Bogsering med hoj =)

Dark_Messenger

Guest
Fast vilka delar är det egentligen som kan ta skada? Jag kommer bara på utgående axel i växellådan, och den är väl oftast konventionellt kullagrad.
(Och skulle man putta/bogsera för att försöka starta en trött motor så snurrar ju oljepumpen hur som helst?)

Nu tänker jag inte ge mig in i nån teknodiskussion om detta utan jag nöjer mig kort o gott med att säga att det står så i min manual till rettan. Jag litar på den. :)
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Eftersom alla utom skåningarna (hade vi inte gett bort skåne till Danmark:va) säger hånka så heter det hånka, dom där jävlarna där nere ska alltid sätta sig på tvären :D

Råkade ut för en liten hånkningsolycka på yngre dagar med moped å cykel. Jag körde, polaren höll i min högra arm och honkade. Hade hjälmen på vänster arm och keps på huvudet. Helt plötsligt så kände jag hur kepsen var på väg att släppa, gissa vilken arm jag använde... Slutade med ett cykelframhjul under ett mopedbakhjul och tvärstopp i ~60-65km/h. En annan klarade sig till 99% medans polaren skrapade upp hela armen....
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top