Bluddrande gammelgixxer turbo

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Var ute och körde med min gixxer då den plötsligt började bluddra innan man fick laddtryck.
Stannade vid vägen och såg att den läkte soppa från choken på två av förgasarna. Så körde hem och tog lös dom och såg att tätningen som sitter runt själva stången till choken var trasig.
Nu till problemet hur får jag tag i artikelnummer så att jag kan beställa dom här tätningarna? letat på internet men har bara hittat sprängskisser utan artikelnummer. Motorn är en 1127 från 91 med 40mm vakumförgasare från mikuni. Skulle väll gissa att bluddret kommer från detta för det är en hel del soppa som kommer därifrån.

Ska testa en mullemeck lösning med rtv silikon och o-ringar sålänge men vill ändå kunna beställa rätt grejjer då vi inte har nån suzukihandlare i stan.
Slänger med två bilder på grejjerna

 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Tack för hjälpen! löste problemet genom att spänna upp fjädrarna som sitter runt själva chokepinnarna med brickor också sätter jag buntband för att hålla choken på plats efter man startat upp, problemet var att choken for ut när man fick ladd:)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tack för hjälpen! löste problemet genom att spänna upp fjädrarna som sitter runt själva chokepinnarna med brickor också sätter jag buntband för att hålla choken på plats efter man startat upp, problemet var att choken for ut när man fick ladd:)

For ut eller började choka?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top