Boten i brevlådan?

Goldfish

morgontrött
Gick med
26 Mar 2007
Ort
MALMÖ
Hoj
Sparkcykel
igår när jag var ute och körde i malmö möte jag farbror blå.. d var väl inget konstigt me d förutom att jag höll väl runt 150-160 på väg ut på motorvägen vid mobilia.. farbror blå ser mig och vänder om och försöker hänga på... men då gasade jag ännu mer....

Nu tror jag aldrig dom hann se reg skylten.. men om dom lyckades göra d... finns d en risk att boten kommer hem i brevlådan??:confused:
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
igår när jag var ute och körde i malmö möte jag farbror blå.. d var väl inget konstigt me d förutom att jag höll väl runt 150-160 på väg ut på motorvägen vid mobilia.. farbror blå ser mig och vänder om och försöker hänga på... men då gasade jag ännu mer....

Nu tror jag aldrig dom hann se reg skylten.. men om dom lyckades göra d... finns d en risk att boten kommer hem i brevlådan??:confused:

Knappast, dom måste ta dig på plats.
Sen kan dom inte identifiera dig med hjälmen på.
Såg dom plåten så kan dom möjligt knacka på hemma hos dig o försöka skrämma dig lite, men det är bara o blåneka.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
igår när jag var ute och körde i malmö möte jag farbror blå.. d var väl inget konstigt me d förutom att jag höll väl runt 150-160 på väg ut på motorvägen vid mobilia.. farbror blå ser mig och vänder om och försöker hänga på... men då gasade jag ännu mer....

Nu tror jag aldrig dom hann se reg skylten.. men om dom lyckades göra d... finns d en risk att boten kommer hem i brevlådan??:confused:

Du kommer ha en hel liten polis i brevlådan som hoppar ut och griper dig. Sen kommer du bli slängd i fängelsehåla, med tillhörande pisk till frukost. Dessutom får du dela din lilla kalla håla med Brutus (220cm, 135kg muskler, svårt homo) som kommer vilja att du "ordnar hans sallad".
Så var rädd. Mycket rädd.
 

Goldfish

morgontrött
Gick med
26 Mar 2007
Ort
MALMÖ
Hoj
Sparkcykel
Knappast, dom måste ta dig på plats.
Sen kan dom inte identifiera dig med hjälmen på.
Såg dom plåten så kan dom möjligt knacka på hemma hos dig o försöka skrämma dig lite, men det är bara o blåneka.


ok d låter ju skönt iaf... :D

Du kommer ha en hel liten polis i brevlådan som hoppar ut och griper dig. Sen kommer du bli slängd i fängelsehåla, med tillhörande pisk till frukost. Dessutom får du dela din lilla kalla håla med Brutus (220cm, 135kg muskler, svårt homo) som kommer vilja att du "ordnar hans sallad".
Så var rädd. Mycket rädd.

HAHA snacka om att man inte hade gjort om d igen isf...
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
igår när jag var ute och körde i malmö möte jag farbror blå.. d var väl inget konstigt me d förutom att jag höll väl runt 150-160 på väg ut på motorvägen vid mobilia.. farbror blå ser mig och vänder om och försöker hänga på... men då gasade jag ännu mer....

Nu tror jag aldrig dom hann se reg skylten.. men om dom lyckades göra d... finns d en risk att boten kommer hem i brevlådan??:confused:

nej du får ingen bot i brevlådan de måste ge dig den på plats å rätt i näven när du har godkänt boten, om du nu inte vill gå till tinget med de hela av någon anledning.
 

Goldfish

morgontrött
Gick med
26 Mar 2007
Ort
MALMÖ
Hoj
Sparkcykel
Känns ju som rätt väg att köra 150-160 på. Jag undrar varför sporthojar är så negativt laddade i folks medvetande...

kanske inte... men jag hade lämnat korsningen och var på väg ut på motorvägen.... och han me blåbären kom från motorvägen.. så hade väl hunnit komma upp i den hastigheten ungefär.. och den vägen e ganska rak... så där kan d klart gå fortare..

:tuttar
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Ungefär hur lång tid tar det från att man vägrar skriva på en bot tills man får något i brevlådan?
För en månad sedan blev jag stoppad (2007-06-13) och vägrade då signera (obstinat), när bör det trilla in något, eller har de möjligen glömt mig!!? :)

De kanske tänkte: -"aeäch, det är juh sommar, klart grabben ska åka lite fortare..., nu går vi och köper munkar & kaffe..."
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ungefär hur lång tid tar det från att man vägrar skriva på en bot tills man får något i brevlådan?
För en månad sedan blev jag stoppad (2007-06-13) och vägrade då signera (obstinat), när bör det trilla in något, eller har de möjligen glömt mig!!? :)

De kanske tänkte: -"aeäch, det är juh sommar, klart grabben ska åka lite fortare..., nu går vi och köper munkar & kaffe..."

de kommer lagom till hösten ska du se.. Iom sommar = semestrar.
när jag var med om en incident förra sommarn med bil så damp beskedet ner i lådan i januari iår, 6månader senare. vart väldigt förvånad då jag trodde allt var lugnt hela hösten å vintern.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Gosse! Jag måste säga att dina killsextips här på SH slår det mesta jag läst vad gäller "svårt homo" ;)
Yes låter inte som någon höjdare och är det ont om saliv så finns det en mkt bättre lösning, kallas hårsprej, glider fint när det är nypålagt och klistrar bra sen. Problemet med andra lösningar som ska dunsta är att vanlig vätska dunstar INTE genom GUMMI :fatta!

/J
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top