Bluffkille på blocket som kränger r1:or?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Är en kille på blocket som har två annonser på r1:eek:r, en 06:a och en 07:a för 65-70.000 kr vilket givetvis är mycket billigt. Hans telefon var upptagen hela gårdagen men i dag kom jag fram. Hojarna kommer tydligen från Italien och ska enlig honom reggas i morgon. En hoj fanns tydligen kvar (givetvis den som var mest intresserad av) och kan kan reservera den mot en liten handpenning på 5000 kr.

Antingen är det två personer som blir mycket nöjda och glada men jag skulle själv tro att det är en riktig bluff.

Last edited:

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Där ser man, då var det inte bara jag som tyckte det verkade märkligt. Nu i efterhand tycker jag kanske att jag kände igen hans röst från en så kallad bilförmedlare som brukar vilja att man ska komma och lämna bilen så han kan sälja den vidare till ett jättebra pris osv...

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Eftersom den andra tråden är stängd så skriver jag här istället!?:arsele

Min polare har lagt 5000:- i handpenning på den röda R1an:huvet
Det som jag ställde mig frågan till först är att killen ville ställa på hojen direkt på min polare, sen att den endast gått 400 mil vilket vetyder att polaren får betala moms på hojen i sverige som förste ägare!
Sen att hojen på bilden är en -06a och inte en -07a?
Bilderna samt infon finns på den tyska hemsidan med ett pris på över 10.000 euro?:va
Sen när polaren skulle åka ner och köpa hojen igår kväll så hade säljaren fått strul med besiktningen, så polaren fick inte hämta hojen!?:confused:

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Hur kan man va så godtrogen att man lägger handpenning på en osedd hoj i dagens sammhälle? Modigt, eller korkat..?

Klyka

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Hoj
954
Kan bara hålla med, Ringde den där tomten nyss åt en polare som bor i Norge, kan inte sätta fingret på vad men nåt skumt kändes det som det var med honom.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Nice en R1a 06a banracing för 70loppor, den tar jag på en gång, Bor i Rävlanda så jag har bara 1 1/2 timme till möndal, åker o köper den :tungan

Bes vad e de, roligare o köra banracing på vägen ju :yoparty

Last edited:

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Man behöver inte momsa en hoj från Italien...EU...Schengen o grejer.
Om hojen är begagnad, och då skall den ha rullat mins 300mil i annat EU land...

Fam va bittert att bli blåst på stålar.....

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Men Hallå! Kollar de som lägger handpenning överhuvudtaget inte upp någonting? Modellerna som han hänvisar till är ju helt fel. Visst kan -06:an vara en SP (LE) då fälgarna verkar vara Marchesinifälgarna som sitter på LE:n.

Men:

1. Bilderna är tagna från mobil.de där hojen kostar 115.000:-
2. Hojen är klädd i raceskrud.

Den andra bågen är INTE en -07:a, det är en -06:a.
Ingen som polisanmält svinet eller åtminstone kontaktat Blocket för spärr av annonsen?

Last edited:

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Jag har träffat en kille från sthlm som köper Italienimporterade hojar till Grymma priser jämfört med Sverige.Även Tyskarna får stryk av Italienska cyklar, så det kan ju vara sanning i killen.Men jag skulle aldrig lägga handpenning på nåt jag aldrig sett..

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Jag har träffat en kille från sthlm som köper Italienimporterade hojar till Grymma priser jämfört med Sverige.Även Tyskarna får stryk av Italienska cyklar, så det kan ju vara sanning i killen.Men jag skulle aldrig lägga handpenning på nåt jag aldrig sett..
Varför kan aldrig någon bara skicka mig lite handpengar då o då!!!:arsele

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Jag har snackat med samma kille för några månader sedan så hade han en Honda VFR 800 för typ 60 papp, ville också ha förskott och skulle få hem två stycken från italien! Inget stämde dock med annonsen och det han sa så jag struntade i det!

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
svin

ett ord bara ,SVIN.
tel nr finns ingenstans, finns typ 567 st som heter niklas j i gbg .
blir så trött på sånt ,:huvet

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...