Bra gjort polisen!!

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Verkar som polisen börjat använda "falskskyltning" som en anledning att tokjaga fartsyndare.
Säger de falskskyltning så får de genast massorna på sin sida när de kanske riskerat onödigt många männsikors liv pga en fortkörning.
Samma visa när de mejade ner en "falskskyltad mc" i början av året.
Den hade en lätt förminskad stylingskylt med rätt regnr, dock en vv:s.

Jag säger inte att det just i detta fallet rör sig om en förminska stylingskylt men det är nog helt klart den vanligaste "falskskyltningen".

Jag försvarar inte smitare men inte heller onödigt farliga polisjakter pga av småbrott.
Skulle vara trevligt om polisen kunda flaxa runt och jaga riktiga busar från luften :rolleyes:

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Någon som orkar lägga upp en poll för hur många här på sporthoj som kör "falskskyltat?"

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
zykl0n skrev:
Jag försvarar inte smitare men inte heller onödigt farliga polisjakter pga av småbrott.
Skulle vara trevligt om polisen kunda flaxa runt och jaga riktiga busar från luften :rolleyes:

Bra skrivet :tummenupp , hur ofta jagar dom dom riktiga bovarna med med luftburna fordon :confused:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Gpx skrev:
Bra skrivet :tummenupp , hur ofta jagar dom dom riktiga bovarna med med luftburna fordon :confused:

Alldeles åt helvete för sällan. Dom engagerar sig i skitsaker och bryr sig inte i saker som stölder och knarkare.
Det retar upp folket och det vet dom.
Ibland gillar jag inte snutar alls :mad:

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sEiKo skrev:
Alldeles åt helvete för sällan. Dom engagerar sig i skitsaker och bryr sig inte i saker som stölder och knarkare.
Det retar upp folket och det vet dom.
Ibland gillar jag inte snutar alls :mad:

Så är det stölder har nog en väldigt låg prioritet hos länsman. Vet inte om knarkare retar upp mig speciellt mycke tycker mest synd om dom..

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Pratade med mcpolisen i fråga som jagade och han sa att dom hittade en stor påse pulver som inte va mjöl på den killen

Så där har ni eran knarkare o hojen va falskplåtad o antagligen stulen

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blondie skrev:
Pratade med mcpolisen i fråga som jagade och han sa att dom hittade en stor påse pulver som inte va mjöl på den killen

Så där har ni eran knarkare o hojen va falskplåtad o antagligen stulen

Där fick jag på pälsen för att jag försökte vara männsklig :(

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Mr. Fraghappy skrev:
Jag hade åtminstone försökt åka ifrån helikoptern :rolleyes: jag menar så fort går dom väl inte :crash

Dom gör ca:200-250 beoende på modell. Så du har en chans med en snabb hoj och mycket motorväg. En polares brorsa e snut och han berättade att dom jaggade en stulen fettrimmad audi och som ifrån helikoptern på så for vägen var rak (dom fick dock fast killarna i alla fall) med det var ju ändå bara en bil!.

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
Gpx skrev:
Så är det stölder har nog en väldigt låg prioritet hos länsman. Vet inte om knarkare retar upp mig speciellt mycke tycker mest synd om dom..

Du blir nog ganska less när du kliver ut till bilen en morgon och upptäcker att cdspelaren som satt i bilen (utan front för den låg i hallen) är borta och någon "snäll" person har sopat i ett stycke stort föremål i låset och brutit sönder lås och mesta av dörren runt låstet. :mad:

Tycker du fortfarande synd om dem då.....Vad jag vet är det ingen som tvingar dem att börja med skiten :fakta :fakta

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
hmm...ja helikoptern flyger ju fågelvägen och ser ganska långt eftersom de är en bit upp i luften så det får nog vara en lång motorväg om de ska tappa bort en helt tror jag.

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
De nya helikoptrarna kör man inte ifrån... Den här gör 287 blås och har en räckvid på 87 mil:

hpt.jpg

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
chox skrev:
De nya helikoptrarna kör man inte ifrån... Den här gör 287 blås och har en räckvid på 87 mil:

Om man nu ska smita från en flaxande polis så går det väll att åka mot närmaste flygplats.
Där är det ju flygförbud och ska de in där lär de få vänta ett bra tag på tillstånd.

Men jag hoppas verkligen att polisen inte använder dessa svindyra leksaker till att jaga fartsyndare.

Vad kan de kosta per flygtimme?
20000:- ??

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-
Mr. Fraghappy skrev:
Jag hade åtminstone försökt åka ifrån helikoptern :rolleyes: jag menar så fort går dom väl inte :crash

med din hoj så är det väl bara att ge upp... går det att köra ifrån en ridande polis med den eller???

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...