Brädad av magen

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fy :censored vad illa jag mår idag. Vaknade upp kl 4 med halsbränna och värsta sortens magknip. Trevligt att börja sin dag med att gå upp och spy några gånger :zpy

Vet precis vad det beror på... min mage fixar inte att hålla igång på det sättet jag gjort sista veckan. Ok att man kan jobba på friskt, men börjar jag slarva med maten så är det kört direkt. Droppen var igår när vi hade ett 7 timmars föreläsningspass med en enda liten ynklig rast och ingen chans att hinna äta. Den läraren ska definitivt få en utskällning sen när jag piggnar till. Idag har vi heldags föreläsningspass också, men jag kommer nog inte längre än mellan sängen och datorn.

Så även om ni inte tror det, det kan vara tufft även att vara student ibland (iaf om man envisas att läsa överfart hela tiden).

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
8:e :zpy:an hittills, det här är fan värre än bakfylla.

Kanske ska vara glad att man har såna här mekanismer som säger ifrån. Det är inte första gången det händer direkt men man får ju sig en tankeställare varje gång.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Henken skrev:
Japp, sen kl 4 imorse. Gissa om man har träningsverk i magen! Har fan aldrig vart med om nåt liknande förut (när jag inte druckit alltså).

Henken

Guest
Fyfan...Gå till en läkare..låter inte speciellt normalt. Du kommer bli uttorkad om inte annat.

HanneZ

Guest
Jag klarar mig både utan mat o sömn i 48 timmar?! Blir så när det måste jobbas ibland! Kanske e dags o springa te läkaren?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Martin.... stick till gymet med dig o bli en man. Börja slå på folk så du får stryk och tål lite mer.

Som värst har jag jobbat från torsdag till söndagmorgon 06:00 - efter det var man inte klar i skallen. Annars kan jag jobba 16timmars pass varje dag - det bekommer mig inte.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
JAg hade magsjuka i veckan. Det var asajobbigt. Pjukade som fan... Man blir helt slapp i hela systemet. Inge vidare....

:hej Krya på sig.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag åkte på magkatarr 96 när jag pluggade. Jag tyckte det var värre/sämre stress då. Pga nån omtenta m.m. och jobb på helger och annan "ledig" tid så kändes det som att man aldrig kunde koppla av ordentligt. Drick fil när du är på benen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nu tror jag äntligen jag lyckats behålla första maten och drycken för idag. Ringde till en tjejkompis som stack till ICA och köpte näring i form av blåbärsdryck, bananer, glass och vitt bröd.

Läkare? Nä, jag ligger väl inte på dödsbädden heller :tungan Har bara vart på sjukhuset en gång när jag var 5 och hade kikhosta.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
berggren_martin skrev:
Nu tror jag äntligen jag lyckats behålla första maten och drycken för idag. Ringde till en tjejkompis som stack till ICA och köpte näring i form av blåbärsdryck, bananer, glass och vitt bröd.

Läkare? Nä, jag ligger väl inte på dödsbädden heller :tungan Har bara vart på sjukhuset en gång när jag var 5 och hade kikhosta.

Vaccinationerna då? :kocko :hihi

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag fick ont i magen och spydde sen allt jag åt och drack i 2 dygn.
Det var blindtarmen och jag var nära döden, men jag trodde som du
att det var magkatarr så jag fick ingen vård förrän den var brusten och
buken full med var. :(
Bäst att gå till doktorn alltså om det inte går över.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
gthyni skrev:
Jag fick ont i magen och spydde sen allt jag åt och drack i 2 dygn.
Det var blindtarmen och jag var nära döden, men jag trodde som du
att det var magkatarr så jag fick ingen vård förrän den var brusten och
buken full med var. :(
Bäst att gå till doktorn alltså om det inte går över.
Jo, sånt är farligt... Var inne på blindtarmen ett tag, men den sitter på högra sidan av buken och jag hade inte mer ont där än på vänstra sidan. Sen vet jag att det handlar om stress för det har hänt på liknande sätt flera gånger förr.

Men som sagt, nu börjar det långsamt att äntligen bli bättre :)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Du Martin är det inte bättre att du koncentrerar dej på din D uppsats så du blir klar med den och skiter i massa föreläsningar så länge, man ska lyssna när kroppen säger ifrån.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Blip skrev:
Du Martin är det inte bättre att du koncentrerar dej på din D uppsats så du blir klar med den och skiter i massa föreläsningar så länge, man ska lyssna när kroppen säger ifrån.
Jo, jag vet, håller på med 15p vid sidan av D-uppsatsen... :3freak

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...