Boten Anna 1:a på englandslistan

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Svenske Basshunter toppar den här veckan Storbritanniens officiella försäljningslista med Now You're Gone, den engelska versionen av hans jättehit Boten Anna från 2006. Det uppger nyhetsbyrån Reuters.

Basshunter, som egentligen heter Jonas Erik Altberg, klättrade hela 13 platser och passerade Britney Spears, vars nya singel Piece of Me hamnade snäppet under.

[YOUTUBE-ID]IgFwiCApH7E[/YOUTUBE-ID]

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Vilket blippande slask, med de klassiska attributen bestående av pattar och arslen.
Saken kan närmast beskrivas som en mix mellan déjà vu och ett epilepsianfall.
:gnissla Ett slående exempel på en musik/ungdomskultur i förfall.

Men va fan vet jag? Dyngan säljer ju så jag är kanske ensam om min åsikt. :mad:

Vet inte varför jag reagerade så starkt, men skönt var det iallafall :tummenupp Dessutom kan jag ju alltid försvara mig med att jag blivit en gammal jävel. :D

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Ja det är bara att gratulera. Boten Anna var ju kul när den kom. Att sen bara skriva om texten lite är ju lite lågt men vem skulle inte gjort det för lite extra pengar.

Aylar. :drool

\Masonit

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Det finns tusentals som gör tusen gånger bättre elektronisk musik än hans smörja, trots det är det hans enkla singalong-toner som säljer, den stora massan är för dum för sitt eget bästa och filmen Idiocracy kommer till minnet.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Alltså, okej att han vill tjäna lite mer pengar på den där smörjan, och att han då gör det i ett land som ligger ett dygns båtresa från Sverige. Men hade han inte kunnat arbeta igenom texten lite bättre och anlitat någon annan att sjunga den? :va

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Får väl bara erkänna att man faktiskt kan den svenska texten och har stört nattsömnen för en del ihop med originalet.

Att han hamnar ett på listan i landet som exporterar näst mest musik är ju bara att grattulera.

(Sen att jag är bra jävla trött på den i nyktert tillstånd är en annan sak med det hör inte hit ;))

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Va bittre ni låter, lite avis låter ni på han :p
han har lyckats få lite slantar genom det lilla han åstadkommit och då får man gratulera honom. Alla behöver inte bli mosart, så länge låtarna går att dansa till och det fungerar på klubbarna så skiter folk i vilket, de vill ha enkla texter, lätt smällt melodi för att kunna själva hänga med och dansa på dansgolvet. blir det för avancerat så är det inte lika kul o stuttsa runt dansgolvet och låsas som man att man kan hela texten utan till och tro man är kung när man dragit i sig ett par järn.
Den låten är härlig på nåt sätt, o är man ute och festar så går alla igång på den så vad är dåligt? han har inte gjort nå dumt utan gjort en enkel budget låt som han kännar pengar på och folk diggar den

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
är man ute och festar så går alla igång på den så vad är dåligt?
Njaa... Nu tog du väl i lite va? Är jag ute och festar och får höra den så sätter jag mig i ett hörn och muttrar. Skulle diskjockeyn mot all förmodan ha den dåliga smaken att spela den mer än en gång på en kväll så söker jag upp honom och påpekar att det kanske finns något intressantare att spela.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
beror ju på hur gammal du är, vilka sort klubbar du går på.

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Ser ni vem den söta tjejen är i klippet? Hon som sitter på sängen i början..

Det slog mig att det är ju Aylar Lie , den norska tjejen som gick in i big brother huset för ett tag sen o skulle ragga på nån kille där för att få nån avundsjuk. Hon har även spelat in en porrscen, som det stog om i bla aftonbladet.. hehe , sök!

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
London- Bad food, worse weather and Mary-fucking-Poppins!

Smak har de alltsa inte heller...

Trakigast tycker jag egentligen det ar att alla dagens "hit-latar" ar bortglomda om en vecka nar nasta generiska "talang" slapper en one-hit-wonder.
Tank pa de latar som ar 20-30 ar gamla, men som fortfarande fungerar. Tror nagon att vi kommer minnas dagens Mix Megapol dangor pa samma satt?

Nae, just det.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Det finns tusentals som gör tusen gånger bättre elektronisk musik än hans smörja, trots det är det hans enkla singalong-toner som säljer ...
Håller med om att DJ:s som exempelvis Tiësto är betydligt intressantare, men om nu så mycket folk vill lyssna på enkla singalong-toner är det väl strålande att det finns folk som gör dem också. Att man sedan bor i en håla utan något utbud av klubbar värda namnet är ju trist, men för att lösa det problemet får man flytta så långt...

... den stora massan är för dum för sitt eget bästa och filmen Idiocracy kommer till minnet.
Är du säker på det, är det verkligen bevisat att dumma människor är olyckligare än smarta? Det kanske är så att smarta människor är för smarta för sitt eget bästa?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker det är fantastiskt, killen har mig vetrligen gjort två skivor, en som heter Bassmachine och en som heter LOL.

Bassmachine kan man inte ens med god vilja avfärda som dålig om man är det mista intresserad av dansmusik, spår 4 och 5 är ganska tung 303-acid faktiskt. De och andra låtar hade lätt platsat på något av alla de rejv jag varit på i min ungdom, speciellt eftersom han kanske misslyckas med att ge det en modernare touch än 1994. :hihi

Att det inte går att leva på sådan musik vet alla utom kanske Ferry Corsten, Tiesto och några få till så han smetade på med 110% självironi, nördromantik och superduper-eurodisco, hur kan man klandra honom?

F.ö. är LOL grymt bra, "Hallå där, vem e du, som ler så fint mot mig? Hallå där, kom närmre...." :banana

sandstream

Guest
Trakigast tycker jag egentligen det ar att alla dagens "hit-latar" ar bortglomda om en vecka nar nasta generiska "talang" slapper en one-hit-wonder. Tank pa de latar som ar 20-30 ar gamla, men som fortfarande fungerar. Tror nagon att vi kommer minnas dagens Mix Megapol dangor pa samma satt? Nae, just det.
Men hur många av de 20-30 år gamla låtarna har överlevt? 1%?
Då som nu kommer de stora hitsen alltid att överleva tidens tand och om 20-30 år kommer radiokanalen CD 107,1 garanterat att spela Boten Anna.

För övrigt garvar nog Basshunter hela vägen till banken :tummenupp

(Ja, jag tycker att Boten Anna är en helt okej låt som gör det den ska)

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Att vara etta på englandslistan innebär väl att man tjänar pengar som satan. Det här är ett bevis på att gud inte lever, gud skulle aldrig låta en sådan otroligt värdelös artist tjäna så mycket pengar.

sandstream

Guest
Att vara etta på englandslistan innebär väl att man tjänar pengar som satan. Det här är ett bevis på att gud inte lever, gud skulle aldrig låta en sådan otroligt värdelös artist tjäna så mycket pengar.
Om gud skapade jorden så är det ett bevis på att han finns, varför tror då folk på gud :confused:

Jag hoppas Basshunter blir så där skönt brattig, glider omkring i en värsting-Ferrari, har 22-meters motorbåt, sprutar champange i tid och otid. Det skulle bara svida ännu mer för de som hatar honom :hihi

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC