Blocketannonser

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Har stört mig på detta länge nu och måste höra om det finns fler som tänker likadant.

Varför i h...ete skriver folk som säljer tex en Audi A6 säg årsmodell -08 en sjuhelvetes lång utrustningslista som innehåller b.la ABS-bromsar, AC anl. elspeglar, Servostyrning, elhissar fram OCH bak :Bugar fan ja som trodde den klassiska veven satt där bak fortfarande, eller den här: stolsvärme ååå yeah!!

Nej men allvarligt, vart går gränsen för va man behöver skriva med :gnissla

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
För att skriver man inte upp precis allt så får man 117 dumma frågor om den utrustningen inte ingår.

Där har du en poäng i o för sig...

Finns på en del bilar..

Inte på en bil av exemplets typ och årsmodell och framåt, det är just det ja menar, helt ok att skriva ner allt detta om bilen är typ 15-20 år gammal tycker jag.

Last edited:

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Bästa är ju när bilhandlare skriver "ABS och låsningsfria bromsar".

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ådi A6, grenobleblåmetallick, backpegel, tuta, stjärtvärme, asymetrisk ratt, lampor i taket, radioantenn, back, kompositkofångare, ADHD, PMS, öppningsbara dörrar i 4 lägen.

Förttitusen! :mad

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ådi A6, grenobleblåmetallick, backpegel, tuta, stjärtvärme, asymetrisk ratt, lampor i taket, radioantenn, back, kompositkofångare, ADHD, PMS, öppningsbara dörrar i 4 lägen.

Google translate:

Ådi A6 = Hitlerkärra XL.
Grenobleblåmetallic = Audis motsvarighet till Volvogrå.
Backspegel = sminkspegel.
Tuta = trådlöst kommunikationsmedel.
Stjärtvärme = hemorrojdframkallande säte.
Asymmetrisk ratt = ojämna tuttar på frugan.
Lampor i taket = inga någon annanstans.
Radioantenn = flaggstång.
Back = bakom finns en målvakt.
Kompositkofångare = halm i motorhuven.
ADHD = bilen har svårt att hålla ett spår, kör istället gärna lite över hela vägen.
PMS = den går surt med jämna mellanrum också.
Öppningsbara dörrar i fyra lägen = 1) öppen, 2) inte igenstängd, 3) varför i helvete går inte skiten att stänga, 4) Berit hämta eltejpen så att vi kommer iväg någon gång.
Förttitusen = femtontusen kontant vid avhämtning imorgon, byte mot snowracer och två lådor hembränt i mellanskillnad eller betalning med hjälp av aktier i pappas kusins styvbrors grannes pizzeria i Aspudden.
:mad = :mad: minus ett :.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En annons ska innehålla det nödvändigaste för att locka de intresserade att ringa så man kan lura i dem mer på telefon.
Jag skriver alltid, på ett ungefär;
Besiktigad och skattad till ååmmdd.
Sommar- och vinterdäck, skick på dessa.
Utrustning över det vanliga, tex dragkrok-navigation-skinn-xenon-etc.
Vilket utrustningspaket den har, inte vad som ingår.
Och slutligen, skick. Finns där en bula så beskriver man det men över telefon.

Saker man INTE skriver i en bilannons;
Jag säljer den pga min ekonomi - Det har inte folk med att göra
Billigare vid snabb affär - Idiotiskt
Prutat och klart - Alla vill pruta, sätter man ett bra pris så blir bilen såld per omgående även utan prut.
Inga jävla smilies eller andra personliga meningar som "Frugan har kört bilen och hon är skitnöjd med den men nu måste vi ha minibuss för att rymma våra oäktingar samt gemensamma barn.

Fast själv letar jag bil med dåliga annonser för det är oftast där man kan göra mest pengar. Ser jag en seriös annons av en van handlare så vet jag att han antagligen är insatt i vad bilen är värd och att han antagligen inte släpper den för mycket mindre än utsatt pris.

Så även om jag själv inte tillåter storprutning utan anledning så drar jag mig inte själv för att storpruta och många gånger går det hem, speciellt när man står och viftar med en sedelbunt framför ögonen på säljaren.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Audi A8 3,7 Quattro Full,Utr 20"

Audi A8 3,7 Quattro Full,Utr 20" Bose-System
Mätarställning: 9300 mil
Färg: ljusblåmetalick
Karosseri: Sedan
Info: Automatisk växellåda, Bose-System 4WD, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antispinn, C-lås, CD-stereo 6cd vxl, Bose system Höj o sänkbar chassi Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, 20" LM-fälgar med nästan helt nya Dunlop däck 275/35/20", Mobiltelefon inbyggd, Mugghållare, Multifunktionsratt, Navigator (GPS) med TV, Servostyrning, El uppvärmd ratt Sidoairbag, Skinnklädsel, Sportstolar, Stolvärme fram, Kurvljus Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, Parkdistanskontrol fram o bak

Håller med om att annonser som den ovan är totalt värdelösa. De viktiga utrustningsdetaljerna försvinner i myllret av strunt. Jag visste inte att det gick att få en Audi A8 utan servostyrning, centrallås, stolsvärme, mugghållare osv...

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Då tycker jag det är värre med dom annonserna där det inte står någonting.

A6 .
medföljer vinterhjul.

Lite mer info vill i alla fall jag ha i annonsen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Info: Automatisk växellåda, Bose-System 4WD, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antispinn, C-lås, CD-stereo 6cd vxl, Bose system Höj o sänkbar chassi Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, 20" LM-fälgar med nästan helt nya Dunlop däck 275/35/20", Mobiltelefon inbyggd, Mugghållare, Multifunktionsratt, Navigator (GPS) med TV, Servostyrning, El uppvärmd ratt Sidoairbag, Skinnklädsel, Sportstolar, Stolvärme fram, Kurvljus Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, Parkdistanskontrol fram o bak

Håller med om att annonser som den ovan är totalt värdelösa. De viktiga utrustningsdetaljerna försvinner i myllret av strunt. Jag visste inte att det gick att få en Audi A8 utan servostyrning, centrallås, stolsvärme, mugghållare osv...

Annonsen är en textversion av vad bilhandlarna kryssar i på t.ex. bytbil eller vad den heter... de får texten autogenererad. Svårare än så är det inte.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Sådär ska jag fanimig skriva min nästa säljesannons, bara för att:D

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Annonsen är en textversion av vad bilhandlarna kryssar i på t.ex. bytbil eller vad den heter... de får texten autogenererad. Svårare än så är det inte.

Brukar väl även vara att de reserverar sig för eventuella fel, så de snabbt och lätt kan kopiera samma text till flera bilar?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400

Varför forsatte du läsa efter quattro, vad förväntade du dig hitta mer?:D

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Inte på en bil av exemplets typ och årsmodell och framåt, det är just det ja menar, helt ok att skriva ner allt detta om bilen är typ 15-20 år gammal tycker jag.
Åtminstone för två år sedan kunde man få t.ex. VW Golf med elhissar bara fram och vanliga gamla hederliga vevar bak. Jag tror att det går nu 2011 också. Det är lite beroende på utrustningspaket, motorval etc.

Men vad de olika utrustningspaketen innehåller kan ändras lite från år till år. Därför brukar man inte bara kunna gå in på tillverkarens hemsida och titta på vad det utrustningspaketet innehåller på den senaste årsmodellen om man letar en begagnad hemsida. Så just en sån sak kan vara lite svårt att veta om det är standard eller inte. A6 har det säkert som standard på alla utrustningsnivåer, och säkert sedan några år tillbaka i och med att den utger sig för att vara lite lyxig. Fast vilket år de började med det har jag ingen aning om.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring