickade han sakerna måndagen 21/6? Det är max 4 dagar som posten eller annan distributör har haft på sig att frakta sakerna från A till B.

Normalt tar det inte så lång tid, men det kan det göra. inget ovanligt eler omöjligt. Fråga om fraktsedelsnumret så kan du tracka paketet.

Skickades det inte den 21/6 kan du bortse från mitt inlägg.

//jaG
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
t-rex skrev:
Ett land som tagit sig förbi stenåldersmentaliteten. I alla fall de flesta invånarna.

Jag anser i alla fall att vårt rättsystem inte fungerar! Blev misshandlad av ett psyko 1999. Och sedan försökte han köra över mig med hans bil! Fick uppsöka läkare (sprucken läpp)... 2002 dömdes han: villkorlig dom 2 år. 8500:- i böter. Har varit i tingsrätt, sedan hovrätt 2 ggr i detta fall! Första gången i hovrätten kom inte ett av hans vittne så det blev uppskjutet! Och allt detta för att jag inte slog tillbaka! Nästa gång tänker jag inte låta mig bli slagen och hoppas på att vårt rättssytem löser allt!

/ Stenåldersmänniska
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
xtreme skrev:
Jag anser i alla fall att vårt rättsystem inte fungerar! Blev misshandlad av ett psyko 1999. Och sedan försökte han köra över mig med hans bil! Fick uppsöka läkare (sprucken läpp)... 2002 dömdes han: villkorlig dom 2 år. 8500:- i böter. Har varit i tingsrätt, sedan hovrätt 2 ggr i detta fall! Första gången i hovrätten kom inte ett av hans vittne så det blev uppskjutet! Och allt detta för att jag inte slog tillbaka! Nästa gång tänker jag inte låta mig bli slagen och hoppas på att vårt rättssytem löser allt!

/ Stenåldersmänniska

Den som slår dig ska du pryla så han inte kan resa sig igen. När han ligger ner ska du se till så han blir liggandes med en spark i nacken - därefter kan du gå lugnt därifrån.
Din polare gjorde inget annat än rätt för sig :rock

Ang grejjorna så kan det vara vadsomhelst som kommit i vägen. Har själv sålt ett kåpglas nu som tagit ett par veckor att få iväg.... massa strul bakom, dock har det aldrig förr tagit så lång tid då jag skickar saker var o varannan vecka.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
xtreme skrev:
Och i vilket land bodde du då?

I Svärje. Jag måste faktiskt erkänna att jag blev rätt förvånad att polisen faktiskt fick tummen ur... och fick fatt på snubben och tom straffade honom... :va
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
telenumret är såklart inte registrerat,lyckades lura av honom ett annat nummer när jag mailade på en annan av hans annonser men det var inte registrerat heller,varning!!!
köp inte nån mobil på blocket o förbetala för han har minst 3st annonser ute.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top