Bokning av uppkörning?

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Någon som har koll på om man kan boka en uppkörning redan nu?:confused:
Vill gärna få en tid så tidigt på säsongen som möjligt... Får ju spader här... hade min uppkörning sista veckan på höstsäsongen... som jag missade på...så jag e ivrig att få revanch =)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nr är 0771 171819. ringde till dem i veckan och fick svar att jag skulle testa ringa i mars då de vet närmare hur vädret kommer att bli.

Douglas29

Tycon.se
Gick med
22 Sep 2007
Hoj
R6 -03
Hörde dom sa på trafikskolan i Avesta att första dagen för uppkörning är 5:e maj, men att man fick börja övningsköra (med trafikskolan) så fort väglaget tillät det.
Som det lät så var det där med 5:e maj en standardgrej som antagligen gäller över hela landet! Kan tyvärr inte lova detta men så tolkade jag det jag hörde.

Hade tur som fixade mitt i höstas så jag behöver inte fundera ngt på detta i vinter. :blah

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
..

Tack så mycket=) Ska ringa och kolla för säkerhets skull.
Tycker att det e dåligt om man kan övningsköra innan 5:e maj, men inte köra upp om detta nu stämmer....aja ska kolla iaf :)

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jag ringde i dag och fick en uppkörningstid den 15:e Maj i örebro.
Var tydligen den tredje som skall köra upp den dagen.

Får hoppas att det går bra.

För övrigt så kan man köra upp tidigast den 2Maj på VV.

I frankrike kan man t.ex köra upp mitt i vintern enligt kompisen som bor där nere.

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Ja det blir väl maj ändå :(.... Tänkte boka genom körskolan, när jag ringde idag så sa receptionisten att jag var tvungen att övningsköra ett par ggr INNAN jag bokar uppkörning, så läraren kan bedömma om jag e tillräckligt bra...
Å jag sa som det var, att jag redan kört 17 lektioner hos dom i höstas, tog en uppkörning som jag då hade otur på.... Så jag fattar inte vad det e för stil hon kör med.... Jag hade ändå tänkt köpa ett 5-pack lektioner till, å lägga dom rätt så nära till uppkörningen.... Ska fan åka till skolan imon å försöka få tag i mc-läraren å tjöta med honom.... receptionisten tänker la bara på att tjäna in mer pengar...

Men sen om man skulle boka uppkörning via vägverket... kan man hyra hoj där då? Eller måste man fixa det själv?

Jag hatar lapplisor. Jag är väktare, och jobbar med helt andra saker...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Ja det blir väl maj ändå :(.... Tänkte boka genom körskolan, när jag ringde idag så sa receptionisten att jag var tvungen att övningsköra ett par ggr INNAN jag bokar uppkörning, så läraren kan bedömma om jag e tillräckligt bra...
Å jag sa som det var, att jag redan kört 17 lektioner hos dom i höstas, tog en uppkörning som jag då hade otur på.... Så jag fattar inte vad det e för stil hon kör med.... Jag hade ändå tänkt köpa ett 5-pack lektioner till, å lägga dom rätt så nära till uppkörningen.... Ska fan åka till skolan imon å försöka få tag i mc-läraren å tjöta med honom.... receptionisten tänker la bara på att tjäna in mer pengar...

Men sen om man skulle boka uppkörning via vägverket... kan man hyra hoj där då? Eller måste man fixa det själv?

Jag hatar lapplisor. Jag är väktare, och jobbar med helt andra saker...

Du måste fixa hoj själv..

Men totalt 22 lektioner e väla ändå lite onödigt? :gnissla
Blir inte de jävla dyrt?

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Du måste fixa hoj själv..

Men totalt 22 lektioner e väla ändå lite onödigt? :gnissla
Blir inte de jävla dyrt?

Hehe jo det e la det... det blev la 16 000 typ... men nu måste jag ju köra lite bana innan uppkörning så jag klarar den, så det e la lika bra att köpa ett 5pack (4600) till, så mina chanser att klara uppkörningen ökar lite...
Jag e inte sugen på att göra om uppkörningen igen, det kostar nästan 2 papp, men väntan på ny uppkörning e värst ju....

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Hehe jo det e la det... det blev la 16 000 typ... men nu måste jag ju köra lite bana innan uppkörning så jag klarar den, så det e la lika bra att köpa ett 5pack (4600) till, så mina chanser att klara uppkörningen ökar lite...
Jag e inte sugen på att göra om uppkörningen igen, det kostar nästan 2 papp, men väntan på ny uppkörning e värst ju....

:näsblod
Kostar uppkörning 2000 nu?..
Ptjaru, själv hade ja väl inte kört 5 lektioner till när ja kört 17 redan, hade väl tage en lektion för o friska upp lite kanske.
Iof kosta mitt kort inkl allt lika mkt som dedär paketet :p..

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
:näsblod
Kostar uppkörning 2000 nu?..
Ptjaru, själv hade ja väl inte kört 5 lektioner till när ja kört 17 redan, hade väl tage en lektion för o friska upp lite kanske.
Iof kosta mitt kort inkl allt lika mkt som dedär paketet :p..

Hehe asså? Var körde du upp någonstans då? I Gbg e kuggningarna hemska.... hittade denna tabell nyss... nästan hälften kuggas här... 84% godkänns i Skövde...

Så här många klarade körprovet:
Andel som klarade körprovet (A-provet) i procent.
Skövde 84
Vänersborg 78
Borås 69
Halmstad 61
Göteborg 53
Riket 71

A jag vet inte om det räcker med en lektion... har inte kört sen början av oktober... kanske nöjer mig med 3 :) Ska försöka få pappsen att köra lite med mig också...

Parner

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Buell x1
Hmm.. Så svår var väll inte uppkörningen... Om det är svårt o köra upp i Göteborg offra lite mindre pengar på att åka till en annan ort o köra upp än en jäkla massa lektioner...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Hehe asså? Var körde du upp någonstans då? I Gbg e kuggningarna hemska.... hittade denna tabell nyss... nästan hälften kuggas här... 84% godkänns i Skövde...

Så här många klarade körprovet:
Andel som klarade körprovet (A-provet) i procent.
Skövde 84
Vänersborg 78
Borås 69
Halmstad 61
Göteborg 53
Riket 71

A jag vet inte om det räcker med en lektion... har inte kört sen början av oktober... kanske nöjer mig med 3 :) Ska försöka få pappsen att köra lite med mig också...

Jag körde upp i Örebro...
Gick ner till körskolan i slutet av augusti förrförra året lr nå sånt o sa att nu har ja bestämt mig för att ta mc-kort.. 1½ månad senare hade jag det :)

Parner

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Buell x1
Jo det var ungefär lika som för mig.Helt ärligt tyckte iaf jag att hoj kortet gick oväntat lätt att ta.man hade ju hört alla skräck historier om bankörningen. Men va surt det lär vara om det skulle vara en sån vrong uppkörnings gubbe i gbg så det blir så svårt o ta kortet.

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Jo det var ungefär lika som för mig.Helt ärligt tyckte iaf jag att hoj kortet gick oväntat lätt att ta.man hade ju hört alla skräck historier om bankörningen. Men va surt det lär vara om det skulle vara en sån vrong uppkörnings gubbe i gbg så det blir så svårt o ta kortet.

hehe ja en sån jobbig gubbe hade jag.... jag släppte gasen i höghastighetsbanan när jag skulle väja (hade inte fått höra att man inte fick släppa gasen), jag trodde att så länge man höll 50 så ere lugnt... men det var väl bara en reflex... Sen så var han inte nöjd med min bromssträcka från 90 km/h... Som enligt mig var helt ok... men men

Jo men det e så mkt krångel med uppkörning i annan stad.... då måste jag ju hitta nån firma som hyr ut hoj... förhoppningsvis e det likadan som jag kört på innan, annars blir lågfarten jobbig... Sen måste jag ju ha med någon med mc kort som kan transportera hojen åt mig.... Jag känner 2 pers med mc kort.... vet inte om dom hade varit så sugna på att ta ledigt för min skull....

Men kuggar jag igen, så kör jag upp i Skövde eller Örebro eller nåt... Men det planerar jag inte att göra...ska fan spika den denna gången, får ha is i magen.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy