Mapa
Mapa
Hur baseras bonusen hos F-bolagen.Är det från och med man fick körkort el går dom på när man försäkrade in hojen hos bolaget? Kan vara intressant nu när TH tar bort bonusen. Jag ska ringa och fråga men är det någon här som vet?
Mapa skrev:Hur baseras bonusen hos F-bolagen.Är det från och med man fick körkort el går dom på när man försäkrade in hojen hos bolaget? Kan vara intressant nu när TH tar bort bonusen. Jag ska ringa och fråga men är det någon här som vet?
John Holmes skrev:Antal skadefria år med försäkring, inte körkort.
955i skrev:Håller INTE med, det verkar skilja en del mellan bolagen. Dom frågar dels hur många skadefria år men oftast hur många år med körkort
Fler år med kort = billigare försäkring
John Holmes skrev:Visst, självklart kan man ju snacka till sig bonus. Jag fick full bonus direkt och jag har inte ens körkort för MC.
Grundtanken med bonus är dock X antal skadefria år med försäkring sen hur det efterlevs är ju en annan fråga.
Vissa bolag har väl t.om tagit bort bonussystemet?
955i skrev:Jo, fast jag menar inte att man snackar till sig bonus vilket är fullt möjligt. Nått av försäkringsbolagen gick på just antal år med KK, dvs 8 eller om det var 12 år var maximal rabatt/bonus på försäkringen, kan ha varit Trygg H (har massa offerter hemma).
Sen tex om du skall ha en 24+ försäkring hos LF så är det ju KRAV på att haft ditt KK i minst 5 år.
Mao, det ÄR skillnad om du tex är 28 år och haft körkort i kanske 4 år än i 11 månader.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|