Bluddrar

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Var ute och körde mito:n för första gången förra veckan.. Men den varvade inte mer än omkring 9000rpm har det nått att göra med strypning eller är det förgasar krångel eller liknande?

Ska plocka bort förgasare och grenröret, eller vad det nu heter på mc :rodnar och kika efter strypningar imorgon..

Kom med tips nu :)

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Kan inte mc så bra.. men ni förstår vad jag menar.. :D

Hjälp till och lös detta nu..;) kan inte åka omkring på detta viset..

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
ulf_lundin skrev:
Skitigt/igensatt luftfilter ? T.ex. pga generös inoljning.
/u

Skulle gissa mer på strul med avgasportarna. Dom brukar öppna vid ca: 9k rpm och om dom inte öppnar så går det som skit. Så, kolla att portarna funkar som dom ska. :tummenupp

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
ulf_lundin skrev:
Skitigt/igensatt luftfilter ? T.ex. pga generös inoljning.
/u

Rengjorde luftfiltret igår.. fungerade inte bättre.. =( Ska byta stift idag..

EBS skrev:
Skulle gissa mer på strul med avgasportarna. Dom brukar öppna vid ca: 9k rpm och om dom inte öppnar så går det som skit. Så, kolla att portarna funkar som dom ska. :tummenupp

Jo det låter mycket sannolikt :bow , för jag ryckte sladdarna till avgasporten tror jag iaf.. =) och då gick den snarare bara bättre.. så hur kollar jag om det är dom?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Edholm skrev:

Jo det låter mycket sannolikt :bow , för jag ryckte sladdarna till avgasporten tror jag iaf.. =) och då gick den snarare bara bättre.. så hur kollar jag om det är dom?

Ta bort tanken och varva upp motorn. Kolla om den lilla motorn som sitter där med 2 st varjrar till dig rör på sig. Gör den det funkar iallafall motorn till avgasportarna och då ligger felet i cylinder. Men börja med att kolla motorn. :tummenupp

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
EBS skrev:
Ta bort tanken och varva upp motorn. Kolla om den lilla motorn som sitter där med 2 st varjrar till dig rör på sig. Gör den det funkar iallafall motorn till avgasportarna och då ligger felet i cylinder. Men börja med att kolla motorn. :tummenupp

Tackar.=) Den rör på sig när man vrider på tändningen iaf.. ska kika när jag kommer hem..

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
EBS skrev:

på miton öppnar den sig vid 7,5 rpm !
e den rätt inställd avgasporten ???
om du lyfter på plast locket som e på sidan av avgasporten där vajrarna går ner så ser du 2 sträck en på avgasporten och en på "brikan" (eller vad man ska kalla den som kabblarna går till) !
när motor står i tomgångsläge så ska dessa två sträck vara motvarandra !

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
micke85 skrev:
på miton öppnar den sig vid 7,5 rpm !
e den rätt inställd avgasporten ???
om du lyfter på plast locket som e på sidan av avgasporten där vajrarna går ner så ser du 2 sträck en på avgasporten och en på "brikan" (eller vad man ska kalla den som kabblarna går till) !
när motor står i tomgångsläge så ska dessa två sträck vara motvarandra !

Aha.. =) Får kika lite närmare på det imorgon.. tyckte dom rörde sig innan 7.500 men kanske såg fel också..

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping