Bmwjohan och fartgalen är hjältar idag!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Här kommer historien:

För två år sedan var det inbrott i mitt garage och jag fick min yamaha yz 250 snodd.
Någon vecka senare dyker denna motorcykel upp i en helt annan stad i ett flerbilsgarage. I detta hus bor min kompis fartgalen. Enorm jävla slump!!! Vad är odsen liksom!! Han känner igen hojen och ringer mig. Jag dyker upp och konstaterar att hojen är min. Vi letar upp snubbarna som har garagefickan och drar dit polisen. Polisen skriver rapport och beslagtar hojen.
Nu 2 år senare var det äntligen rättegång. Fartgalen och jag dominerar i rättsalen och vinner.
Jag får tillbaka min yamaha yz och tjuven blir dömd till 14000kr i böter!!
Tilläggas bör att hojen var värd ca 5000kr.

Jag är så jävla nöjd :yoparty
Har aldrig lyckats sätta dit någon tjuv förut och jag har fått förjävla mycket grejer snodda.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Härligt! =) Synd att det ska ta två år till rättegång bara =/

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
GeFeldz skrev:
2552330 Härligt! =) Synd att det ska ta två år till rättegång bara =/

ja crossen lär va ganska rutten i motorn. alla packningar lär va totalt ihoptorkade.

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
Så jävla gött att höra att varjefall någon, någongång åker dit!!

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
bmwjohan skrev:
2552325
Har aldrig lyckats sätta dit någon tjuv förut och jag har fått förjävla mycket grejer snodda.

Vem var tjuven, då?

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sEiKo skrev:
2552345 Tog dom hojen i beslag under tiden eller?

dom tog hojen i beslag i 2 år!!!

jP skrev:
2552354 Vem var tjuven, då?

det vill jag inte skriva. känns lite onödigt. han hänger nog inte på sporthoj i alla fall. själv hade jag aldrig sett killen förut

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
nejj....hAnn boRde hengas i pung kUlerna å bli spåTad i fejjAn!!!!!!!!!!1111111 :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
bmwjohan skrev:
2552355 dom tog hojen i beslag i 2 år!!!

det vill jag inte skriva. känns lite onödigt. han hänger nog inte på sporthoj i alla fall. själv hade jag aldrig sett killen förut
I 2år!! Borde du inte få nån form av värdeminskningsersättning och kanske en betald service?
Vad var det som tog sån fruktansvärd tid?

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sEiKo skrev:
2552400 I 2år!! Borde du inte få nån form av värdeminskningsersättning och kanske en betald service?
Vad var det som tog sån fruktansvärd tid?

jag ringde till polisen och tingsrätten och såna ställen och tjatade säkert 20 gånger för att skynda på det hela men detta har inte hög prio sa dom. snutarna prioriterade väl att skjuta laserpistol som vanligt.

jag har snackat med dom att jag borde få någon service eller liknande men det verkar inte vara någon som har någon koll på vad som gäller. vet inte vem jag ska ringa för att kunna få svar på det.

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Old Honda CBX
bmwjohan skrev:
2552325 Här kommer historien:

För två år sedan var det inbrott i mitt garage och jag fick min yamaha yz 250 snodd.
Någon vecka senare dyker denna motorcykel upp i en helt annan stad i ett flerbilsgarage. I detta hus bor min kompis fartgalen. Enorm jävla slump!!! Vad är odsen liksom!! Han känner igen hojen och ringer mig. Jag dyker upp och konstaterar att hojen är min. Vi letar upp snubbarna som har garagefickan och drar dit polisen. Polisen skriver rapport och beslagtar hojen.
Nu 2 år senare var det äntligen rättegång. Fartgalen och jag dominerar i rättsalen och vinner.
Jag får tillbaka min yamaha yz och tjuven blir dömd till 14000kr i böter!!
Tilläggas bör att hojen var värd ca 5000kr.

Jag är så jävla nöjd :yoparty

Stort:yoparty Man får grattulera, bra jobbat å ett j...a flyt som sagt!
Snopet för tjyvarna må jag säga att fartgalen bor där, men rätt åt dem:tummenupp

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Kul läsning. :)

Lyckades dom inte sätta dit tjuven för flera brott? Det händer ju annars rätt ofta att inbrottstjuvar förvarar stöldgods från olika brott på samma ställe. Så när dom väl åker dit så klarar flera brott upp samtidigt bara polisen lyckas spåra stöldgods till brott. Det är därför man alltid ska göra en polisanmälan. Efter något år så kan ju grejerna dyka upp igen. :)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...