Bluetooth In-ear lurar under hjälmen, vilka trillar inte ur?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hej! Jag var precis på Webhallen och pratade med deras säljare där om Bluetooth-lurar som man kan ha under hjälmen. Mitt tidigare problem med In-ear lurar har varit att de inte får riktigt bra fäste och trillar ut på några minuter så jag vill ha ett par med sån där flärp i innerörat. Det hela slutade med att jag köpte Jaybird Freedom men har inte öppnat den än, någon som har något annat alternativ som funkar bra?

Glad Midsommar på er! :fyllisar
 

Topass

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2016
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki er6n 2016
Jag använder jabras lurar. Har snarare problemet att när jag drar av hjälmen sitter gummiplupparna kvar i öronen så dom sitter i alla fall :D
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jaybird Freedom var riktigt bra efter lite modifiering. Tror Sugru kan göra mycket bra också.

DSC_0001.JPG
DSC_0009.JPG
 

bkk

Medlem
Gick med
9 Nov 2012
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki z800 2014 Suzuki gsx-r 750 k7 *såld*
Jag kör med Sony Sbh 20 funkar kanon för mig
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Tack för tipsen! Själv står jag och velar mellan att försöka hitta bekväma in-ears eller att gå på Sena 3s monterat i hjälmen. Jag lyssnar inte på musik när jag kör, främst skulle det vara för röstnavigering och kanske kunna svara i telefon någon gång... Just nu lutar det åt Sena ändå...

/R
 

Topass

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2016
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki er6n 2016
Tack för tipsen! Själv står jag och velar mellan att försöka hitta bekväma in-ears eller att gå på Sena 3s monterat i hjälmen. Jag lyssnar inte på musik när jag kör, främst skulle det vara för röstnavigering och kanske kunna svara i telefon någon gång... Just nu lutar det åt Sena ändå...

/R

Jabra Roxen har ingen mic i alla fall inte mina så ska du ha till telefon också blir dom inte så bra.
 

C O L O S S U S

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2017
Ort
-
Hoj
-
Omöjligt att svara på då våra öron är olika. Du får ge dig ut och prova och hitta ett som passar just dig.
 

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
Körde ett tag med bose qc20 funkade hyfsat då dom också dämpade ljudet, men var fortfarande inte nöjd.
Skaffade precis scala rider q2 multiset från ebay, fanns ett nytt för ca. 700:- från usa. Bytte sen orginal högtalarna och lödde dit ett par gamla urbanears element. Blev ett lyft i ljud men går förmodligen få ännu bättre med andra element. Så nu har man intercom, radio, handsfree och möjlighet till mp3. Och det går att snacka med polaren som också kör scala. Monterat i en Arai corsair rx7 väldigt smidigt...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top