bränna förbannade k-- filmer

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
har suttit en halvtimme o försökt bränna ut 2 filmer på en dvd skiva , men dator jäkeln är är ju så förbannat trög så jag har god lust o slå sönder helvetet!
Man ska väl inte behöva va ngn data hacker för o bränna ut en skit dålig film
blir så less , sen är vi bara inne i dec o hoj abstinens har man ändå ..
nej livet är skit! men för o underlätta för mig Så kanske ngn vänlig själ har lust o berätta på ren rikssvenska hur man går till väga

Dominator-Rocks

Guest
Blir lite svårt när man inte vet vad för filer som skall brännas!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Kortfattat, i Nero:

DVD-film (.img eller .iso)

In med en DVD skiva i läsaren, in i Nero och välj fliken "Recorder -> Burn image". Klart.

.avi-film

In i Nero och bränn den som en vanlig DVD-rom bara.

Video-TS, vob osv. (vet ej den korrekta benämingen)

Välj DVD-video i Nero och bränn.

Typ så.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har också problem med Nero, bränner i hastighet x1 allt som oftast.
Men att bränna kukfilmer får trådstartaren stå för. Jag har problemet med vanliga filmer.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
nu är det ju som så att kuk filmer är det ju inte, utan helt vanliga filmer men nero är det ett enkelt program ?

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
ja du filer ? har inte en aning om sånt men en film på dvd format typ divx kanske ? men jag hitta burn 4 free som jag håller på o tankar ner , hoppas det är lika enkelt

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
nu är det ju som så att kuk filmer är det ju inte, utan helt vanliga filmer men nero är det ett enkelt program ?

Personligen hatar jag Nero men jag är allmänt teknikfientlig också.
Det jag kör med är DVD Shrink och DVD Decrypter samt WinRAR för upp-packning. Har alltid samma DVD+R, TDK, och laddar bara DVD-format. Ska jag bränna musik så använder jag hellre Sonic som satt i datorn när jag köpte den.

Nero bränner som sagt ibland i 1x hastigheten, vilket gör att en 2tim film tar - just det - hela 2tim att bränna. Helt sjukt värdelöst program, reserverar mig dock för att det är jag som inte begriper.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
jag lyckades med meriten att inte kunna ladda ner nero så det fick bli create iso burn kanske helt fel , men dock så lyckades jag bränna en film o enkelt var det :)

tackar för hjälp:)

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Winrar och Ashampoo är allt man behöver. Nero ska du undvika helt och hållet, säkert Bill Gates som ligger bakom det hela...

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
ImgBurn för images & cdburnerxp för allt annat (Kör ibland med Nero och det funkar oxå)

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Winrar och Ashampoo är allt man behöver. Nero ska du undvika helt och hållet, säkert Bill Gates som ligger bakom det hela...

Vad är felet med Nero?

Byt ut "Nero" mot "Norton" så håller jag med dig till fullo.

Personligen hatar jag Nero men jag är allmänt teknikfientlig också.
Det jag kör med är DVD Shrink och DVD Decrypter samt WinRAR för upp-packning. Har alltid samma DVD+R, TDK, och laddar bara DVD-format. Ska jag bränna musik så använder jag hellre Sonic som satt i datorn när jag köpte den.

Nero bränner som sagt ibland i 1x hastigheten, vilket gör att en 2tim film tar - just det - hela 2tim att bränna. Helt sjukt värdelöst program, reserverar mig dock för att det är jag som inte begriper.

Då gör du något helt tokigt. Jag bränner med 16x hastighet i Nero utan några som helst problem, filmerna fungerar alltid och programet har hittills aldrig kraschat under pågående session.

Edit: Prova och spänn ett spännband runt datorn när du bränner så går det kalasbra!

Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ashampoo. alcohol decrypter mm är fan så mkt bättre än Nero så kan bara hålla med.

Googla lite så förstår du nog. Nero och Norton är stora hatobjekt.
Resurskrävande och dålig kompabilitet. Själv varit nöjd mer Nero men har numera 2 burkar som är allergiska mot detta verk som gud glömde.

Beror lite på versionsnummer oxo men så många fler som är nöjda med alcohol, decrypter aschampoo.

Fler hatobjekt om du frågar mig: Winzip, Nero, Norton, IE, ZoneAlarm.
Dessa program verkar vara allmänt struliga. Säger inte att alla råkar ut för det men dem skapar ofta problem.

Använder hellre: Aschampoo, alcohol, decryptor, nod32, avast, kaspersky, outpost, FF, opera, winrar.

Vad är felet med Nero?

Byt ut "Nero" mot "Norton" så håller jag med dig till fullo.

Då gör du något helt tokigt. Jag bränner med 16x hastighet i Nero utan några som helst problem, filmerna fungerar alltid och programet har hittills aldrig kraschat under pågående session.

Edit: Prova och spänn ett spännband runt datorn när du bränner så går det kalasbra!

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vad är det för skillnad på DVD+R, DVD-R och DVD Dual Layer? Vilken typ bör användas till vad?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Kortfattat, i Nero:

DVD-film (.img eller .iso)

In med en DVD skiva i läsaren, in i Nero och välj fliken "Recorder -> Burn image". Klart.

.avi-film

In i Nero och bränn den som en vanlig DVD-rom bara.

Video-TS, vob osv. (vet ej den korrekta benämingen)

Välj DVD-video i Nero och bränn.

Typ så.
nero har alltid funkat fram tills nu,har några musikvideos av varierande filtyper men det går varken bränna ut dom eller bränna image gick inte att mounta och bränna heller,nån fil som ställer till det för de andra misstänker jag frågan är ju vilken bara? nåt stalltips någon? annars får jag testa nåt annat program

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
När jag hämtat hem film som torrents så öppnar jag den med drag o släpp på skrivbordet från h-disken.Sen högerklickar jag på den mapp som då skapats,väljer "öppna med nero express".Då öppnar nero med det program som är lämpligast för den filtypen utan att du behöver välja själv.Sen klickar jag på burn,o 10-15 minuter senare har jag en film att titta på.Funkar klockrent o bränner alltid i 16x.Däremot tycker jag det blir jävligt långsamt om man går den vanliga menyvägen i nero.Då visas dessutom filmen samtidigt i en miniruta o tar lika lång tid som filmen e lång att bränna.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC