Bottenstriden på Anderstorp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Camilla ryckte när No1 klotade, sen satt Xeno och sov ett par varv innan han fick upp flåset, den bästa underhållningen bjöd Oscar & Chrille på, innan rejset så skröt Chrille att om det hade varit 13 varv så skulle han ha hunnit varva Oscar, detta räckte för att tagga Oscar till att sänka sig med 3-4 sekunder per varv jämfört med kvalet, Oscar & Chrille duellerade om placering varv efter varv, mycket underhållande att titta på, sen tog Oscar slut och Chrille drog ifrån.

Oscar måste fysträna och lära sig att varva surhinken mera i kurvorna, Chrille bromsade för tidigt och Oscar körde defensiva spår.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag bromsade inte för tidigt, Oscarjäveln bromsade för sent och hade riktiga mördarspår in i böj!
Jag trodde inte att han skulle klara hela rejset som det hoppa och for men vissa har en studsig stil och syr ihop det ändå.... Imponerande!
Får han upp kurvhastigheten så klarar jag inte att köra ifrån han ...

Sen vet jag inte hur mycket Oscar tog slut egentligen. Visst blev han lite vek i inbromsningarna på slutet men till mitt försvar måste sägas att jag sänkte varvtiderna med 2 sekunder när jag väl kom förbi....

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
jepp, ibland blixtrar Oscar till med helt vansinniga inbromsningar. Han har fått mig att omvärdera 'max inbromsning innan klotning' ett par gånger.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Det var jävligt kul innan pudeln tog sig förbi!!! Visst var jag trött, men jag hade faktiskt inte en chans när han väl låg före! :tummenupp

FAN vad jag är långsam!!!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Chrille! Man vill ogärna vara den som kommer med kritik, men du bromsar faktiskt tidigare än de flesta i kurvan innan start/mål. Kanske något att fundera på.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
Chrille! Man vill ogärna vara den som kommer med kritik, men du bromsar faktiskt tidigare än de flesta i kurvan innan start/mål. Kanske något att fundera på.

INNAN?!?

Efter startomål har jag problem men innan visste jag inte. Helt klart tänkvärt och naturligtvis behöver man få veta sådant :bow

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Chrille skrev:
INNAN?!?

Efter startomål har jag problem men innan visste jag inte. Helt klart tänkvärt och naturligtvis behöver man få veta sådant :bow

Tack för det. Jag var rädd att jag inte skulle våga visa mig i depån på Knudan... :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
Tack för det. Jag var rädd att jag inte skulle våga visa mig i depån på Knudan...

Naturligtvis blir det bitchslapping när jag ser dig nästa gång men det måste vi väl inte vara ovänner för?

Allvarligt talat behöver man veta allt sånt som åskådarna ser och i det här fallet speciellt då jag ofta hade med mig så mycket fart genom böjen att folket framför blev ett problem. Då fattar man inte att något är fel och behöver någon som berättar det för en...

Nagy

www.smcskane.com BKK
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
R6a
GSXR1100R skrev:
Camilla ryckte när No1 klotade, sen satt Xeno och sov ett par varv innan han fick upp flåset, den bästa underhållningen bjöd Oscar & Chrille på, innan rejset så skröt Chrille att om det hade varit 13 varv så skulle han ha hunnit varva Oscar, detta räckte för att tagga Oscar till att sänka sig med 3-4 sekunder per varv jämfört med kvalet, Oscar & Chrille duellerade om placering varv efter varv, mycket underhållande att titta på, sen tog Oscar slut och Chrille drog ifrån.

Oscar måste fysträna och lära sig att varva surhinken mera i kurvorna, Chrille bromsade för tidigt och Oscar körde defensiva spår.

Tycker att Brinks prestation att bli andra 600 pilot förre en massa 1000 piloter på Anderstorp är en bedrift att berömma!

R6 rules!

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Chrille skrev:
Naturligtvis blir det bitchslapping när jag ser dig nästa gång men det måste vi väl inte vara ovänner för?

Allvarligt talat behöver man veta allt sånt som åskådarna ser och i det här fallet speciellt då jag ofta hade med mig så mycket fart genom böjen att folket framför blev ett problem. Då fattar man inte att något är fel och behöver någon som berättar det för en...

Ok då, om det är så du vill ha det:

Chrille, inget personligt men...... DU KÖR SOM EN KÄRRING!!!!

Du bromsar för tidigt i alla böjar, har för låg kurvhastighet, gasar för sent ur böjarna, för seg på rakorna, fel spårval, taskig timing och sen toppar du allt detta med sunkig startteknik.... :D

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
XENOMORF skrev:

Du bromsar för tidigt i alla böjar, har för låg kurvhastighet, gasar för sent ur böjarna, för seg på rakorna, fel spårval, taskig timing och sen toppar du allt detta med sunkig startteknik.... :D
Dock så tjuvstartar inte Chrille....

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
XENOMORF skrev:
Det är bara för att han står så långt bak att han ej ser rödljuset över huvud taget..... :D

hey hey, nu får det f*n vara nog. Hur kom jag in i denna tråden?

En sak är säker, LMS får sätta upp större lampor :fakta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
XENOMORF skrev:

Jag sa ÅSKÅDARE! Medtävlande räknas inte...

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Chrille skrev:
Jag sa ÅSKÅDARE! Medtävlande räknas inte...

Oh sorry!

Jag menade egentligen:

Chrille inget personligt men...... DU KÖR SOM EN GUD!!!!

Du bromsar på gränsen i alla böjar, har maximal kurvhastighet, gasar otroligt tidigt ur böjarna, kör om på rakorna, excellent spårval, perfekt timing och sen toppar du allt detta med överlägsen startteknik.... :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
XENOMORF skrev:
Oh sorry!

Jag menade egentligen:

Chrille inget personligt men...... DU KÖR SOM EN GUD!!!!

Du bromsar på gränsen i alla böjar, har maximal kurvhastighet, gasar otroligt tidigt ur böjarna, kör om på rakorna, excellent spårval, perfekt timing och sen toppar du allt detta med överlägsen startteknik.... :tummenupp

:crash Det lät bättre :crash

...synd att den första varianten ligger närmare sanningen än den andra bara. :rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...