Bort med MC från gatorna!!

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Jag har hört att Moderaterna inte bara vill höja försäkringen mycket, dem vill tydligen oxå helst få bort motorcyklarna helt från gatorna, men jag tvivlar på att de går o genomföra. Men tänk om de händer...har någon hört nåt liknande?

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Jepps,,, men märk väl att dessa höjingar varit på förslagsbordet från socialdemokraternas sida redan innan. De e bara nu dom lyftas fram så den nya regeringen ska se dåliga ut.. men de e bara försäkra offshore sen då ju... Regga den bara inte i Danmark eller finland.

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Jag har hört att Moderaterna inte bara vill höja försäkringen mycket, dem vill tydligen oxå helst få bort motorcyklarna helt från gatorna, men jag tvivlar på att de går o genomföra. Men tänk om de händer...har någon hört nåt liknande?

Jag har hört att Socialdemokraterna är i maskopi med utomjordingar som ska komma hit och sno våra motorcyklar. Har dock ingen säker källhänvisning. Har någon annan hört det?

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Min båge slutar inte fungera bara för att den är avställd och utan försäkring.:tummenupp

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Kommer INTE att genom lagar få bort motorcyklar i från Svenska vägar mm då EU INTE skulle acceptera detta - dock kan dom se till att försäkringar mm blir så dyra att människor i praktiken inte har råd att försäkra mm och därigenom TVINGAS att sluta!!

Dock så kommer det i sådant fall att uppstå kryphål med EU's hjälp i form av försäkringar mm utanför Sveriges gränser!!

/Fürstenhoff.

I många andra EU länder me mycke trafik i så hade ju de mesta gått åt helvete utan alla skotrarna o motorcyklarna, vi bidrar ju till mindre trafik eftersom vi kan köra imellan vid köer tex.!!

Nicotin

Guest
har skrivit detta tidigare men saken är den att höjs försäkringen så mycket att det börjar kosta 30k+trafik/år för genomsnitts åkaren att försäkra så blir det måånga som kör oförsäkrat och senare inte har råd att laga hojen när dom väl kraschat...

SÅ stöldligorna kommer börja härja runt och knycka hojar och sälja delar till alla dom som inte har försäkring.

Fast å andra sidan, det är massor av jobb och lagändringar som måste gå före innan dom får en chans att genomföra den omtalade höjningen av trafikfösäkringen ( vad jag hört )

Tar det med ro tills jag får fakta...

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
Jag har hört att Socialdemokraterna är i maskopi med utomjordingar som ska komma hit och sno våra motorcyklar. Har dock ingen säker källhänvisning. Har någon annan hört det?

så som jag förstod de så ville bara utomjordningarna berätta att alla här kör ifrån din KTM på motorvägen :pannkyss

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Ducati Biposto -97
ocke - Samma här oskatt, obes, oförsäkrad och inget kort det är som gjort för racing på gatan

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Hur många olyckor o dödsfall?

Hur många mc olyckor och dödsfall sker där under en säsong eller år?

Nåt som jag reagera på var att här nere fick vi en massa snö i platta skåne o vips hörde man på nyheterna om 100 talet ,om inte över det med olyckor.
När ska folk lära sig att köra i snö och halka.

Och många här pratar om att hojen går likabra utan försäkring osv,jo visst gör den det men jag tror inte Er ekonomi kommer gå så bra om ni blir skuld till nån olycka osv inblandad i nåt.
Och det där tjaffset att jag tar det lungt,tänker efter två gånger då jag kör oförsäkrat det kan ni nog ta o glöma.
Nä det kostar ligga på topp,betala och var glad och det kommer kännas som nåt lyxigt att köra hoj :D

Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
så som jag förstod de så ville bara utomjordningarna berätta att alla här kör ifrån din KTM på motorvägen :pannkyss

Vart vill du komma? :va

Din BMW kan köra ifrån mig på motorvägen? -Det kan den säkert, men jag bryr mig inte för att jag har kul på min KTM iaf.

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (

hur ska de göra detta? de har redan mött hårt motsånd i riksdagen kring försäkrings höjningen(om den ens blir av)?

http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=2065

fan va gött, ja älskar smc!!! gör d hårt för de jävl*rna!

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Hur många mc olyckor och dödsfall sker där under en säsong eller år?

Nåt som jag reagera på var att här nere fick vi en massa snö i platta skåne o vips hörde man på nyheterna om 100 tale.....bla bla bla..... glad och det kommer kännas som nåt lyxigt att köra hoj :D

Om jag inte missminner mig helt och hållet så var det 180 olyckor bara fram tills på morgonen och runt 600 avåkningar. Att försöka "försäkra ut" motorcyklar kommer de nog inta at lyckas med, bättre utbildning är nog det som beövs i så fall.

R1kard

#90 R6 Cup
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
R6 2014
hur ska de göra detta? de har redan mött hårt motsånd i riksdagen kring försäkrings höjningen(om den ens blir av)?

Jag tror ALDRIG att dem kommer kunna göra de men de e väl sjukt me ett parti som sitter i makten som VILL ta bort motorcyklarna

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Jag tror ALDRIG att dem kommer kunna göra de men de e väl sjukt me ett parti som sitter i makten som VILL ta bort motorcyklarna

kan inte annat än hålla med dej!!! de borde fokusera på viktigare samhällsfrågor, typ arbetslöshet....

mvh

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...