Hejsan hejsan.
Jag står i valet och kvalet mellan rubrikens två motorcyklar.
Detta kommer att bli mitt första bygge, så vill inte ta på mig något där jag kommer att få svårigheter att hitta reservdelar osv.
BMW k75
+snygg tank
+märket tilltalar mig
+känns robust
-väldigt låg sadel på många cafe modeller. blir en del svetsjobb. verkar kanske bli svårt med svets kring bakdämparen som ligger lite dåligt till.
-får en känsla av att den är lite klumpigare att hantera än yamahan.
YAMAHA XV 750
+finare geometri, cafe modellerna verkar kräva mindre modifieringar.
+väldigt öppen motor, enklare att skruva i ?
+härligt ljud
+verkar vara lättare att hitta reservdelar till ?
-märket tilltalar mig inte på samma sätt som BMW'n
Jag tar gärna del av er kunskap. Vad ni tror ? jag är ute efter en lite "rapp" look.
dvs. lite lägre framända, sadel i tankens undre linje (om inte lite lutning för en ännu rappare look) , har inte heller tänkt ha några grövre mönster på däcken.
Min ide är att jag ska tvätta upp denna MC riktigt ordentligt. inte behöva lyfta ur hela motorn. bara svetsa och banka till en fin lutning på sadeln ,ta bort styret och sätta styrpinnar från gaffelbenen. samt lacka tank. och möjligtvis lacka fälgar osånt.
Ser fram emot att höra era åsikter.
Tack på förhand!
Jag står i valet och kvalet mellan rubrikens två motorcyklar.
Detta kommer att bli mitt första bygge, så vill inte ta på mig något där jag kommer att få svårigheter att hitta reservdelar osv.
BMW k75
+snygg tank
+märket tilltalar mig
+känns robust
-väldigt låg sadel på många cafe modeller. blir en del svetsjobb. verkar kanske bli svårt med svets kring bakdämparen som ligger lite dåligt till.
-får en känsla av att den är lite klumpigare att hantera än yamahan.
YAMAHA XV 750
+finare geometri, cafe modellerna verkar kräva mindre modifieringar.
+väldigt öppen motor, enklare att skruva i ?
+härligt ljud
+verkar vara lättare att hitta reservdelar till ?
-märket tilltalar mig inte på samma sätt som BMW'n
Jag tar gärna del av er kunskap. Vad ni tror ? jag är ute efter en lite "rapp" look.
dvs. lite lägre framända, sadel i tankens undre linje (om inte lite lutning för en ännu rappare look) , har inte heller tänkt ha några grövre mönster på däcken.
Min ide är att jag ska tvätta upp denna MC riktigt ordentligt. inte behöva lyfta ur hela motorn. bara svetsa och banka till en fin lutning på sadeln ,ta bort styret och sätta styrpinnar från gaffelbenen. samt lacka tank. och möjligtvis lacka fälgar osånt.
Ser fram emot att höra era åsikter.
Tack på förhand!