Bo i Farsta - bra LR anus?

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Har fått korn på ett fint radhus i Farsta. Har aldrig varit där och känner heller ingen som bor där. Vet att det är ett ganska typiskt 60-talsområde, men har hört ryktas att det ändå är något bättre än de riktiga betongghettona.

Någon som bor där och kan dela med sig av lite info?

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Farsta tillhör inte direkt "gräddan" av stockholmsförorterna, det bjuds nog på ganska många äckliga upplevelser om man bor där.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Farsta tillhör inte direkt "gräddan" av stockholmsförorterna, det bjuds nog på ganska många äckliga upplevelser om man bor där.

Känns som det finns bra jävla mycket värre ställen i Stockholm. Kompisens brorsa bor där sedan ett par år och stortrivs.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ta dig en sväng dit med hojen en fredagkväll och kolla (sevärdheter: torget, grillen, gymnasiet, ungdomsgården och T-banan)

Har fått korn på ett fint radhus i Farsta. Har aldrig varit där och känner heller ingen som bor där. Vet att det är ett ganska typiskt 60-talsområde, men har hört ryktas att det ändå är något bättre än de riktiga betongghettona.

Någon som bor där och kan dela med sig av lite info?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Farsta är Sveriges vänsterpartisttätaste kommun (anledning nog att inte flytta dit?).

Men, Farsta är ju hyffsat stort så det finns ju ganska mycket av både ghetto- och svenssonområden.
Code:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Farsta Centrum är nog det äckligaste stället i världen i alla fall, har ALDRIG sett så många alagare på samma ställe som där. Sen finns det säkert bättre och sämre delar av Farsta som på alla andra ställen

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag bor i sköndal som ligger intill farsta... På andra sidan nynäsvägen... Här är det hur lugnt som hellst.... Farsta är bättre än andra ställen, men jag skulle nog inte trivas där.... Och om det är dom radhusen jag tänker på... Intill industriområdet i larsboda, så har det inte det bästa läget...
Eller är det det nybyggda radhusområdet, nära nynäsvägen?

Farsta Centrum är nog det äckligaste stället i världen i alla fall, har ALDRIG sett så många alagare på samma ställe som där. Sen finns det säkert bättre och sämre delar av Farsta som på alla andra ställen

Hur länge sen va du där?... Du har inte vart i hökarängens centrum va?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är perfekt, min favvo i garaget. Då kan man skruva ihop en motor utan att det blir en burk med delar över. :D

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Jag bor i sköndal som ligger intill farsta... På andra sidan nynäsvägen... Här är det hur lugnt som hellst.... Farsta är bättre än andra ställen, men jag skulle nog inte trivas där.... Och om det är dom radhusen jag tänker på... Intill industriområdet i larsboda, så har det inte det bästa läget...
Eller är det det nybyggda radhusområdet, nära nynäsvägen?

Hur länge sen va du där?... Du har inte vart i hökarängens centrum va?

Radhuset ligger på färnebogatan och dom är byggda i slutet på 50-talet... typ.

IronMike

Guest
Om man lyssnar på http://www.streetriderz.se/?ref=polisradio

....så är det i princip minst 2-3 gånger i veckan, som finska zigenare, dussintalet som slåss i trappuppgångar, och på bilparkeringen i närheten av den där vägen.

:gnissla

området kan ju tyckas vara trevligt, sådär, men de som bor där :huvet inte riktigt ghetto, som västerort, utan mer typ alkoholism-svennar och unga grabbar med tattos å guldkedjor å pitbull, det stuket, många som åker opel vectra 24v -93 och merca från 80 talet...

Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
området kan ju tyckas vara trevligt, sådär, men de som bor där :huvet inte riktigt ghetto, som västerort, utan mer typ alkoholism-svennar och unga grabbar med tattos å guldkedjor å pitbull, det stuket, många som åker opel vectra 24v -93 och merca från 80 talet...

Ja... För västerort är ju ghetto... Bromma, Alvik, Äppelviken, Ålsten, Hässelbystrand... :rolleyes:

Det är nog som någon sa här... Farsta är stort. Alla stadsdelar har nog "ghetton" men det betyder ju inte att någon del är så VÄLDIGT mycket sämre än andra.
Åk dit och kolla läget. Titta vad det är för folk som rör sig i området, vilka bilar som är parkerade på gatan. Kika hur trädgårdarna ser ut. Om det finns lghts-hus i närheten... Ja, helt enkelt, åk dit!

/Carin

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...