BMW i MotoGP med s1000rr motor

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Gsx650f
Är det alltså klart att dom kommer att tillåta produktionsmotorer i motoGP 2012 ?
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Är det alltså klart att dom kommer att tillåta produktionsmotorer i motoGP 2012 ?

Står ju så i artikeln, men om det är sant är en annan sak. Men tanken är ju att få ner kostnaderna i framtiden så det stämmer nog!

Men för mig verkar det obegripligt att den motorn ska kunna hävda sig, det måste ju till rejäla modifieringar för vrid och varvtal.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Hade varit coolt om Bmw hade gett sig in i leken ,tycker det är få cyklar i motogp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Eventuellt kommer man att tillåta den här typen av hojar redan från och med nästa år för att dryga ut startfältet.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kanonmat, utfyllnad eller vad man vill kalla det. Fler riktiga hojar är vad som behövs.

Ja, men för att någon ska kunna etablera sig så måste dom ju få chansen. Teamen som finns nu i MotoGP har funnits där i alla tider som klassen körts. Att slå sig in i en klass där allt är special-special är lättare sagt än gjort, både från ett regelverksperspektiv, men även ur ett ekonomiskt perspektiv.

Jag tycker det ska bli kul att se BMW:n och vad den kan göra, men jag får lov att hålla med tocar. Kommer krävas en del för att bygga om motorn till en GP-motor.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Visst är det så men en liten tillverkare som Suter kommer aldrig kunna konkurrera med de stora. Det behövs bättre satsningar av Suzuki, Kawasaki och gärna BMW för de är de som har pengar att kunna presentera ngt konkurrenskraftigt. Alla nya regler för att spara pengar är ju bara på de små kostnaderna för de största kommer alltid lägga mer pengar på utveckling och det kommer inga regler åt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top