BMW S1000R (inte RR) - tråden!

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Den nya saknar S1000R-loggan ;) Men det var AVA's miss när de beställde. Den nya ser lika ut men jag tycker den sitter närmare ramen än den vänstra. Jag ska jämföra någon gång när jag har något att jämföra med.

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Mina kåpor har inte pajjat ännu, men mailade min handlare för 3 veckor sedan och har inte ens fått svar..

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Ze German
Jag mailade BMW tidigare i somras (som ni kanske kommer ihåg) och både BMW och Probike hörde av sig till mig för att laga kåpan. När jag kom in förra veckan till Probike så hade hojens kåpa redan den "tekniska kampanj" -skruven monterad.

Min hoj blev försenad till vecka 27, så jag tror BMW satte dit skruven efter kännedom om problemet.

Annars hade jag inga problem att min handlare inte hörde av sig.

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Några ägare på runt 193 cm här som kan dela med sig av sina erfarenheter? Testade Aprilia Tuono men mina långa ben fick dessvärre inte riktigt plats så nu står hoppet till BMW S1000R.

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
S1000R är ganska liten. Jag är 182 och sitter bra men passar den inte får du nog gå på Super Duke R.

arkie

Ny medlem
Gick med
18 May 2012
Hoj
BMW S1000XR -15
Några ägare på runt 193 cm här som kan dela med sig av sina erfarenheter? Testade Aprilia Tuono men mina långa ben fick dessvärre inte riktigt plats så nu står hoppet till BMW S1000R.

Jag är över 2m. Precis varit i Tyskland och kört en vecka. Funkar hur bra som helst med S1000r.

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Tycker det finns gott om plats för benen. Är 180cm och skulle nog behöva höja pinnarna lite för att få bättre grepp om tanken. Har du testat en s1000rr så är ju den identisk för benen förutom 2cm lägre pinnar.

Tintin

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Hojlös-beslutsångest R/RR
Nån som är sugen på en magkåpa som döljer avgassystemet? Har en ny TECbike över med fästen. Såld.
mkåpaR.jpg

Last edited:

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Nuuu har den anlänt.. var och tittade och lyssnade på den innan idag.. nu inväntar jag bara tanten så man kan hämta hem den också!! :gnissla

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Nuuu har den anlänt.. var och tittade och lyssnade på den innan idag.. nu inväntar jag bara tanten så man kan hämta hem den också!! :gnissla

Är din 2015? Om det stämmer så skulle jag vilja veta om du har ett hål i toppen av expansionskärlet. Om du inte har det så ska BMW ge mig ett nytt.

Grattis till en galen hoj!

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
Är din 2015? Om det stämmer så skulle jag vilja veta om du har ett hål i toppen av expansionskärlet. Om du inte har det så ska BMW ge mig ett nytt.

Grattis till en galen hoj!

Japp min är en 2015, har inte hämtat den än, men förhoppningsvis i morgon, då kan jag kolla.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin