Bostadrätter i GBG???

Mingves

Guest
Nån som har något tips på var man kan hitta fina bostadrätter i GBG på webben?
Kollade wwww.maklarnytt.se och där fanns nästan inga lägenheter alls i centrala GBG:(
Har ni något bra tips släng in dem här:)

///M

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Rätt så bra tipps är att kolla på mycket lägenheter då känner mäklaren snart igen dig och tippsar om lägenheter som är på G då kan man reka lite innan och ge ett bra bud fort och då skrämer man bort många andra ex vis du kollar på en lägenhet där utgångspriset är 500 kkr du rekar och ser att dom brukar gå för 650-700 då förstabjuder du på 620 -630 och du tappar många spekulanter här förhoppningsvis alla! och du kan ha sparat 70 papp!

lycka till

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vad är egentligen idén bakom bostadsbrist???

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
hur mycket mannen ??

har ju redan fått lhg nu, men man e ju inte sämmre än att man kan byta

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Vad gör du nu lilja?? Du ska hit till kortedala i väntan på linné, och därmed basta!!!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Sundance Kid skrev:
Vad gör du nu lilja?? Du ska hit till kortedala i väntan på linné, och därmed basta!!!

ho ho ho ho, stenberg =) ja ja, ni kommer nog få er linnélägenhet.... Snart så...

:hej

Therudeboy

Guest
Ska ev börja knega i V.Frölunda och behöver ju lite tips var man ska söka lägenhet. Angered,hjällbo,hammarkullen,bergsjön är ute slutet.

Gärna gammelstan eller majorna, ja dom finare områdena och bara 1:eek:r hyra eller köpa spelar ingen roll//mvh

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Vill du bara åt dom "finare" orådena så skall du definitivt glömma gammlestan...

Mingves

Guest
Kollade idag hos mäklaren, ser ut som om det kan bli dyrt med en insatslägenhet.....kan komma upp i 8000kr/mån vilket är för mycket om man är själv...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jävlar vilka priser!!!! Kanske borde slå sig in i mäklarbranschen :D
Jag pyntar 2063:- i månaden för en fin 2:a, nyrenoverad i början på 90-talet och helkaklat badrum med badkar och stort kök men litet sovrum dock. Hyresrätt... Här i stan är allt över 5000:- i månaden för en hyresrätt dyrt men då är de fina iofs.
Syrran hade en skitläcker på 80 kvadrat med bubbelpool, sovrum på balkong/etage, två badrum och nybyggt början på 90-talet.
Så ibland kan det vara skönt att bo i en mindre stad och ha pengar över till annat, tex hoj eller bil... Är det verkligen värt så mycket mer pengar på allt för att bo i regninga götet?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Dee_cati skrev:
Är det verkligen värt så mycket mer pengar på allt för att bo i regninga götet?

För att inte tala om Stockholm, men är man född och har familj och vänner där så är det ju inte så mycket att välja på,,, Stackars oss. Fram för omvänd Robin Hood-skatt!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
SV-RIDER skrev:
Vill du bara åt dom "finare" orådena så skall du definitivt glömma gammlestan...

äsch, vad menar du med det då??? :smasha :7peta Både fogerty och UnderDOG bor i svinfina lägenheter i gamlestan... Det är fint där...

Sen att folk fet-dissar angered, bergsjön, hammarkullen, hjällbo, tynnered, kortedala m.m innan man vart där å sånt är fel tycker jag. Okej, jag bor inte där heller. Kanske inte skulle vilja det just nu heller. Men jag har bekanta som har SVINFIN villa i bergsjön. Likaså i Angered... Äsch.... Fördomar....

Therudeboy, kolla på hisingen, biskopsgården, länsmansgården, schysst som tusan... okej lite märkligt folk här å där, men vaffan...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
jo iofs familj och sånt, men det är väl inte så farligt att hälsa på dem några gånger om året bara? Jag bor bara 5 mil från farsan och farföräldrarna men ändå är jag inte där mer än några gånger om året :) Finns ju telefon om inte annat.....

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
jisses henke,, när sluta du dissa kortedala???

Jag har bott här ett tag nu, mor har bott här ett par år,, Det är bara pensionärer här... om man nu är rädd för invandrare så är det defenetivt ingen fara...

ShortValley äger... så e d bara...

sen bangar man ju inte en 3:a på linnégatan ändå... men man bör nog åka och skaffa sig en egen uppfattning innan man sågar...

:7peta

Therudeboy

Guest
hållundan skrev:
äsch, vad menar du med det då??? :smasha :7peta Både fogerty och UnderDOG bor i svinfina lägenheter i gamlestan... Det är fint där...

Sen att folk fet-dissar angered, bergsjön, hammarkullen, hjällbo, tynnered, kortedala m.m innan man vart där å sånt är fel tycker jag. Okej, jag bor inte där heller. Kanske inte skulle vilja det just nu heller. Men jag har bekanta som har SVINFIN villa i bergsjön. Likaså i Angered... Äsch.... Fördomar....

Therudeboy, kolla på hisingen, biskopsgården, länsmansgården, schysst som tusan... okej lite märkligt folk här å där, men vaffan...

Sv-rider: Gamlestan är ju fint för min del i alla fall.

Hållundan: Jag känner folk som bor i angered, bergsjön och resten, Och det jag hört av dom gör att jag inte vill bo där. Men länsmansgården är hyffsat sjysst, har en kompis som bor där och hon trivs.

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Therudeboy skrev:
Sv-rider: Gamlestan är ju fint för min del i alla fall.

Hållundan: Jag känner folk som bor i angered, bergsjön och resten, Och det jag hört av dom gör att jag inte vill bo där. Men länsmansgården är hyffsat sjysst, har en kompis som bor där och hon trivs.

Längst upp i länsman finns det några bostadsrätter med schyssta terassbalkonger (stora) i västerläge. Tror det är "risk"-byggen (Riks-). Kvarteret ser fräscht på utsidan i alla fall.

Bor själv i norra biskop. Men fan inte frivilligt. Tjejen blev knivhotad mitt på dan inne på gården. Bott i biskop sedan '99. har haft bil i omgångar. Fick parkering på fel ställe nu senast. Den fick stå ifred 2 veckor, sedan var de jävlarna på den 3 gånger inom loppet av en månad. Har fått höra av grannen att det varit problem på den parkeringen i flera år. Ska åka och skälla ut hyresvärden i slutet av veckan. (Har inte haft tid under jul)

Inte fan bor man frivilligt i vare sig Biskop, länsman eller Angered, bergsjön, gårdsten. Kortedala beror det nog var nånstans vi pratar om. En gång om året brukar GP ha en artikel om brottsstatistiken i gbg. Kortedala brukar ligga sämre till än biskop länsman.

Therudeboy

Guest
Cujo skrev:
Längst upp i länsman finns det några bostadsrätter med schyssta terassbalkonger (stora) i västerläge. Tror det är "risk"-byggen (Riks-). Kvarteret ser fräscht på utsidan i alla fall.

Bor själv i norra biskop. Men fan inte frivilligt. Tjejen blev knivhotad mitt på dan inne på gården. Bott i biskop sedan '99. har haft bil i omgångar. Fick parkering på fel ställe nu senast. Den fick stå ifred 2 veckor, sedan var de jävlarna på den 3 gånger inom loppet av en månad. Har fått höra av grannen att det varit problem på den parkeringen i flera år. Ska åka och skälla ut hyresvärden i slutet av veckan. (Har inte haft tid under jul)

Inte fan bor man frivilligt i vare sig Biskop, länsman eller Angered, bergsjön, gårdsten. Kortedala beror det nog var nånstans vi pratar om. En gång om året brukar GP ha en artikel om brottsstatistiken i gbg. Kortedala brukar ligga sämre till än biskop länsman.

Det är ungefär likadant här, men här vet jag villka som gör inbrotten och dom ger fan i mina saker.

Helst skulle jag vilja ha en hyresrätt gärna en 1:ta. Verkar va hyffsat svårt att få tag på någon lägenhet nu, alla verkar bara va bytes lägenheter :( Hittade en nice 2:a på linnégatan men 7.111:- per månad är lite väl saftigt för mig.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife