Boxer,Canal digital el Viasat?

Haglind

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Kawasaki zx7-r
allt som sänds via parabol är bättre än boxer. En annan sak som inte alla har kolla på är att boxer är statligt, du ska först betala tv-licens och sedan en avgift till för boxer.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Haglind skrev:
2636624 allt som sänds via parabol är bättre än boxer. En annan sak som inte alla har kolla på är att boxer är statligt, du ska först betala tv-licens och sedan en avgift till för boxer.

Om något år när det analoga nätet släcks ner totalt (vi har det kvar här uppe ett tag till) försvinner även mottagaravgiften i sin nuvarande form.

Som det är nu tar ju din tv (egentligen din boxerlåda) emot signaler som sänds inom det frekvensområde som är belagt med mottagaravgift.
Med den nuvarande tekniken tar ju även alla boxar för marksänd digitaltv emot dom kanaler som avses att finansieras med mottagaravgiften.

Vad jag ser fram emot är en framtid där ettan och tvåan kodas, så att man aktivt kan välja bort ettan och tvåan genom att öpa ett programkort där dom inte ingår.

Men nu har ju jag parabol, och tar således inte emot några frekvenser som är avgiftsbelagda, jag har dock kvar mottagare som är avgiftspliktiga, således betalar jag dom månader/år som är kvar till analoga nersläckningen.

Pips

Guest
Maranello skrev:
2635731 Boxer är helt uteslutet, anser jag, om man har någon form av krav på bildkvalitet. Har för mig att jag läste någonstans att CanalDigitals bitrate är betydligt högre en Boxers. Tyvärr hittar jag inte uppgifterna just nu.

Hade Boxer men bytte raskt till CD.

Tror CD ligger på ca 2-4mbit per kanal medans Boxer har <10 som delar på 8mbit..

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Orakel skrev:
2634385 Angående Kanal 5 och TV3 i viasat resp CD.

CD och ViaSat harkommit fram till att dem ska dela på dessa kanaler. Kan redan ses idag iom att CD har fått ViaSat kanal 8. CD ska få 3an och Via ska få 5an ifrån CD.
:tuttar
Så argumentet att man inte kan få båda 2 gäller inte länge till.

Har du papper på det?
I förra veckan när Canal digital ringde till mig och ville sälja filmkanaler så frågade jag hur det gick med TV3 och då sa hon att det antagligen inte blev något.

Viasat skulle förlora för mycket kunder som kör dubbla abbonemang idag om TV3 var tillgängligt via CD!

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Blue skrev:
2636915 Har du papper på det?
I förra veckan när Canal digital ringde till mig och ville sälja filmkanaler så frågade jag hur det gick med TV3 och då sa hon att det antagligen inte blev något.

Viasat skulle förlora för mycket kunder som kör dubbla abbonemang idag om TV3 var tillgängligt via CD!
Det kan jag tänka mig.

Pips

Guest
Ska se om jag kan kolla med säljaren för CD på jobbet ngn dag... återkommer. Då även detta är intressant för mig, ska gå ifrån boxer till CD HD :D , ska tillsvidare har kvar boxer (sovrummet, övervåningen) samt trean i vardagsrummet.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år