Video BMW S1000RR vs Nissan GTR: GTR vinner! ;)

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Haha ja den som säger att GTR:en vinner utan sarkasm är ju :dummer

Lite mer luftmotstånd på bakan och kan ju inte pressa helt full på rullen.

Ner på backen med mer traction så, hejdå Nissan :banana

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
EN Veyron och en S1000RR går någorluna jänt till 300 km/h har jag för mig.

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Som någon skrev, skippa att ställa cykeln på slangen så har Playstation GTR ingen chans. Ein liter Blitzkrieg segrar alltid.

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Hade han inte tagit upp den på slangen så hade nog beemern vunnit.

Helt korrekt! men folk som inte kan köra på slangen vet inte ens vad som sker så inte lätt att veta för dessa. BMW:n bjöd på detta och folk med mindre kunskap ropar seger ramsor.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Absolut inget emot BMW'n, men det jag är mest fascinerad över är att man kan få en Nissan GT-R för ca 700.000-900.000 kr och då får man en (tung) bil som slår en Porsche 911 Turbo (runt Nurburgring) som ligger på ca 1.500.000-1.700.000 kr.

Design, livslängd, kvalité kanske kan diskuteras, men det är ändå sjukt imponerande.

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Absolut inget emot BMW'n, men det jag är mest fascinerad över är att man kan få en Nissan GT-R för ca 700.000-900.000 kr och då får man en (tung) bil som slår en Porsche 911 Turbo (runt Nurburgring) som ligger på ca 1.500.000-1.700.000 kr.

Design, livslängd, kvalité kanske kan diskuteras, men det är ändå sjukt imponerande.

Du kan säkerligen slå en Porsche runt Ringen med en preppad och hottad Supra med singel turbo och automat för en 400-450, men inte fan skulle jag sätta mig i sådant skit för det.

Du kan måla läppstift på en gris - men det är likväl fortfarande en gris.

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
BMW M5
Tror itne en standard GTR 550 hk tar kommande 991 Turbo:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Du kan säkerligen slå en Porsche runt Ringen med en preppad och hottad Supra med singel turbo och automat för en 400-450, men inte fan skulle jag sätta mig i sådant skit för det.

Du kan måla läppstift på en gris - men det är likväl fortfarande en gris.

Det är sant, fast en GT-R är ju ändå mer som som en 911 (Turbo S), köp och du är klar och redo för t.ex. Nurburgring.

Tror itne en standard GTR 550 hk tar kommande 991 Turbo

Har inget emot Porsche, tvärtom, det märke som på både gott och ont levererar det nöje till vettigt pris att jag (och många andra) har råd att köpa och äga en inom vettig tidsram och utan lotto. Medan Ferrari med sina inköpskostnader och kanske f.f.a. servicekostnader och Lambo m.fl. spelar i helt andra ekonomiska ligor.

Men när en Porsche GT2 RS, alltså RS av en GT2... kör Nurgburgring på 7:18:00 så _tror_ jag inte kommande 911 Turbo landar på under 7:19:18 som 2013 års Nissan GT-R landade på.
(Vilket förövrigt är 20(!) sekunder snabbare än första modellen av GT-R som såldes, framsteg och förbättringar sker kan man säga hehe)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring