Bogesund ???

MR.H

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
06an hittad å köpt...
Ska man ut till vaxholm så finns de bara en väg som gäller och de är bogesun, och där ska man köra så hårt de bara går, och man ska hålla sig på sin sida, vilket innebär att vi båda kan gasa mer på varsin sida.Vill man inte ge allt eller inte kan hålla sig på sin sida så kan man ta den andra vägen. Snart är sommaren här..
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
fan finns det fler av er? är det en hel invasion av flameriders på gång???

vem vet

MR.H skrev:
S, och man ska hålla sig på sin sida. eller inte kan hålla sig på sin sida så kan man ta den andra vägen. Snart är sommaren här..

Lite rätt har du faktist :tummenupp
 
Last edited:

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Det burgna Täby, stan på landet!
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
MR.H skrev:
Ska man ut till vaxholm så finns de bara en väg som gäller och de är bogesun, och där ska man köra så hårt de bara går, och man ska hålla sig på sin sida, vilket innebär att vi båda kan gasa mer på varsin sida.Vill man inte ge allt eller inte kan hålla sig på sin sida så kan man ta den andra vägen. Snart är sommaren här..

Gissar att du inom kort kommer få mängder med svar som talar om att du är en idiot, men det är som sagt bara en gissning *ironi* :rolleyes:
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Fast han skriver ju inget upprörande nu, va? Förutom att det är lite småtjatigt så stämmer det. Kan man inte köra ordentligt så finns det en "rakare" väg till Vaxholm, precis som han säger. Så det så.

Lameriders forever!!!!
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Är det inte ganska dumt att dömma en kille efter intrycket de övriga i hans klubb eller vad är för nåt har gett :va

Eller ska jag bli utsedd till moppefucko bara för att SH dräller av moppefuckos?
(ok att jag egentligen är ett moppefucko men det törs jag inte stå för offentligt)
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Eller så kan man göra som nåt annat sk "gäng" köra raka spåret ner till bryggan och käka glass och fråga "vart ligger Bogesundsvägen?"
 

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Täby
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
starclassic skrev:
Eller så kan man göra som nåt annat sk "gäng" köra raka spåret ner till bryggan och käka glass och fråga "vart ligger Bogesundsvägen?"

Menar du soffpotatis gänget??? :arsele
 

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
starclassic skrev:
Eller så kan man göra som nåt annat sk "gäng" köra raka spåret ner till bryggan och käka glass och fråga "vart ligger Bogesundsvägen?"

ja jävlar... den kommentaren glömmer jag aldrig! :D :D :D :D :D
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
starclassic skrev:
Eller så kan man göra som nåt annat sk "gäng" köra raka spåret ner till bryggan och käka glass och fråga "vart ligger Bogesundsvägen?"

Va? :confused: Finns det glass-servering någonstans där bortom Boge? :) Trött på vägen som sådan, av olika skäl, men finns det en glasskiosk någonstans därborta, så får man väl ta sig dit! :tungan Så min fråga är "vars är glasskiosken?!" :D

/B
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
benkar skrev:
Va? :confused: Finns det glass-servering någonstans där bortom Boge? :) Trött på vägen som sådan, av olika skäl, men finns det en glasskiosk någonstans därborta, så får man väl ta sig dit! :tungan Så min fråga är "vars är glasskiosken?!" :D /B

Ja om man svänger vänster innan man (du) åker färjan över till Rindö, så öppnas ett helt fantastiskt litet sommarsamhälle, med glasskiosker och hela baletten.........
Fast du har väl bara åkt rakt på färjan för att ta dig till värmdölandet och mer kringelikrokar! obs ironi.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
starclassic skrev:
Ja om man svänger vänster innan man (du) åker färjan över till Rindö, så öppnas ett helt fantastiskt litet sommarsamhälle, med glasskiosker och hela baletten.........
Fast du har väl bara åkt rakt på färjan för att ta dig till värmdölandet och mer kringelikrokar! obs ironi.

Färja? :va

I slutet av Boge är det en liten/smal bro, sedan en liten backe upp, och där uppe ligger någon sorts racedepå (står Statoil eller så på någon skylt..) där det finns folk från raceteamet som fyller på med soppa (jag kör VTR... liten tank.. :fakta ), byter däck, kollar lufttrycket, justerar Öhlinaren, tvättar av mitt visir, serverar mig ett snabbt och onyttigt mellanmål osv innan det är dags köra västerut igen!

Har dock hört rykten om någon färja därborta, och en glass/hamburger-kiosk vid någon form av "posörplatta" vid en hamn, och ännu mer förvirrande rykten om en hembyggdsgård, till vänster vid en kyrka, sedan rakt fram till en grusplan, vackert belägen vid havet, med goda mackor och smaskigt kaffe, men vem vet, kanske bara rykten....


/B
 
Last edited:

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Täby
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
starclassic skrev:
Nej ganska så precis tvärtom.....!
Dessa människor var och kanske är soffpotatisarnas antites!

Ja, jag vet... men va bara tvungen o retas lite... :tungan
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top