Blocketannonsörer *suck*

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Varför kostar man på en annons och sen inte ens ids svara när man får ett mejl? Det är ju inga orimliga frågor jag ställer, kort fråga typ antal mil, eller om den är vält. Lämnar också alltid tel.nr för att visa att jag är seriös.

Vet dom inte att det finns gratissidor där dom kan istället lägga ut bilder på sina hojar om man nu har ett jättebehov av att få visa upp dom för andra?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Bryr man sig om att fråga kan man ju ringa.

Efter några tjugotal mail utan fortsatt intresse tappar dom flesta lusten att svara.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja, eller de som lägger ut annonser för att göra en "intressekoll". Sen då?

Hursomhelst brukar jag svara att jag inte är intresserad.

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Förstår om det är sk skambud som man inte svarar på.
Nu menade jag ju inte det, utan en enkel fråga kan vara typ "hur många mil", "är den vält".

Mest för att slippa ta tid av varann.

Kan visa tex dom tre senaste(finns fler) som inte dom har svarat på:

Hej!
Hur många mil har den gått?

Hälsn
VS!

Hej!
Vad är det för chassinummer på den?

Hälsn
VS!

Hej!
Hälsn
VS!

Enkla frågor? Vad är problemet med att svara på dom?

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Jag sålde en bil via mail. Mailen är inte att underskatta, man får sålla lite bara.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Förstår om det är sk skambud som man inte svarar på.
Nu menade jag ju inte det, utan en enkel fråga kan vara typ "hur många mil", "är den vält".

Mest för att slippa ta tid av varann.

Kan visa tex dom tre senaste(finns fler) som inte dom har svarat på:

Hej!

Hälsn
VS!

Hej!
Vad är det för chassinummer på den?

Hälsn
VS!

Hej!
Hälsn
VS!

Enkla frågor? Vad är problemet med att svara på dom?

Säljaren kanske tror det gäller veneriska sjukdomar. ( vs)

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Hur länge har du väntat på svar?

Allt ifrån 3 veckor till 2 dagar. Annonsen 2 dagar var då bara några timmar gammal, så jag förutsätter att man slänger inte in en annons och sen drar iväg på semester?

Jag sålde en bil via mail. Mailen är inte att underskatta, man får sålla lite bara.

Precis.....
Som jag skrev så ställer jag ju min förfrågan o lämnar mitt riktiga mail samt tel.nummer bara för att visa min seriösitet med frågan.
Jag brukar försöka svara på alla mail om jag har nåt på blocket, även addefastwheelie dot hotmail som frågar hur fort den går på bakhjulet :)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag brukar inte höra av mig på annonser där säljaren inte skriver ut sitt namn, eller svara på mail där han/hon inte skriver sitt namn... :rolleyes:

Sen är ju folk lite speciella. Jag behövde akut ett kylskåp en gång, och ringde på en 30 min gammal annons, men mobilen va avstängd. Det fortsatte den vara i en timme, tills jag ringde och köpte ett annat kylskåp. Undrar hur man tänker såna gånger? :va

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har sålt väldigt många bilar och motorcyklar via blocket och jag kan inte komma på en endaste gång där det har varit en mailkonversation som har lett till en försäljning.
Är man intresserad så ringer man och inget annat. Vill man därefter se flera bilder eller dylikt så mailar man dessa, men allra helst kommer man och kollar.

Jag sålde min cross för två veckor sedan och jag vet inte hur många mail jag fick men jag svarade bara på 2-3 stycken. Den andra som ringde köpte den.

Är folk rädda för att prata eller vad är det frågan om?

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Kan det vara så att dom kollar mitt tel,nummer och ser att jag bor i Boden typ +100 mil bort?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, eller de som lägger ut annonser för att göra en "intressekoll". Sen då?

Hursomhelst brukar jag svara att jag inte är intresserad.

Hahaha, jag trodde jag var ensammen om att göra så.

Ibland mailade jag och erbjöd mig att sälja hotmailadresser åt dom som skrev "OBS, Lånad mail", konstigt nog svarade flera av dom på mail ändå...

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Svarade på annons på ett avstannat byggprojekt på en gixer. Killen som sålde hade inget nummer utan bara mail! Annonsen sa att allt på bilden är med men bilden var suddig och man såg att det fanns mer grejer utanför bilden ( som tex framhjul ), jag mailade lite frågor samt min mobil och jobb mail, inget svar!!!!
Bara drygt!!!

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ha, jag är nog tvärtom. Jag har hyrt ut min lägenhet i andra hand några gånger; den första gången satte jag ut telefonnummer men när jag ett samtal i minuten så funkade det ju inte. Fick förstås en massa mail också, men där kan man ju välja vem man vill prata med, svarade totalt på kanske 10-15 av typ 200 mail. Helt orimligt att svara på alla mail om det inte är någon som är uppenbart intresserad.

Senaste gångerna har jag bara satt ut mail, och svarar fortfarande bara på ett fåtal av de mail jag får.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Jag har köpt 7 hojar och 6 bilar på blocket. Samt sålt 6 hojar och 5 bilar på samma sida.

Jag har alltid skickat mail som första kontakt, där jag frågar de frågor jag vill ha svar på.
Det är väldigt många gånger som man inte ens får ett svar, men man ser att dom annonserna oftast ligger kvar länge också. Men då får det va för mig del, då väntar jag och köper av någon annan.

Varför bryr man sig inte om att svara till en potentiell köpare ?

Hudik

Guest
Jag har sålt väldigt många bilar och motorcyklar via blocket och jag kan inte komma på en endaste gång där det har varit en mailkonversation som har lett till en försäljning.
Är man intresserad så ringer man och inget annat. Vill man därefter se flera bilder eller dylikt så mailar man dessa, men allra helst kommer man och kollar.
Är folk rädda för att prata eller vad är det frågan om?

Jag har ALDRIG köpt en vara genom att ringa, jag köper alltid via mail och vill inte köparen det så blir det inte någon affär från mej.

Även folk som skriver "maila ej, kollar aldrig mailen" har jag köpt både bilar, hojar och skotrar av, vill dom sälja får dom bannemej kolla mailen också, vi lever i 2000 talet och allt handlar om att kontakta varandra via elektronisk väg, varför vara en stenåldersmänniska när det gäller privatannonser?

Kom precis på att jag köpte en bil för 70000:- via SMS en gång också..

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Letade bil för någon vecka sedan. Då kom jag in på en annons som annonsören hade täckt reg nr på alla bilderna och telefonnumret funkade inte och man fick aldrig något svar på mailen heller. Vill man sälja bilen då? :confused:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det kan ju vara någon som inte vill sälja eller som har något att "mörka" och bara säljer till de som inte har förstånd att ställa besvärande frågor...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har ALDRIG köpt en vara genom att ringa, jag köper alltid via mail och vill inte köparen det så blir det inte någon affär från mej.

Även folk som skriver "maila ej, kollar aldrig mailen" har jag köpt både bilar, hojar och skotrar av, vill dom sälja får dom bannemej kolla mailen också, vi lever i 2000 talet och allt handlar om att kontakta varandra via elektronisk väg, varför vara en stenåldersmänniska när det gäller privatannonser?

Kom precis på att jag köpte en bil för 70000:- via SMS en gång också..

Sms är tamefan än värre än mail, de sms jag får besvaras endast om det är ett intressant bud och om köparen skriver bokstavligt talat att han är döv/stum och ej kan prata i telefon.
Vi lever i 2000-talet men med dagens telefoner så är ju dessutom ljudkvalitén väldigt bra och återgivande, så varför inte använda sig av den tekniken?
Jag har också mailat men då för att telefonnummer ej är utsatt eller om jag inte får något svar när jag ringer.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har märkt att all kontakt jag fått via mail har varit i princip oseriös när jag haft ute en bil till salu. Man ser att spekulanterna kastat iväg något för att se om man som säljare nappar. Det har mest rört sig om byten. Här om dagen fick jag ett bud på mail att ta ställning till och när man bemötte det seriöst så fick man inget svar. Har gått fyra dagar nu. Jäkligt dålig stil.

Ser jag något till salu som jag är intresserad av att veta mer så kan jag ta kontakt via mail för att sedan ringa upp om det finns ett vidare intresse. Ibland ringer jag upp direkt om man lämnat ett telefonnummer. Alltid återkommer jag med ett svar om jag är intresserad eller ej om säljaren återkommit med svar på mina frågor. Jag börjar tro att det är en hord människor där ute som bara håller på och fönstershoppar på blocket och kastar ur sig det ena ogenomtänkta efter det andra till annonsörerna. Inte underligt att de tillslut tröttnar på att svara.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa