Men det gjorde det!
Tittar man igenom Göteborgsfilmen så finns det två möten med ofrivilliga statister som tvingas flytta sig åt sidan och trycka sig mot räcket för en motorcykel som skall fram.
Nedför en trappa.
Inte okay.
Kan ni inte för en sekund känna upprördheten hos fotgängaren som tvingas lämna väg?
Alla som kört i en trappa vet att möjligheten att stanna är... ...begränsad.
För att uttrycka sig milt.
Räcken på båda sidor gör att det är omöjligt att styra undan.
...så, hjältarna i denna filmsnutten är tjejerna som tolkar den bisarra situationen med motorcykel utan kontroll nedför trappa på rätt sätt och kliver undan så färden kan fortsätta.
Självbevarelsdrift? Säkert.
Men om någon av dem inte hade haft sina synapser i ordning? Varit hörselskadad, eller haft musik i lurarna?
Hur kul hade det varit att var ball stuntkille då?
Missförstå mig inte - det är kul att stunta.
Men det skall inte handla om att andra oskyldiga människor tvingas spela med och göra rätt för att det skall bli en ball film.
Att köra runt i ett grönområde där andra kopplar av, myser samt ligger och solar är ett svineri utan dess like.
Att köra på trottoaren och tränga ut fotgängare i körbanan ger en jävligt trist bismak - om inte annat så efter det som hände i Lillhärdal.
TS kan peka hur mycket han vill på SMC och försöka framhålla att det skulle vara något sämre eller tråkigare.
Sanningen är den att allt vi gör får konsekvenser för oss, och att vi alla tvingas betala för det några få tar sig för.
Kul att du gillar din hoj. Inte är det väl för att skrämma vettet ur folk som du har den?
Kan bara hålla med på den. Har själv blivit påkörd i ryggen av en EU-moppe på gångbana för flera år sen, det hade nog gått bättre om bromshandtaget inte varit avslaget och jävligt vasst.
Hatar EU moppar som buskör på gångbanor. Skulle det komma en motard studsande i en trappa jag går i så hoppas jag att han inte har det dåliga omdömmet att stanna när jag försöker stoppa aset utan drar därifrån.
Lite avslappnat slangande vid rödljus eller knö sig fram mellan filerna vid köer är bara trivsamt och uppmuntras.