Bränsleförbrukning, Cagiva Mito 95-

Cuddle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Snart en 125a.
Bränsleförbrukning? Cagiva Mito 95- uppåt

Hur mycket soppa drar en Cagiva Mito 125cc årsmodell 95 och över?

Jag vill veta hur mycket soppa den drar strypt respektive ostrypt vid:
Blandad körning (pendling)?
Aggresiv körning (lek)?

Då jag tänkt använde hojen mycket för att pendla till och från skolan varje dag vill jag att den ska vara rätt bränslesnål, finns det knep att få den så bränslesnål som möjligt?

Last edited:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Cuddle skrev:
Hur mycket soppa drar en Cagiva Mito 125cc årsmodell 95 och över?

Jag vill veta hur mycket soppa den drar strypt respektive ostrypt vid:
Blandad körning (pendling)?
Aggresiv körning (lek)?

Då jag tänkt använde hojen mycket för att pendla till och från skolan varje dag vill jag att den ska vara rätt bränslesnål, finns det knep att få den så bränslesnål som möjligt?

Hojen drar lite mer när du kör strypt då du får varva och kämpa mer med högerhanden för att hålla farten. (DVS om du håller samma hastighet strypt resp. ostrypt.)

Ostrypt drar hojen uppskattningsvis ca. 0,4-0,6 liter milen vid lite lugnare körning.
Vid hårdare körning runt litern.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Om du ska ha den som pendlar hoj så får du nog skippa den hojjen.

inget ont men dom där är inte så hållbara.

Cuddle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Snart en 125a.
DJM skrev:
Om du ska ha den som pendlar hoj så får du nog skippa den hojjen.

inget ont men dom där är inte så hållbara.

Jo, jag har ju förstått det också. Men jag är så less på alla dessa sega hojar som puttrar fram i 130.. och sen vill jag inte ha en hoj som 2 andra på min lilla skola har.

Men nämn gärna några bra pendlarhojar med lite krut i så man kan ha lite skoj också. :banana

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Cuddle skrev:
Jo, jag har ju förstått det också. Men jag är så less på alla dessa sega hojar som puttrar fram i 130.. och sen vill jag inte ha en hoj som 2 andra på min lilla skola har.

Men nämn gärna några bra pendlarhojar med lite krut i så man kan ha lite skoj också. :banana

Ännnnässsärrrrr :tummenupp

Cuddle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Snart en 125a.
SolitudE skrev:
Ännnnässsärrrrr :tummenupp

Gjorde om Gone in 60 Seconds repliken...

"Jag stog utanför att billigt fik och utanför stog det tre Honda NSR´s, det är förmycket snorvalpar med förmycket pengar i den här staden, har jag därimot en Cagiva Mito så är jag inget annat än en finsmakare."

Då jag har pengar vill jag gärna att det ska synas så man kan styla lite :yoparty

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Cuddle skrev:
Gjorde om Gone in 60 Seconds repliken...

"Jag stog utanför att billigt fik och utanför stog det tre Honda NSR´s, det är förmycket snorvalpar med förmycket pengar i den här staden, har jag därimot en Cagiva Mito så är jag inget annat än en finsmakare."

Då jag har pengar vill jag gärna att det ska synas så man kan styla lite :yoparty

Stylad en NSR då. Mito är inget för finsmakare, det är för dom som vill vänta på delar ist för att köra.

Cuddle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Snart en 125a.
Padde skrev:
Stylad en NSR då. Mito är inget för finsmakare, det är för dom som vill vänta på delar ist för att köra.

Jo men jag tänkte ju styla en Mito.. men men, kanske blir en NSR istället =) Honda gör ju driftsäkra saker.

Några tips på bra stylesidor? Med tips och delar?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Så en Mito är en hoj som bara är känd för att skära och pajja?

Inte ens hälften av folket som svarar i den här tråden har ens ägt en sådan... de har bara hört vad vissa folk säger.

Solid snake

Guest
HA! Klart inte grejorna håller om man inte sköter om dom, förmodligen därför mito går sönder, för dom körs hårt som fan utan att skötas om på rätt sätt.

Har själv prövat mito o jag tyckte den var härlig o köra med, men inte som pendlarhoj, ska svänga o så om man ska ha en sån, då e den rolig som fan.

Cuddle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Snart en 125a.
Solid snake skrev:
HA! Klart inte grejorna håller om man inte sköter om dom, förmodligen därför mito går sönder, för dom körs hårt som fan utan att skötas om på rätt sätt.

Har själv prövat mito o jag tyckte den var härlig o köra med, men inte som pendlarhoj, ska svänga o så om man ska ha en sån, då e den rolig som fan.

Har två mil landsväg till skolan :banana

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Solid snake skrev:

Det är just den kombinationen som suger hårt... 16 åriga tonåringar som kör hårt utan att ta hand om hojen.

Därför ska man tjöööpa 125:eek:r av 40 åringar som jag gör :D

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
min mito 00 drar ca 0,6-0,7 L/mil.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...