Fast jag tror inte jag lyckas fånga vad jag menar, diskutionen verkar ha fokuserats mot vikt/effekt det är INTE så att wr250x pga låg vikt blir lika vass som en 690 det är inte alls det jag menar på långa vägar. Jag är förbi att bara bry mig om hur snabb en hoj är. Så länge den är snabb nog uppskattar jag, motorljud/karaktär hur den känns att köra och om den är genuint rolig. Gillar även hur en så lätt som möjigt hoj inger en känsla av total kontroll, man vågar göra saker man inte skulle på en tyngre hoj. Finns massa hojar som går som svin men varken fungerar i vardagen eller är särskilt roliga annat än på gränsen. Sedan har jag höga krav på att kunna spöa sk¤%%ten ur hojen utan att behöva serva och byta saker hela tiden. Samt kunna ha en hoj till allt, har inte plats med mer än en framöver.
Det som gör att jag älskar den är:
* 6-vxl med riktigt bra insprutning, kan i princip krypköra på tvåan fast det är en stånka och perfekt supermjuk växellåda. = Grym i rusningstrafiken för lanespliting och att kunna dra trottoarer genom city.
* 100% körbar som vardagshoj och till och med viss långfärd med en ruta.
* Jag är 186cm 97kg, komforten/ergonomin är riktigt bra, sadeln funkar hela dagen.
* Nästan vibrationsfri stånka som varvar som en tvåtakt. Sjukt rolig motorkaraktär och grymt ljud.
* Fullt justerbar fjädring fram/bak från start. Inga WP grejer men för gata och bus är den riktigt bra.
* Jag slangar runt, drar upp o ner för trappor och allmänt hulliganiserar genom city varje dag när jag pendlar = den ger mig alltid ett leende till och med under pendlingen.
Innan jag upptäckte wrxén älskade jag Hondas africa twin, vilket jag ägt 5st. och fortfarande har en. Den är häller inte det vassaste som finns direkt men har skön motor/ljud och ställer upp på precis allt. En hoj för mig är mer än bara siffror.
Jag skrev ingenstans att jag tävlar med hojen, det är min vardagshoj som även råkar vara en sjukt rolig motard..
Våga go small !