Bonus?

Mapa

Mapa
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR -06
Hur baseras bonusen hos F-bolagen.Är det från och med man fick körkort el går dom på när man försäkrade in hojen hos bolaget? Kan vara intressant nu när TH tar bort bonusen. Jag ska ringa och fråga men är det någon här som vet?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Mapa skrev:
Hur baseras bonusen hos F-bolagen.Är det från och med man fick körkort el går dom på när man försäkrade in hojen hos bolaget? Kan vara intressant nu när TH tar bort bonusen. Jag ska ringa och fråga men är det någon här som vet?

Antal skadefria år med försäkring, inte körkort.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Re: Re: Bonus?

John Holmes skrev:
Antal skadefria år med försäkring, inte körkort.

Håller INTE med, det verkar skilja en del mellan bolagen. Dom frågar dels hur många skadefria år men oftast hur många år med körkort :fakta

Fler år med kort = billigare försäkring :fakta

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Re: Re: Re: Bonus?

955i skrev:
Håller INTE med, det verkar skilja en del mellan bolagen. Dom frågar dels hur många skadefria år men oftast hur många år med körkort :fakta

Fler år med kort = billigare försäkring :fakta

Visst, självklart kan man ju snacka till sig bonus. Jag fick full bonus direkt och jag har inte ens körkort för MC.

Grundtanken med bonus är dock X antal skadefria år med försäkring sen hur det efterlevs är ju en annan fråga.
Vissa bolag har väl t.om tagit bort bonussystemet?

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Vad händer med bonusen på hojförsäkringen om jag kvaddar min bil?

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Re: Re: Re: Re: Bonus?

John Holmes skrev:
Visst, självklart kan man ju snacka till sig bonus. Jag fick full bonus direkt och jag har inte ens körkort för MC.

Grundtanken med bonus är dock X antal skadefria år med försäkring sen hur det efterlevs är ju en annan fråga.
Vissa bolag har väl t.om tagit bort bonussystemet?

Jo, fast jag menar inte att man snackar till sig bonus vilket är fullt möjligt. Nått av försäkringsbolagen gick på just antal år med KK, dvs 8 eller om det var 12 år var maximal rabatt/bonus på försäkringen, kan ha varit Trygg H (har massa offerter hemma).

Sen tex om du skall ha en 24+ försäkring hos LF så är det ju KRAV på att haft ditt KK i minst 5 år.

Mao, det ÄR skillnad om du tex är 28 år och haft körkort i kanske 4 år än i 11 månader.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
När jag snackade med länsförsäkringar så hade de även en variant att om man är över 30 så får man tillgodoräkna sig åren man haft bilkörkort också, dvs om man skaffade det före hojkortet.
Det är ju inte konstigt att två till synes likanande personer kan få två helt olika premier, det finns ju 43 olika bonusvarianter och säljarna måste hålla koll på alla varianter själva, dumt!!!!
De borde själva tjäna på att förenkla systemet en del tycker jag.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Re: Re: Re: Re: Re: Bonus?

955i skrev:
Jo, fast jag menar inte att man snackar till sig bonus vilket är fullt möjligt. Nått av försäkringsbolagen gick på just antal år med KK, dvs 8 eller om det var 12 år var maximal rabatt/bonus på försäkringen, kan ha varit Trygg H (har massa offerter hemma).

Sen tex om du skall ha en 24+ försäkring hos LF så är det ju KRAV på att haft ditt KK i minst 5 år.

Mao, det ÄR skillnad om du tex är 28 år och haft körkort i kanske 4 år än i 11 månader.

Ja, du har nog rätt.

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -02
Som ni redan förstått är det olika på olika f-bolag. För några år sedan gick man bara på skadefria år. Nuförtiden har de flesta f-bolaget gått över till antalet år du har haft mc-körkort. Det finns dock flera bolag som inte har gått över helt utan där kan man diskutera sig fram. Tex om man har kört bil väldigt länge och previs tagit hojkörkort osv...

Ring därför alltid och diskutera så att du får så hög bonus som möjligt!

/ Johan

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...