Boende i Cannes??

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Nu måste jag fråga om någon vet var man kan hyra ett boende i Cannes för ca 10kkr per vecka. Jag vill ha kök och bo ganska nära vattnet, helst centralt. Ingen som bott där nere och som vet om det finns nån form av agentur som man kan kontakta ang hyra av lägenhet?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
McB skrev:
Google är bra till mycket, bl.a. att söka med: www.southfrancerentals.com

Sporthoj är bättre!

...Visst att Google är väldigt bra till mycket men med lite hjälp från SH kan man ju få tips å råd som gör att man undviker de värsta fällorna. Dessutom skulle jag nog tycka att det kändes tryggare att boka ett hotell som någon faktiskt rekomenderar än att bara googla fram något på måfå och boka för att det typ är billigast...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
korvgubbe skrev:
Sporthoj är bättre!

...Visst att Google är väldigt bra till mycket men med lite hjälp från SH kan man ju få tips å råd som gör att man undviker de värsta fällorna. Dessutom skulle jag nog tycka att det kändes tryggare att boka ett hotell som någon faktiskt rekomenderar än att bara googla fram något på måfå och boka för att det typ är billigast...

Du har också en poäng. Korvgubbe 1 - 1 oXydex.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
McB skrev:
Du har också en poäng. Korvgubbe 1 - 1 oXydex.

Här sitter jag och försöker leta upp en klockren bild som kan förtydliga min poäng..

Bilden består av två foton av samma hus. Den ena från en resebroschyr och den andra fotat av de som hyrde det... ..på den andra bilden såg man mer av "den vackra och lugna omgivningen"

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Markus skrev:

Jag rekommenderar ingen att anlita dem. Jag bokade ett rum på ett fint hotell i Thailand via dem, och betalade hela kostnaden i förskott med VISA-kortet. Fick bekräftelsemail och hela köret. När jag och tjejen några dagar senare anländer till hotellet visar det sig att de först och främst inte ens hade fått vår bokning, ännu mindre några pengar. Dessutom var hela hotellet under renovering, och den typ av rum som vi hade bokat fanns inte ens kvar. Det gick dock utmärkt att boka via hotels.com's hemsida.

Hotellet visade oss en hel bunte med telefax de hade mottagit från hotels.com med "bekräftade" bokningar, som de hade returnerat med samma meddelande. De hade upprepade gånger bett dem att ta bort hotellet från hemsidan, men inget hände.

Efter många om och men fick jag tillbaks mina pengar från hotels.com, men det tog ett bra tag. Tänker aldrig anlita dem igen.

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Det e sådant som ni snackar om här ovan som jag e rädd för. Att man kommer dit för att stanna 3 veckor och har inget boende...
O ja, jag har sökt på google! Men att fråga om nån annan har bott där e ju ganska smart eller?

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Mingves skrev:
Nu måste jag fråga om någon vet var man kan hyra ett boende i Cannes för ca 10kkr per vecka. Jag vill ha kök och bo ganska nära vattnet, helst centralt. Ingen som bott där nere och som vet om det finns nån form av agentur som man kan kontakta ang hyra av lägenhet?

Rivieran is the plejs to be!
Men skit i Cannes och dra till Nice istället. Cannes är överskattat. Kolla in blocket, www.oaser.net.

Lite mer
www.seloger.com
www.nice-matin.fr

Hotell: www.hotellnet.se Funkade bra för mig

Last edited:

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Jag ska kolla lite åt dig.. Juan Le Pins borde åxå funka. Tar typ 10 min med bil till Cannes, eller måste det va i Cannes? Får man fråga vad du ska jobba med?

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Mingves skrev:
Jo, men jag ska jobba i cannes...sedan ska jag dra runt längs hela kusten med mina kollegor :tummenupp

Hehe, jag jobbade två månader i Nice. Bodde i en etagevåning med en terass och två balkonger högst upp i huset, 100 meter från stranden. Utgång fyra kvällar i veckan! Tror det var bästa tiden i mitt liv.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
vad i helvete jobbar du med om du ska jobba i cannes i några veckor och ska hyra lägenhet för 10kkr i veckan?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
honkiie skrev:
vad i helvete jobbar du med om du ska jobba i cannes i några veckor och ska hyra lägenhet för 10kkr i veckan?
Jag e ingenjör, jobbar med utveckling av båtmotorer. Jag betalar självklart inte själv, och jag betalar max10kkr/vecka. Det är ju vad ett hyfsat hotell kostar...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln