Bogsering med hoj =)

Sautan

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
tredje huset till höger
Hoj
såld
jag å farsgubben va ute igår och körde lite, så tränade vi på hårda inbromsningar ett tag. men det tröttnade man på ganska fort, dock nyttigt. Efter det så tänkte vi ta oss en sväng innan vi skulle hem, men då dör bara min hoj så. tänkte va fan e detta nu då, försökte starta den på nytt. funkade inte vi försökte rulla igång den, funkade inte. shit jag puttar fan inte hojen hem, då fick farsan snille iden att han skulle bogsera mig. så jag tog tag längst bak på hans hoj och han börjar dra. tror jag klarade ett par kilometer sen var jag helt slut i armen:D . jag ropade på gubben att stanna för jag va tvungen att vila. gjorde ett desperat försök och hojen bara starta:) men det va oxå en ny upplevelse att bogsera hoj:huvet

någon som gjort nått liknande, måste sett jävligt dumt ut iallafall:D :yoparty
 

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99
Har sätt läskiga youtube filmer med folk som bogserar med rep mellan hojarna, verkade inte vara något att rekommendera.

Så "bogserade" man några cyklister med 125:an, upp med en fot på pakethållaren. Är inte heller att rekommendera, åtminstone inte för cyklisten.
 

Sautan

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
tredje huset till höger
Hoj
såld
Det kallas väl inte att bogsera ?
Här kallas det för att man hånkar. Oftast sker hånkning med cyckel som dras av moped. Moped som drar moped har jag varit med om åxå men inte MC som drar MC.

sorry, jag hånkade då eller hänkade. eller nu vilket ord som är rätt för detta:huvet :D

dock gick det inte i några svindlande hastigheter, vi snittade nog 10-15 kmh
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Den som bogserar kan köra snett bakom den söndriga hojen och hålla ena foten på den söndriga hojens fotpinne, och vips går det utav helvete.

Lagligt? Knappast..
 

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
uppsala
Hoj
sxv550 - 450crf
Den som bogserar kan köra snett bakom den söndriga hojen och hålla ena foten på den söndriga hojens fotpinne, och vips går det utav helvete.

Lagligt? Knappast..

Jo det har man ju gjort - enklaste sättet.

Hånkar heter det bestämt i mina kretsar i alla fall när man drog någon på cykel med mopeden. :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Det kallas väl inte att bogsera ?
Här kallas det för att man hånkar. Oftast sker hånkning med cyckel som dras av moped. Moped som drar moped har jag varit med om åxå men inte MC som drar MC.

HAHAHA hänkar, inte hånkar. :D :D

Eller det kanske bara i skåne som det heter hänka.
 

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
ett annat sätt är ju att man fäller ner passagerarfotpinnen/din egna fotpinne på den trasiga hojen och så får en annan med hel hoj sätta foten där och putta.. de funka på moppetiden iaf.. lite svårt i starten men annars funka de bra.. fick putta en kille så i nån mil och det var faktist inte så farligt..
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Och nej, det är inte lagligt att bogsera en tvåhjuling*. Hur det ligger till om man försöker bogsera en bil med en MC vet jag faktiskt inte... men det lär väl inte vara så relevant i vilket fall.

*) En viss specifik MC är undantagen, men vet du inte vilken det är så har du inte en sån ändå. :arsele :D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top